Spillrom
| Sjiraffen | 16 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 16 |
Mobilspill
| Pågående | 8 631 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| pellkjell | 2015-06-12 19:20 | |
![]() | søndagsåpne butikker Hvorfor er DU mot søndagsåpne butikker? | |
| kuami | 2015-06-13 01:05 | |
![]() | Jamen det er jeg jo ikke. La den enkelte eier bestemme om han/hun vil ha søndagsåpent, og la det være opp til den enkelte om han/hun vil handle da. For ordens skyld: Jeg har ikke behov for søndagsåpne butikker, men folk er forskjellige. | |
| Neivel - Ikke medlem lenger | 2015-06-13 08:01 | |
![]() | Fordi jeg ønsker en dag som er annerledes og mer fredelig enn de andre dagene. Med butikker åpne til langt på kveld alle hverdager, er det ikke noe reelt behov for søndagsåpne butikker. Det er heller ikke forretningsstanden heller interessert i. Det blir trolig ikke noe mer salg samlet sett av dette. De ekstra kostnadene vil veltes over på kundene, enten vi handler på søndagen eller ikke. Dette er en altså en sak med konsekvenser for oss alle, og kan ikke reduseres til et spørsmål om hva den enkelte velger å gjøre. | |
| Mira7 - Ikke medlem lenger | 2015-06-13 09:51 | |
![]() | Enig med Neivel! Og har du butikk på et kjøpesenter, så er det ikke opp til deg selv å bestemme om du vil holde åpent eller ikke, holder senteret åpent, er det bare å holde åpent for deg også! | |
| GreteSB | 2015-06-13 10:09 | |
![]() | Mitt inntrykk er at politikere sjelden tenker over konsekvensene av hva de vedtar. Her er det snakk om at eierne skal bestemme selv, men hva med de ansatte? Skal barnehagene starte med søndagsåpent også? Jeg klarer meg ihvertfall fint uten søndagsåpne butikker. | |
| alone | 2015-06-13 10:18 | |
![]() | Syntes politikere kunne jobbe med langt viktigere ting enn søndagsåpne butikker!!!!Handle kan vi i pose og sekk 16 timer i døgnet ellers... Hva om å få en god og holdbar eldresituasjon i Box...???? | |
| picassa | 2015-06-16 02:08 | |
![]() | Bensinstasjoner,som faktisk noen bruker som en noedloesning,er aapen.Butikker eid av innvandrere er aapne,Bunnpris er aapen,Joker er aapen og flere med dem.Vi bruker dem alle sammen og synes det er greit naar vi trenger dem.Hvorfor vaere i mot?Den friheten boer de som eier butikkene ha.Hvorfor skal andre bestemme det? de som synes det er saa viktig at alt er stengt paa helgene,synes sikkert det er koselig aa ta med familien paa kafé eller restaurant paa de dagene.Hva med de som jobber der.Hvordan ordner de seg med barnepass?Jeg synes det er en dobbeltmoral her.Hvorfor foele et kjoepepress om noe er aapent?Det er fritt opp til alle aa bruke tilbudet. | |
| Neivel - Ikke medlem lenger | 2015-06-16 10:40 | |
![]() | Ett sted må grensen gå. Det følger ikke logisk at fordi kiosker og restauranter er åpne, så skal samtlige butikker være åpne. Det har vært bred politisk enighet om å begrense søndagsarbeid mest mulig. | |
| Cygnus | 2015-06-16 11:27 | |
![]() | Merkelig nok, picassa, så er det ikke stor støtte for generell søndagsåpning blant handelsstanden ELLER folk flest. | |
| kuami | 2015-06-16 14:39 | |
![]() | Hvis "ingen" ønsker søndagsåpne butikker/annet og heller ikke bruker dem, så vil jo (manglende) etterspørsel regulere dette. | |
| Neivel - Ikke medlem lenger | 2015-06-16 16:31 | |
![]() | Det er tvilsomt om handelen totalt sett vil øke ved søndagsåpent. Den vil bare fordele seg annerledes på de ulike dagene. Den ekstra kostnaden ved dette må bæres av oss forbrukere, uansett hvilke dager vi handler på. For noen mindre butikker kan dette bety kroken på døra. | |
| auau | 2015-06-16 16:38 | |
![]() | Vet dere hva? Jeg begriper ikke tankene til våre valgte representanter på Stortinget, jeg. De skal liksom være våre talsmenn. Men er de det? Skulle det norske folk stemt for eller i mot søndagsåpne butikker, villle nok butikkene forblitt stengt søndager. Det er min påstand. | |
| pellkjell | 2015-06-16 20:38 | |
![]() | Det er vel bare Høyre og Frp som ønsker seg søndagsåpne butikker? Håper alle de som har stemt H eller FRP er fornøyde med representantene sine nå da. Er dere det? | |
| Cygnus | 2015-06-25 00:59 | |
![]() | Set virker som om kommunene ganske entydig går imot. | |
| Cygnus | 2015-06-25 00:59 | |
![]() | Set virker som om kommunene ganske entydig går imot. | |
| alone | 2015-06-27 18:43 | |
![]() | La hver enkelt få bestemme om han hennes butikk skal være åpen !!!! | |
| pellkjell | 2015-06-27 22:34 | |
![]() | Nei, nå har jeg ikke sett på maken! I det forrige svaret ditt mente du at 16 timers åpningstid per dag får holde. ( Denne beskjeden var til alone). Jeg er helt i mot søndagsåpne butikker. Hva i all verden skal det være godt for? Ja til en annerledes-dag! Spill heller ordspill! | |
| pellkjell | 2015-06-27 22:37 | |
![]() | Vil også legge til at jeg er for søndags- + kveldsåpne bibliotek. Det hadde vært noe! | |
| lups - Ikke medlem lenger | 2015-06-27 23:37 | |
![]() | Tror du leser innlegget helt feil til alone pellekjel!! | |
| pellkjell | 2015-06-27 23:57 | |
![]() | uff uff, det er trist | |