Spillrom
| Sjiraffen | 22 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 23 |
Mobilspill
| Pågående | 8 634 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| pellkjell | 2015-10-04 21:13 | |
![]() | religiøse skoler www.osloby.no/Oslo-s...89 660.html Jeg er i mot religiøse grunnskoler + videregående skoler uansett religion; muslimske, kristne, jødiske eller hva det måtte være. Religionsundervisningen bør være "nøytral", ren informasjon om de ulike religionene, mener jeg. Hva mener du? | |
| kuami | 2015-10-04 23:54 | |
![]() | Nøytral undervisning finnes ikke. Har hatt barn i en kristen privatskole, hvor det også var muslimske elever. (Skolen hadde ingen krav til bekjennelse, bare at man var lojal mot skolens prinsipper) .Foreldrene til muslimske elever sa at visste de hva undervisningen gikk ut på på en kristen skole (de kjente kristne skoler fra sine hjemland) og kunne da forholde seg til dette. Dessuten er det positivt at det er valgmuligheter, også mht pedagogiske alternativer (Steinerskoler, Montessori, idrettsgymnas/ungdomsskol er, internasjonale skoler). Jeg forutsetter selvsagt at de følger lover og regler. Alle barn passer ikke i den offentlige skolen. | |
| CaB | 2015-10-05 12:16 | |
![]() | Jeg er definitivt for valgmuligheter når det gjelder skoler. Steinerskolen, internasjonale skoler osv er flotte tilbud. Akkurat når det gjelder religionsundervisning så mener jeg i utgangspunktet at elevene burde lære like mye om alle religionene (og det bør også være et fokus på at det faktisk ikke er alle som tror, og at dette også er greit). Er enig med pellkjell om at undervisningen burde være nøytral. Særlig i den offentlige skolen, men helst i andre skoler også. MEN, hvis folk ønsker å sende barna på en religiøs skole, enten denne er kristen eller hinduistisk eller annet, så synes jeg at dette burde være et tilbud som faktisk skulle få lov til å eksistere. | |