Spillrom
| Sjiraffen | 21 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 22 |
Mobilspill
| Pågående | 8 634 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| pellkjell | 2015-10-24 12:53 | |
![]() | dødsstraff For eller mot dødsstraff? Jeg er mot. Uansett. | |
| Cygnus | 2015-10-24 13:00 | |
![]() | Jeg og! | |
| Emil1960 | 2015-10-24 13:06 | |
![]() | Imot | |
| AaseB | 2015-10-24 14:06 | |
![]() | Jeg klarer ikke å se et eneste argument for, jeg. Finnes det noen slike som er holdbare i det hele tatt? | |
| Cygnus | 2015-10-24 14:42 | |
![]() | Jeg må medgi at det hadde nesten vært ok å være 'kvitt' Utøyamorderen, fordi det ikke er noen tvil der om skyld - men nei, kan ikke komme på noe argument som er brukbart i en rettsstat, så det er bare et lite pust av sinne/hevnfølelse som jeg ikke egentlig mener. | |
| snuppilura | 2015-10-24 16:24 | |
![]() | Tror ikke ens dodstraff hadde klart a gi oss en folelse av "rettferdighet" etter Utoya. Vi ma nok bare komme til ro med at det er noe vi aldi kommer til a fole. Imot dodsstraff. | |
| Cygnus | 2015-10-24 16:56 | |
![]() | Ja jeg er som sagt også imot og synes den hevnfølelsen som på en måte gjennomsyrer ametikansk kultur, er forkastelig - og likevel var det et øyeblikk eller to under rettsaken hvor jeg tenkte det ville vært så 'lettvint' å være ferdig med dette mennesket. | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2015-10-24 18:12 | |
![]() | Er for bare dersom den dømte selv vil ha dødsstraff. | |
| snuppilura | 2015-10-24 18:56 | |
![]() | Re Utoya, sa har jeg i det stille tenkt. Hva hvis vi slipte han fri. Annonserte tid og sted.Lot han velge om han ville ga eller bli. | |
| trud | 2015-10-24 19:22 | |
![]() | Jeg mener at i særdeles spesielle saker så bør dødstraffen være det eneste rette - når det er hevet over enhver tvil at den rette er siktet, og når vedkommende ikke viser tegn til anger for hva han har forvoldt uskyldige mennesker - og at det er fare for gjentagelse av forbrytelsen. Det skal være i forbindelse med drap av uskyldige og hjelpeløse personer - det er ikke tilgivelig !! | |
| pellkjell | 2015-10-24 19:27 | |
![]() | Uenig, trud. Livsvarig fengsel ja, og da mener jeg livet ut, men nei til dødsstraff. Hvem skal utføre dødsstraffen syns du? | |
| akric | 2015-10-24 20:23 | |
![]() | Dødsstraff er primitivt og umenneskelig, og hører ikke hjemme i et sivilisert samfunn. Å ta livet av mordere senker oss bare ned på deres nivå. Om staten skal myrde mennesker med loven i hånd, gir det et signal om at drap er greit, bare man har en god nok grunn. Drap skal aldri være greit! Kan legge til at da Storbritannia avskaffet dødsstraff(så sent som på 70-tallet), sank mordraten markant. Det sier litt om signaleffekt, synes jeg. Vi skal heller ikke glemme at en dødsstraff rammer flere enn den dømte. Hva om staten tok livet av din sønn, bror, far eller mor? Er det rettferdighet? Ingen har rett til å ta menneskeliv, mener nå jeg. | |
| GreteSB | 2015-10-24 20:41 | |
![]() | Helt enig, akric! | |
| pellkjell | 2015-10-24 20:52 | |
![]() | Her også, veldig enig med akric :-) | |
| trud | 2015-10-24 21:26 | |
![]() | Det er primitivt og umenneskelig å pine og frarøve andre mennesker livet - de fleste av de som begår slike handlinger er ikke friske mennesker - skal de få leve - sone noen år i fengsel - og så leve resten av sitt liv når de har frarøvet andre mennesker sjansen?? Et trygt samfunn.... det har vi vel ikke akkurat... | |
| trud | 2015-10-24 21:30 | |
![]() | Hvorfor skulle dødsstraffen ramme morderens familie dypere enn den myrdede og dennes familie??? | |
| pellkjell | 2015-10-24 21:39 | |
![]() | gjentar spørsmålet mitt, trud: Hvem syns du skal utføre dødsstraffen? | |
| trud | 2015-10-24 21:53 | |
![]() | Tidligere het de bødler - og det var et respektert yrke - vi er mer humane nå - og jeg mener ikke at dødsstraff bør gis med letthet - men at det kan være en mulighet - riset bak speilet - når det definitivt er på sin plass. Hvem?? Vi trenger vel ikke så mange - en kyndig person som er sitt ansvar bevisst. | |
| Cygnus | 2015-10-24 22:29 | |
![]() | Det spørs om du fikk noen til å være bøddel i vår tid! Huff, det høres - ER! - middelaldersk ut!! | |
| trud | 2015-10-24 23:23 | |
![]() | Bødler/avrettere var et middelaldersk yrke. Hva de heter i dag vet jeg ikke, men det er jo ingen hemmelighet at folk blir tatt av dage - f.eks. barmhjertighetsdrap. I flere land gjennomføres dødsstraff. | |