Spillrom
| Sjiraffen | 11 |
| Krokodillen | 2 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 13 |
Mobilspill
| Pågående | 8 590 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2015-12-01 00:07 | |
![]() | Den store juletråden 2015! Kjør julestemning, folkens! Har du gavetips til foreldre som har "alt" fra før? En god julekake som du vil dele oppskriften på? Smarte juletips til alt det praktiske? Eller trenger du julehjelp fra erfarne julefeirere? Da er dette tråden for deg! | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2015-12-01 00:12 | |
![]() | ..og bare for å komme i gang med julestemningen. Her er Bing Crosby & The Andrews Sisters! www.youtube.com/watc...Ev GKUXW0iI | |
| CaB | 2015-12-01 09:59 | |
![]() | Hjemmelagde gaver er jo hyggelig å gi og få. Man kan jo lage syltetøy, ketchup, søt chilisaus, snop, kaker etc. Eller pyntegjenstander. Strikkede og heklede ting, som luer og skjerf og andre varmende plagg er flott! Selv lager jeg tovede ulltøfler. hjertego.blogspot.no...r. html?m=1 | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2015-12-01 17:41 | |
![]() | I dag kan jeg rapportere om at min umiddelbare skepsis ble gjort til skamme da vi kunne konstatere at pepperkakedeigen fra IKEA faktisk var veldig fin, både på smak og konsistens. Tror faktisk jeg vil gå så langt som å anbefale den! | |
| GreteSB | 2015-12-01 17:45 | |
![]() | Takk for tips! Skal til IKEA i morgen. | |
| Cygnus | 2015-12-01 18:36 | |
![]() | Og de ferdige pepperkakene på IKEA er virkelig gode og fortjener 1. plassen Dagbladet sies å ha gitt dem! | |
| HeleneHP - Ikke medlem lenger | 2015-12-02 15:01 | |
![]() | Er det noen som har noen gavetips til en 15-årig nevø? Han trener fotball og har en diger samling med Nintendospill, og ellers er han vel som 15-åringer flest. Henger med venner og setter fint til livs en hel Grandiosa av gangen... (Hva er det med apetitten til de guttene der!) I fjor fikk han gavekort på kjøpesenter. Vurderer det samme i år, men det er jo litt mer stas med en pakke enn en konvolutt. Noen som har egen erfaring eller gode forslag her? | |
| bris1 | 2015-12-02 15:16 | |
![]() | Du sier ingenting om prisnivå på presangen din, men jeg vet at familiens 14-åring ønsker seg landslagstrøya til å bruke på trening. Koster ca 6-700. | |
| HeleneHP - Ikke medlem lenger | 2015-12-02 15:23 | |
![]() | Det var kanskje en god idé, bris1 :) Det er litt mer enn vi har pleid å bruke, men et veldig godt forslag! Takk :) | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2015-12-02 15:28 | |
![]() | Jeg har ei niese på 16, og har de siste årene gått for gavekort på kjøpesenter selv, men har lyst til å finne på noe annet... Når jeg selv var 15 år og spilte fotball, så var egentlig alt av fotballrekvisitter populært, så jeg skriver under på forslaget til bris1 jeg også. Og det finnes jo flere spesialbutikker her til lands med både drakter og treningsutstyr til ulike engelske og spanske lag også, så kanskje nevøen din har et favorittlag som du kan finne noe "stæsj" fra? Ellers er det vel fortsatt mulig å bestille ting fra nettet/utlandet og få det i posten i god tid til jul. | |
| CaB | 2015-12-02 16:27 | |
![]() | Fotballrekvisitter er nok populært. Men det bør nok helst være fra "rett" lag. Om han er Barça (Barcelona) fan, så er det sikkert ikke noen stor hit å få en Real Madrid-trøye. | |
| CaB | 2015-12-02 16:29 | |
![]() | Sånn apropos kaker til jul, så virket jo denne appelsinkaka fristende: www.bakemag.no/appelsinka ke Jeg hadde nok vurdert å bytte ut blodappelsinene med vanlige appelsiner. Eller kanskje brukt klementiner i stedet? | |
| Cygnus | 2015-12-02 22:13 | |
![]() | Denne bør smakes: TORILS BOURBON CAKE 2 bokser (√ 115 g.) cocktailb≤r 3 dl. rosiner el. dadler 1 175 g. margarin 2) 2 1/2 dl. bourbon 3) 3 dl. farin 1 dl. brunt sukker 3 egg 200 g. valn¿tter 4) 6 dl. hvetemel 1 ts. bakepulver 1 ts. (evt. 1/2 ts. for de som ikke liker krydder så godt) hver av muskat, kardemomme, ingefær, nellik, kanel. Eller noen av disse! Legg bær og frukt i bløt over natten i whiskyen. Smør form (? 2 liters ) - bakepapir i bunnen. Ovnen skal være 150gr. Rør margarin og farin og brunt sukker til porøst og tilsett eggeplommer, en av gangen. Rør godt! Hakk valnøttene og bland med mel og bakepulver og krydder.6) Ha frukt- og væskeblandingen i melblandingen, rør lett sammen. Til sist skj≤res de stivpiskede eggehvitene inn i røren. Stek ved lav varme ca 2 timer. _________________________ ______ NOTER: 1) Jeg bruker noe mer og en blanding av fiken, dadler, rosiner og gjerne også sukat, osv. 2) Tror det skulle v≤re smør, men har aldri brukt det. 3) Det går an å bruke appelsinjuice eller en blanding av juice og bourbon eller sherry. 4) Jeg bruker andre nøtter og mandler og. 5) Jeg personlig lar like godt nøttene ligge i whiskyen sammen med frukten om natten. | |
| ave - Administrator | 2015-12-02 22:20 | |
![]() | Og her er min greie for å komme i stemning, same procedure as last year, and the year before and before and.... www.youtube.com/watc...zL mAPW39uE | |
| HeleneHP - Ikke medlem lenger | 2015-12-03 13:27 | |
![]() | Takk for gode tips, alle! Og den kaken så kjempegod ut, Cygnus. Det skal kanskje være bokstaven "æ" der hvor det har blitt litt ymse tallkombinasjoner? | |
| Cygnus | 2015-12-03 13:37 | |
![]() | Ja huff !! | |
| Emil1960 | 2015-12-03 13:45 | |
![]() | Skit i det og NYT kaka....hørtes spesiell, men god ut ! Det beste jeg vet i Julen er å fly oppe om natta og knaske litt på diverse i kjøleskapet :-)) ! | |
| Cygnus | 2015-12-03 13:54 | |
![]() | Her er litt julestemning: www.youtube.com/watc...Q- 17CbbY0A | |
| Fiskekroken | 2015-12-03 17:18 | |
![]() | Til HeleneHP: Butikken Fotballshop har mange kule ting med laglogoer (sengetøy, håndklær, glass, bilder og andre duppedingser) Både med de mest kjente internasjonale fotballagene og de norske. Ser du bor i Oslo, finnes et par-tre slike butikker der. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2015-12-05 11:43 | |
![]() | Svaret på hva man skal gi til "de som har alt" er ingenting . Høres mer fornuftig ut å gi noe til dem som ikke har noenting . Har ikke nordmenn forstått julens egentlige budskap ? Å hjelpe dem som virkelig trenger det . | |