Spillrom
| Sjiraffen | 22 |
| Krokodillen | 2 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 24 |
Mobilspill
| Pågående | 8 647 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| pellkjell | 2015-05-16 21:01 | |
![]() | fokus på ulike etiske og moralske saker problemstilling nummer en: Et par har vært gift i mange år (23 år). De har to barn. Mannen har en elskerinne. Det forholdet har vart i nesten 1,5 år. Dama som blir bedratt har vage mistanker, det vil si at hun har diskutert muligheten med ei venninne, men hun vet ikke hvem mannens mulige elskerinne er. Plutselig dør mannen, brått og uventet, i en alder av 52 år! Både kona og elskerinnen sørger. Er det rett av elskerinnen å stille i begravelsen? | |
| bris1 | 2015-05-16 21:07 | |
![]() | Kjeder du deg, pellkjell? | |
| pellkjell | 2015-05-16 21:11 | |
![]() | Absolutt ikke! Jeg skriver om saker som engasjerer meg. Hva med deg? Leser i tråder du som ikke bidrar seriøst i? Kommenterer saker som ikke engasjerer deg? | |
| klunk - Ikke medlem lenger | 2015-05-16 21:25 | |
![]() | I prinsippet kan man jo gå i den begravelsen man ønsker, men dette blir jo spesielt. Jeg synes hun bør la vær, i hvert fall hvis hun er klar over at enka har mistanke om dette. Der er ikke om å gjøre å "legge sten til byrden" til et menneske, eller familie i sorg, selv om elskerinnen vel også er i sorg. | |
| bris1 | 2015-05-16 21:48 | |
![]() | pellkjell, du skriver jo ikke om saker som engasjerer deg. Du hiver ut en mengde spørsmål, uten å si noe om eget standpunkt, og ser ikke ut til å forvente svar fra noen. Gjorde du det, ville du vel ha gått litt annerledes til verks. Jeg leser de fleste tråder, og er dønn seriøs hele tiden! Tråden engasjerer på måter du aldri kunne forestille deg. | |
| pellkjell | 2015-05-16 22:17 | |
![]() | Der har vi et helt ulikt syn på saken. Men jeg skjønner ikke hvorfor du ikke skriver om det som tråden skal handle om, du gjør jo ikke det. Nå har jeg kikket litt i andre tråder (som ikke er "mine") og du opererer på samme viset der også. Kommenterer med uvesentligheter og framstår useriøst. Kanskje du prøver å være litt hip og kul? Eller bare er en selvoppnevnt vaktmesterbikkje? Eller kanskje det er nettopp du som kjeder deg? Jeg vet ikke. Kommenter gjerne problemstillingen øverst, det er det tråden handler om. | |
| pellkjell | 2015-05-16 22:19 | |
![]() | til klunk! Godt svar syns jeg. | |
| bris1 | 2015-05-16 22:37 | |
![]() | Fint at du fikk et godt svar, det synes jeg virkelig! Nå som du har fått "Svaret" her, kan du lage en tråd hvor du forklarer oss hva det vil si å være seriøs? Nå vil du kanskje si at det burde jeg gjøre sjøl, men det blir helt fei, useriøs som jeg er. Har sett at du er misfornøyd med spørsmålene i en annen tråd her, Ordspill spør og ordspill svarer. Det rare var, synes jeg da, at spørsmålet du stilte selv var helt banalt og ikke spesielt seriøst. Ikke rart man blir noe forvirra. Men bli nå ikke aggressiv, det er så ukledelig😇 Ha en fin 17. mai🇳 476; | |
| pellkjell | 2015-05-16 22:41 | |
![]() | Beklager at jeg forvirrer deg bris1. Det beste hadde nok vært om vi alle gikk i takt. Ha en fin 17. mai du også, hvor enn du er i verden :-) | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2015-05-17 15:38 | |
![]() | pellkjell ønsker å bli litt klokere ! eller ? Når man stiller sånne spørsmål , og ber om andres synspunkter , så betyr det kanskje at man selv hadde vært usikker på hva man ville gjort i en slik situasjon ? Som de aller fleste av oss sikkert ikke havner i ... men det gir en litt vemmelig følelse at noen i det hele tatt tenker i et brøkdel av et sekund at det er et valg . Burde det ikke være innlysende at det ikke er det ? Vanlig sunt folkevett kan man vel si . | |