Spillrom
Sjiraffen | 11 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 11 |
Mobilspill
Pågående | 8 396 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Bullbill | 2015-02-20 22:07 | |
![]() | Folk jeg ikke vil spille mot Hva er begrunnelsen for at det ikke finnes en funksjon for å sperre folk som jeg ikke vil spille mot ? Det finnes spillere som jukser ved hjelp av dataprogrammer og spillere som er uhøflige på ulike måter. | |
GreteSB | 2015-02-20 22:21 | |
![]() | Utviklerne hos Betapet jobber med å få en funskjon der vi kan avvise spillere. Hvis du mener noen jukser eller er uhøflige kan du ta et bilde, forklare hvorfor du mener vedkommende jukser, evt. ta bilde av chatten og sende til ordspill@betapet.com. Det er ikke nødvendigvis juks fordi om en spiller kan ord vi ikke kjenner. | |
Bullbill | 2015-02-20 22:27 | |
![]() | Det er fint med en funksjon hvor dere kan avvise spillere, men jeg vil gjerne ha min egen liste over spillere jeg ikke ønsker å spille mot. Sjakkservere f.eks har den typen funksjon og det kan vel ikke være særlig vanskelig å få det til rent teknisk. Jeg har ikke sagt at spillere som kan "ord vi ikke kjenner" jukser. | |
GreteSB | 2015-02-20 22:30 | |
![]() | Vi skal videreformidle det til utviklerne. | |
Bullbill | 2015-02-20 22:38 | |
![]() | Utmerket :) | |
higard | 2015-02-21 19:07 | |
![]() | æ e enig m Bullbill om at d e nån som jukse her. de begynner dårlig, går ut av spillet, og er kjempeflink og vinner etterpå...... syns d e litt mystisk...... | |
pellkjell | 2015-02-21 19:16 | |
![]() | rank på rundt 3000, drøssevis av bingoer under panikkspill..... | |
higard | 2015-02-21 19:42 | |
![]() | mystisk :-)))) | |
GreteSB | 2015-02-21 19:47 | |
![]() | Vi kan nok aldri gardere oss helt mot juks, men jeg tror de aller fleste her spiller ærlig. Vi må nok også akseptere at noen er dyktigere enn oss, mer taktiske og har et større ordforråd. Også lærer vi hele tiden nye ord av andre spillere. Jeg tror ikke mange, om noen, har tid til å jukse under panikkspill. | |
AaseB | 2015-02-21 19:51 | |
![]() | Vi kan ikke ha noen spekulering om juksing i forum her. Jeg minner om framgangsmåten Grete beskriver lenger oppe her: Hvis du mener noen jukser eller er uhøflige kan du ta et bilde, forklare hvorfor du mener vedkommende jukser, evt. ta bilde av chatten og sende til ordspill@betapet.com. | |
AaseB | 2015-02-21 19:51 | |
![]() | Litt for sein på avtrekkeren igjen. ;-) | |
alone | 2015-02-21 21:51 | |
![]() | Bestevenninna mi ble lege etter hvert :) Kanskje hun jukset på examen???? Skulle tro det var penger i dette spillet .... | |
heidi44 | 2015-02-21 23:50 | |
![]() | Selv har jeg aldri opplevd noe jeg skulle tro var juks. Men det jeg lurer på er hvordan kan du teknisk ta bilde av det jeg holder på med. Jeg spiller på iPad. Kan jeg da bruke kamera fra iPaden til å fotografere spillebildet? Kan jeg også gjøre det inne på andre apper eller internettsider? | |
CaB | 2015-02-21 23:58 | |
![]() | Jeg har ikke nettbrett selv. Men jeg vet at det er mulig å ta et "screen shot", dvs bilde av det du ser på skjermen (f.eks når du spiller et spill på appen) ved å trykke på to spesifikke knapper samtidig (hvis jeg ikke husker helt feil). Dette bildet blir da lagret på nettbrettet, og du kan sende det til oss. Det er sikkert noen her som kan fortelle hvordan man tar et "screen shot" på iPad. Men ellers har jo "Onkel Google" svar på det meste :) | |
AaseB | 2015-02-22 00:09 | |
![]() | De to knappene du må holde nede samtidig er avknappen (ikke bryteren) og hjemknappen. Etter ca 1 sekund hører du en klikkelyd og bildet legger seg i bilder-mappen din. Der kan du hente og f eks sende det som vedlegg til e-post. På andre telefoner/nettbrett er det lignende framgangsmåter. Onkel Google er kjekk å ha for å finne ut slikt, ja. ;-) | |
akric | 2015-02-22 00:35 | |
![]() | Synes dette var en merkelig problemstilling. Det er jo bare å trykke "Nekt" om det er noen du ikke vil spille mot. SÅ mange uhøflige juksere er det vel ikke at du ikke husker dem? Ellers tror jeg det er litt overdrevet dette med at så mange liksom jukser. Det er jo ingenting å hente på det, så dette gjelder vel et lite fåtall, vil jeg tro. Jeg er selv blitt beskyldt for juksing av motspillere, da i spill hvor jeg har vært heldig med bokstavene og vunnet med god margin. Husker en som ble fly forbanna fordi jeg la flere ord han aldri hadde hørt. Men jeg har aldri jukset - og vet faktisk ikke hvordan man kan gjøre det heller! | |
Bullbill | 2015-02-22 00:43 | |
![]() | Tror tråden har beveget seg vekk fra det som var mitt opprinnelige poeng. Det er vanlig i tilsvarende spill at man kan lage en liste over folk man ikke ønsker å spille med av en eller annen grunn. Det er trolig temmelig enkelt. Jeg kan ikke skjønne at det skal være noe teknisk problem å få til dette, noe som for så vidt ble bekreftet av en av spillvertene tidlig i tråden | |
GreteSB | 2015-02-22 05:12 | |
![]() | Akric, du kan ikke nekte noen på app-en foreløpig, dessverre. | |
heidi44 | 2015-02-23 00:31 | |
![]() | Takk CaB og AaseB. Kjekt å lære nye ting. Har ikke hørt om screenshot før. Har testet det nå. Kan jo bli til nytte - om ikke akkurat her på Ordspill. | |
bris1 | 2015-02-23 09:46 | |
![]() | Honnør til Bullbill som opptrer saklig og høflig til tross for forsøk på å fremstille deg som mistenksom og med hang til å overdrive. | |