Spillrom
| Sjiraffen | 22 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 23 |
Mobilspill
| Pågående | 8 634 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| pellkjell | 2015-09-25 21:34 | |
![]() | småsamfunn og utlendinger Hva er det med småsamfunn og utlendinger? www.dagbladet.no/201.../4 1245705/ | |
| Cygnus | 2015-09-25 22:29 | |
![]() | Mange redde og dumme folk der ute! | |
| pellkjell | 2015-09-25 22:42 | |
![]() | ja, og de klumper seg sammen i småsamfunn. Bygdedyr! | |
| AaseB | 2015-09-26 00:20 | |
![]() | Slikt tull som dette er det noen ytterst få tapere i som driver med. Tilfeldigvis så vet jeg at lokalsamfunnet rundt henne det er snakk om her, har reagert på samme måten som ordføreren gjør i artikkelen: Vi blir fly forbanna. At det finnes mye grums rundt omkring, er det ingen tvil om. Men jeg er ikke overbevist om at det er mer i småsamfunn enn på litt større steder rundt i landet. Men siden det er færre mennesker, blir det tydeligere på mindre steder. | |
| Cygnus | 2015-09-26 00:22 | |
![]() | Det er sikkert riktig, AaseB - det er sikkert redde mennesker overalt. | |
| pellkjell | 2015-09-26 10:34 | |
![]() | Hva får deg til å tro at det er redde mennesker, cygnus? Jeg heller nok mer til en hat/menneskeforakt-forkla ring. Forakt for det som skiller seg ut. "Må ikke komme her...." Og dette er ofte et småstedsfenomen. | |
| pellkjell | 2015-09-26 10:34 | |
![]() | ps: aase; flott at folk flest tar avstand! | |
| Cygnus | 2015-09-26 11:23 | |
![]() | Jeg tror de er redde fordi de høres ut som om de er hysterisk redde og projiserer angsten sin | |
| AaseB | 2015-09-26 12:51 | |
![]() | Jeg tror også det er mest redsel. Det er vel en noenlunde normal reaksjon å være skeptisk til ting en ikke kjenner til. Men så er det det om en vil holde avstand, eller tørre å nærme seg og se hvordan ting ser ut på nært hold, da. Det valget tror jeg er avgjørende for hvordan en ser på ting og tang og andre mennesker. | |
| bris1 | 2015-09-26 13:09 | |
![]() | Antar at pellkjell har bred erfaring med små steder ut fra konklusjonen? Eller kan påstandene være uttrykk for diskriminerende holdning overfor bygdenorge? Tror at det såkalte " bygdedyret" fins overalt, og skaper så mye uro og støy at det overskygger det faktum at det tause flertall blir dømt ut fra et lite mindretalls utagering. Heller nok også til teorien om at det er uvitenhet og redsel som fremkaller slike trasige episoder som den i artikkelen. Nabobygda til den jeg vokste opp i går sammen om å sørge for en god velkomst til flyktningene som ventes. | |
| Stubbetufsa | 2015-09-26 13:42 | |
![]() | pellkjell, jeg føler meg virkelig mobbet av deg, og skal jeg snakke som du gjør, må jeg vel si at det er i byen vi finner mobberne, de klumper seg sammen i et stort samfunn hvor de ikke sees så godt. Alt dette er satt på spissen, men som medlem i et småbygdsamfunn må jeg virkelig si meg uenig i at det er her innvandrerne mobbes. Vi har innvandrere som jobber på butikk, i helsevesen, på fiskebedrift, og de deltar i sosiale treff som blir arrangert. De kjøper hus her. De må også ha bil som vi andre, da vi ikke har ringbusser. Tog har vi hver 17.mai bare. | |
| Cygnus | 2015-09-26 18:14 | |
![]() | Bra innlegg bris og stubbetufsa! | |
| pellkjell | 2015-09-26 19:22 | |
![]() | å vandre rundt med bananskall, plassere det på den samme trappa dag etter dag etter dag............ er ren ondskap. Et ynkelig signal til butikkeieren, fra en ondsinnet sjel i et trangt småsamfunn. Og du kaller det redsel? Frykt? | |
| Cygnus | 2015-09-26 19:27 | |
![]() | Jeg kalte det DUMHET OG FRYKT - og jeg forsvarte det selvsagt ikke! Au contraire! Og selvsagt er slike gjerninger onde - men at de har noe med små samfunn å gjøre, tviler jeg på! | |
| pellkjell | 2015-09-26 19:42 | |
![]() | sygnus: jeg har da ikke sagt at du forsvarte heller. Redde og dumme kalte du dem. stubbe: dette handler om aktører i småsamfunn som trakasserer innvandrere, og DU føler deg støtt, ja, mobbet (!) av meg som griper fatt i dette, fordi du bor i småsamfunn selv? Og att på til i et småsamfunn uten ringbuss, men med 17. mai tog. | |