Spillrom
| Sjiraffen | 22 |
| Krokodillen | 2 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 24 |
Mobilspill
| Pågående | 8 646 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| pellkjell | 2015-06-17 17:07 | |
![]() | tramp trampoline www.aftenposten.no/b...38 17_1.snd Hvordan bør denne kompliserte saken løses? Er det noen som kan koke i hop gode råd til de involverte? Jeg selv må i tenkeboksen. | |
| ljusnan | 2015-06-21 15:42 | |
![]() | I et borettslag må man følge reglene, bryter man disse kan man bli kastet ut. Har man problemer med å følge regler blir man kastet ut til slutt. Regler gir ikke mulighet for egne måter å tillempe disse på. . Så løsningen er fjern trampolinen eller flytt et annet sted og ta med deg trampolinen | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2015-06-21 17:15 | |
![]() | Da er jeg i skikkelig trøbbel her. For i borettslaget mitt er det nedfelt i ordensreglene at "støyende husholdningsartikler som f.eks. kjøkkenmaskiner, støvsugere etc. skal ikke benyttes i perioden lørdag kl.13.00 - mandag kl.08.00" Har vel brutt den der "noen" ganger, i likhet med flere andre tilsvarende punkter. Samtidig er det en sterk overvekt av pensjonister i blokka her som holder sammen, og som har blokkert flere forslag på oppmykning av reglene på generalforsamlingene. Jeg vil imidlertid nødig flytte, så hva gjør jeg da? Bør jeg forvente borettslagsformannen på døra her med vedtak om tvangssalg av leiligheten min i løpet av kort tid? Hjelp! | |
| Cygnus | 2015-06-21 17:23 | |
![]() | Jeg vet ikke om borettslag, men antar det er noenlunde det samme som i sameier - det er både vanskelig, tar lang tid og dyrt å få noen tvangssolgt, så det er sjelden kost! Men Eriks borettslag har da vedtatt noen voldsomme regler, høres det ut til, veldig uvanlig! Du får gå på årsmøter og foreslå tillempninger! | |
| bris1 | 2015-06-21 19:34 | |
![]() | Her må styrets formann ansvarliggjøres. Hvordan kan vedkommende gi "muntlig" tillatelse til å sette opp en trampoline, for etterpå å si at hens godkjennelse omfattet en liten, transportabel en i motsetning til den store, veldig vanlige som ble satt opp? Bare tull! Lederen - som selvsagt burde vite at et helt styre, IKKE lederen av styret, står for behandlingen av anken - må ta på seg ansvaret for fadesen. Og styret bør behandle anken snarest, og være profesjonelle nok til å se objektivt på ny behandling av saken i et samlet styre. Det er nå min mening. Er spent på hva pellkjell fant i tenkeboksen :-)) | |
| kuami | 2015-06-21 21:50 | |
![]() | Styret er ansvarlig for evt skader som pådras ved bruk av trampoline på borettslagets område. Dette er vanlig rettspraksis. Det er forøvrig kommet strengere krav for bruk av trampoliner fra i sommer. Da trampoliner ikke er lett å flytte på hver kveld, er det forståelig at styret ikke vil påta seg ansvaret dersom f eks andre utenfra benytter trampolinen om kvelden og så skader seg. (Selv skulle jeg gjerne hatt svømmebasseng i sameiet, men dette ville medføre de samme regler for ansvar. ) | |