Spillrom
| Sjiraffen | 13 |
| Krokodillen | 2 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 15 |
Mobilspill
| Pågående | 8 656 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| wencharnesen | 2015-04-01 11:28 | |
![]() | Høflighet Hva mener dere andre om høflighet? Jeg spiller mye med tilfeldige motspillere. Da åpner jeg alltid med HEI:) Og avslutter med Tfs :) Når motspiller ikke svarer på mitt Hei, så føler jeg meg brydd over invitasjonen. Et Hei koster ikke noe. Det er sikkert delte meninger om dette. Det er vel bare jeg som er sær.:) | |
| Emil1960 | 2015-04-01 12:13 | |
![]() | ENIG MED DEG :-)) ! | |
| Cygnus | 2015-04-01 13:17 | |
![]() | På appen sier jeg sjelden hei, men tfs og grat osv. På nettet hilser jeg alltid hei og takker for spill osv. De fleste jeg spiller med gjør det. | |
| wencharnesen | 2015-04-01 14:42 | |
![]() | Hvorfor ikke på appen Cygnus? | |
| KristineS - Ikke medlem lenger | 2015-04-01 14:53 | |
![]() | Helt enig! Et hei og tfs tar ikke lang tid :) | |
| Neivel - Ikke medlem lenger | 2015-04-01 14:54 | |
![]() | Chatter litt med noen utvalgte. Det å kun skrive tfs, skjønner jeg ikke helt vitsen med. Synes heller ikke det kan ses på som uhøflig om man velger å ikke besvare en slik "hilsen". | |
| annai | 2015-04-01 16:05 | |
![]() | Å ikke svare er iallefall uhøflig uansett hvor det er . | |
| bris1 | 2015-04-01 16:22 | |
![]() | Det er ikke mye til hilsen når motsspiller har skrevet ferdig "tfs" i feltet, trykker send og avslutter uten å gi mottaker sjansen til å gjengjelde "høfligheten". Det virker mer på meg som om man gjør det for så å kunne rettferdiggjøre seg selv i diskusjoner som dette. Noen ganger hilser jeg, noen ganger ikke. Og er det noen som ikke hilser, tfs'er eller lignende så blir jeg iallefall ikke fornærmet. Ser ikke noe personlig i disse standardiserte hilsnene eller fravær av samme. God påske til alle dere. | |
| Neivel - Ikke medlem lenger | 2015-04-01 17:39 | |
![]() | Å hevde at noen er uhøflige fordi de ikke ser noen grunn til å besvare et "tfs", er egentlig uhøflig. | |
| Cygnus | 2015-04-01 19:48 | |
![]() | Wencharnesen: vet i grunnen ikke svaret på det! Og jeg synes ikke tfs er verre enn muntlig hei som forfedrene/formødrene kanskje ville synes var uhøflig (smnlign god dag, god morgen, hvordan står det til, osv). Men å bli fornærmet for NOE i det hele tatt i et spill, er bare dumt og ikke minst unyttig! | |
| Neivel - Ikke medlem lenger | 2015-04-01 19:57 | |
![]() | Hei brukes i dagligtalen. Det gjør ikke tfs. Uten noe annet innhold i chatten, vil nok mange synes at det virker nokså oppkonstruert og lettvint å bare skrive tfs, og attpåtil bli snurt om man ikke får noe svar. | |
| bearo | 2015-04-01 22:32 | |
![]() | Om du ikkje ville sagt det til vanlig, bør du heller ikkje sei det på internett. Det gjeld også tåpelige forkortelsar som forpestar språket og ikkje demonstrerer anna enn at du ikkje har respekt nok til å snakke skikkelig til den du konverserer med. Skal ein drive med slik upersonlig, inkjeseiande og platt liksomprating, kan ein i alle fall holde seg for god til å slå seg på brystet og hevde seg overlegen på høflighet. | |
| spurven | 2015-04-01 22:46 | |
![]() | Veldig ofte så har motspiller koblet seg ut før jeg får sagt tfs - - - litt dumt | |
| Anitapita | 2015-04-02 00:07 | |
![]() | Jeg skriver hei med et smil, syns det er hyggelig med et hei tilbake, men lever godt med at ikke alle tenker som meg. God påske til deg og dine! :) | |
| wencharnesen | 2015-04-02 02:56 | |
![]() | Takk for det. | |
| Cygnus | 2015-04-02 03:11 | |
![]() | Noe så tullete, bearo! Vi bruker forskjellige former for forskjellige kommunikasjonskanaler! End of story!! | |
| ei_heks | 2015-04-02 04:11 | |
![]() | Jeg synes hei og takk for spillet er normal høflighet når man spiller med noen. At "tfs" er en forkortelse, endrer ikke betydningen eller oppriktigheten. Det tar bare kortere tid å skrive. God påske alle sammen. Nyt den. :) | |
| alone | 2015-04-02 19:25 | |
![]() | Vet du hva??? Det er kun seg selv en kan gjøre en forandring på og ikke på andre...Si hei og tfs som du pleier og bruk ikke tid å krefter på motpartens uhøflighet ....Konsentrerer meg om spillet jeg hehe | |