Spillrom
Sjiraffen14
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede15
Mobilspill
Pågående8 858

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Johansen - Ikke medlem lenger2008-08-21 01:49
Antall innlegg: 24

Høy ranking! Er den ekte?
ER det sant:
At noen spiller mot seg selv med husets andre PC?
"Mor" spiller dårlig slik at rankingen går rett til værs på "gutten"?
Når rankingen er oppnådd går man over til URANKET spill i frykt for å miste poenger!
Har lest litt i forumet å må si at je sitter igjen med en undrende tanke.
Det betyr overhodet ikke noe for meg....jeg bare spiller i vei. Er fornøyd om jeg holder meg over 1000.
Sitter bare akkurat nå å stusser litt over dette fenomenet med høy ranking.
 
SyntaxError - Ikke medlem lenger2008-08-21 02:04
Antall innlegg: 640

Det kan forekomme Johansen. Vi prøver å følge med litt på dette. Hver enkelts spillstatistikk er åpen for alle. En kan se hvem som spiller mot hvem og bla tilbake i statistikken.
Om noen "mater" en annen systematisk med rankingpoeng tar vi opp dette.
 
potet2008-08-21 07:31
Antall innlegg: 131

Det kan da ikke spille noen rolle hva rankingen vår er. Det er en morsom tidtrøyte å spille, og jeg spiller oftest bare med meg selv, mot klokken og poengene. Det er et mål i seg selv å komme over 1000 poeng på 20 minutter.
 
HanneH2008-08-21 09:23
Antall innlegg: 2289

Jeg er av dem som spiller fordi det er morsomt og jeg er fullstendig hektet. Bryr meg ikke noe særlig om ranking. Men har jo inntrykk av at jeg temmelig ofte "mater" andre med ganske mange poeng :D.
Den spilleren jeg har flest kamper mot her inne, 114 kamper, har jeg vunnet 35 av. Tenk alle poeng han har loppet meg for i de 78 kampene han har vunnet :D. Nå ligger vi jo fremdeles hanske likt på rankingen da, siden han ikke har fullt så mange spilte kamper totalt som jeg har. Men bare en liten opplysning til SyntaxError, jeg taper ikke med vilje, og det er nok ikke meningen min å fore ham med poeng. :) Skjønner i grunnen ikke hvorfor jeg taper så mye mot ham heller, har fundert på om det kan være på grunn av spillhastigheten. Jeg spiller vanligvis stressrunder og det fungerer bra for meg, men de rundene vi spiller er hurtig, noe som passer motstander best. Kan det ha noe med at jeg ikke takler hurtige spill like godt som stress, eller er det bare tilfeldigheter?

Men om noen spiller mot "seg selv" på denne måten for å få høyere ranking så synes jeg det er utrolig dårlig gjort ovenfor de som også kjemper for å få høyere rank men på en rettferdig måte. Selv om det ikke gjør meg noe, jeg er fornøyd med å få spille og kan nok ikke hevde meg poengligaen, der får andre regjere.

 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-08-21 11:03
Antall innlegg: 1944

Synd og se at johansen (som startet tråden) har forlatt oss.
Skjønner hva johansen mener, tror jeg..:)

Når vi først har et rankingsystem og har topplister, bør disse være så riktig som mulig.

Vi diskuterer hvordan vi best kan følge opp slike problemer, hvilke tiltak som skal settes inn mot de vi oppdager.

Noen jukser, men det må ikke føre til at vi mistenker alle som er gode for dette.
 
SyntaxError - Ikke medlem lenger2008-08-21 12:11
Antall innlegg: 640

Pssst Mona, Johansen har ikke forlatt oss :)
Dukker snart opp i ny drakt.

HanneH, det jeg beskriver er rigget spill. Ikke at noen taper de fleste kampene mot en favorittmotstander. Mange har motstandere som de spiller mer med enn andre, og at en av disse to er litt bedre enn den andre er helt normalt.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?