Spillrom
| Sjiraffen | 9 |
| Krokodillen | 2 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 11 |
Mobilspill
| Pågående | 8 590 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| pellkjell | 2015-12-22 16:13 | |
![]() | årets Osloborger www.vg.no/nyheter/in.../2 3584520/ Tipper de fleste har fått med seg kåringen av årets Osloborger i regi av Aftenposten. Er det en verdig vinner? Hva synes ordspillpanelet om saken? Helt håpløst spør du meg. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2015-12-22 16:27 | |
![]() | Jeg synes også det er helt håpløst, og ikke minst fryktelig skuffende/sløvt av Aftenposten, som påstår de gjorde en bakgrunnssjekk av mysern, men som hverken har fått med seg noen av de mildt sagt hårreisende kommentarene fra fyren på hans åpne Facebookprofil, den brede og sterke kritikken fra de kvinnelige medhjelperne i aksjonen, eller at fyren har et langt og utfyllende kriminelt rulleblad. Man kan saktens lure på om de sjekket noe annet enn adresse og telefonnummer... For meg er det kriminelle rullebladet det minst viktige her, siden alle mennesker fortjener en ny sjanse. Men, for meg fremstår hele fyren som tvers igjennom ynkelig og falsk når han forklarer de totalt uakseptable nettkommentarene sine med at "han ikke var en offentlig person på den tiden" eller at han var "engasjert og sint". Ikke et ord om at han tar avstand fra eller beklager Charlie Hebdo-kommentarene, "Død over Israel" eller de middelalderske betraktningene rundt homofili. Jeg er fryktelig skuffet over Aftenposten som i det hele tatt kunne nominere en slik fyr, som for meg fremstår som det totalt motsatte av et forbilde. | |
| elbbarcS - Ikke medlem lenger | 2015-12-22 18:56 | |
![]() | skuffende er bare forbokstaven, egentlig ikke til å tro at aftenposten kan gjøre en SÅ enorm feil. hater homofile, støtter angrepene på charlie hebdo, ønsker død over israel, støtter sharia, kriminelt rulleblad, i det hele tatt - den eneste oppmerksomheten han bør få er fra PST. i tillegg blir jeg kvalm av hvor jævlig lite ydmyk fyren er, spesielt når han sier "ja værsågod bare ta den prisen tilbake hvis dere vil" på dax 18, akkurat som om han er offeret. | |
| AaseB | 2015-12-22 18:56 | |
![]() | Det er vel umulig å ikke være enig med dere her. Uproft med så dårlig forarbeid! | |
| elbbarcS - Ikke medlem lenger | 2015-12-22 18:59 | |
![]() | en annen ting, hvorfor skal han få prisen? hvorfor ikke organisasjonene som hjalp flyktninger som helhet? det er garantert hundrevis av andre som har gjort like mye eller mer enn han. | |
| auau | 2015-12-22 20:33 | |
![]() | Moshan Raja har en mulighet til å redde æren og ryktet: Be om unnskyldning for at han ikke var ærlig og fortalte om sin kriminelle fortid. Og samtidig selvfølgelig levere tilbake prisen "Årets Osloborger". Gjør han ikke det, vil ikke denne prisen være særlig ettertraktet i fremtiden, vil jeg tro. og MR selv mister all troverdighet og står igjen veldig nær som "Årets taper". | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2015-12-22 22:00 | |
![]() | Sjefsredaktør i Aftenposten : Jeg har tvilt meg frem til at det vil være feil å frata Raja prisen. www.aftenposten.no/m...94 766.html Det må jeg si var overraskende, og jeg synes dette er en stygg ripe i lakken for Aftenposten, som med dette langt på vei "ødelegger" sin egen pris. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2015-12-22 22:05 | |
![]() | auau : Jeg er egentlig ikke så opptatt av hans kriminelle rulleblad. Han har sonet sin straff, og fortjener i likhet med alle andre som har sluppet ut av fengsel en ny sjanse. For min del synes jeg det er langt verre at han, konfrontert med sin egen Facebook-status "Lenge leve sharia" velger å svare at han ikke kan huske at han skrev det.... (eller lignende svar på de andre hårreisende uttalelsene sine der inne), eller at Aftenposten først i ettertid har oppdaget at det var store gnisninger (og flere "uakseptable" episoder, som de selv sier i ettertid) mellom ham og de kvinnelige hjelperne fra Refugees Welcome To Norway som også bidro i den samme anledningen på Tøyen. Jeg synes tildelingen er hårreisende nok, men Aftenpostens håndtering av hele saken er om mulig enda verre. | |
| picassa | 2015-12-23 02:18 | |
![]() | Jeg selv skrev på facebook at han hadde gjort en god innsats og var en verdig vinner helt til en del andre sannheter kom fram.Veldig kjedelig at Aftenposten hadde gjort så dårlige under søkelser om personene de ville kåre. Angrer nå på det jeg skrev på facebook,selvfølgelig. | |
| auau | 2015-12-23 10:23 | |
![]() | Erik75: Helt enig med deg. Jeg uttrykte meg klønete. Men at MR burde takke nei til prisen, mener jeg fortsatt. | |