Spillrom
Sjiraffen17
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede17
Mobilspill
Pågående8 631

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
pellkjell2015-09-07 22:14
Antall innlegg: 364

valg - politikk
Uavhengig av hva du stemmer og hva du håper på, hvilket parti tror du blir valgets vinner?

Ev. hvorfor?

Erik75 - Ikke medlem lenger2015-09-07 23:24
Antall innlegg: 11608

Jeg tror det blir relativt likt valgresultatet fra forrige valg, rett og slett fordi vi har såpass gode tider her i landet sammenlignet med mange av naboene våre.
Og i gode tider sitter regjering og kommunestyrer som regel ganske trygt.
Det eneste partiet som virker å gjøre det litt bedre enn normalt i år er vel Miljøpartiet de Grønne, og da bare i de store byene.

Jeg drister meg derfor til å spå at Valg '15 blir tidenes kjedeligste!

abelon - Ikke medlem lenger2015-09-07 23:27
Antall innlegg: 1807

Kanskje venstre ?

Emmas2015-09-08 11:12
Antall innlegg: 1671

I et kommunevalg er det vel ikke et parti som blir vinner eller taper, landet sett under ett? Media burde kanskje ha mer fokus på lokale saker enn at vi stadig skal se og høre lederne for partiene.

Men jeg ønsker alle et godt valg! Det at hver og en av oss "går til urnene" er viktig for demokratiet.

Lykke til til dere her inne som kanskje står på en valgliste!

Emmas2015-09-08 11:28
Antall innlegg: 1671

Burde vel hatt med fylkestingsvalg og...

AaseB2015-09-08 14:01
Antall innlegg: 8147

Jeg tror at folk også ønsker å gi et signal til rikspolitikerne med stemmene de gir i lokalvalgene. Jeg spår at konsekvensene denne gangen blir at Krf og V kommer til å stå i en sterkere posisjon i forhold til H og Frp sentralt etter valget.
Jeg tror også at MDG kommer til å entre mange kommunestyrer rundt omkring, ikke bare bystyrer.
Men jeg har ikke engang grunnkurs i spåing, så dette er det liten grunn til å feste lit til!
Bruk stemmeretten!

bonaqva2015-09-08 14:11
Antall innlegg: 98

viktig bruke stemmeretten, godt valg

kuami2015-09-09 00:31
Antall innlegg: 586

Ønsker spesielt alle førstegangsvelgere godt valg! Og husk, dette er lokalvalg. Har sett i enkelte valgbrosjyrer at bare riksdekkende saker er fokusert. Noen småpartier har heller ikke tatt stilling i alle saker. Det kan medføre at de vil "selge" stemmen sin til høystbydende, slik at velgerne i realiteten kan komme til å gi sin stemme til det motsatte av hva de ønsker.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?