Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede2
Mobilspill
Pågående8 873

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
wilful2008-08-27 20:55
Antall innlegg: 1

tfs... ?!?!
Jeg syns det er hyggelig at folk sier hei, hallo eller lignende når et spill starter,
men er det bare jeg som irriterer meg over at folk bruker en forkortelse når de skal takke for spillet?

Hvis folk ønsker å være hyggelige og takke for spillet bør de vel kunne spandere på seg et "takk for spillet"?
Jeg synes hele "hyggeligheten" forsvinner med et simpelt tfs!
 
Philologicus - Ikke medlem lenger2008-08-27 20:59
Antall innlegg: 352

Da får en takken kjappere og kan med god samvittighet gå over på neste spill.
 
Diffusia - Ikke medlem lenger2008-08-27 21:10
Antall innlegg: 121

Jeg syns det er greit nok med et tfs fra de jeg ikke spiller med ofte. Hvis jeg skal skrive "takk for spillet" har det hendt at den andre har logget av før jeg har fått trykket enter (og jeg skriver ikke spes sakte), og da virker jeg uhøflig som ikke har skrevet noe før den andre forsvant. Da er det bedre med tfs enn ingenting.
De jeg spiller ofte med chatter jeg mye med ved siden av spillet og etter ...
 
Ruschne2008-08-27 21:14
Antall innlegg: 711

Jeg støtter wilful i vedkommendes synspunk og synes at Philologicus` kommentar var merkelig!!

Kjappere og med god samvittighet............. ... pussig svar!!!!!!

 
Ruschne2008-08-27 21:17
Antall innlegg: 711

Diffusa - ja det er faktisk mange som bare logger seg av uten noen kommentar til motspilleren når spillet er slutt.
Merkelig oppførsel spør du meg
 
Alfa932008-08-27 21:30
Antall innlegg: 7771

Det hender folk har det travelt og må avslutte fort, og du kan aldri vite hvem det gjelder. Hvis motspilleren sier tfs og går og du ennå ikke har sagt noe, virker du, som tidligere sagt, litt uhøflig. For å rekke å si takk for spillet før noen forsvinner, sier man da tfs.
Et alternativ er naturligvis å skrive det du vil si før spillet er slutt og deretter sende det rett etter spillets sltt:-)
 
kluzz2008-08-27 21:45
Antall innlegg: 8

Mange eier ikke folkeskikk her inne,bedre med" tfs" enn ingenting,men spillverten bør finne bedre takter,kan da ikke mene dette seriøst ?
 
Caz2008-08-27 22:29
Antall innlegg: 11

Jeg er ikke her for å chatte, men for å spille.

tfs er helt flott for meg. Driter igrunnen i det.:-)
 
ØLLA2008-08-27 22:37
Antall innlegg: 3

enig med CAZ!!!
SPILLE IKKE BABBLE
 
ave - Administrator2008-08-27 22:42
Antall innlegg: 4986

jaja, det er mer å gruble over her i verden enn man kunne tro var mulig...
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-08-27 22:47
Antall innlegg: 1944

kluzz: ingen spillvert har svart på denne tråden, før jeg gjør det nå.
Skjønner derfor ikke helt hva du mener med at spillverten bør finne bedre takter...

Men vi har mange ganger oppfordret til høflighet.

Fint om alle tar seg tid til et lite tfs eller :), da vi vet at dette betyr mye formange.
 
Glory2008-08-27 23:04
Antall innlegg: 386

Helt enig med Diffusa.

Men hvorfor ergre seg over hvordan folk takker for spillet i det hele tatt? Gjør som du selv vil, og respekter andres rett til å gjøre det samme i denne sammenheng.

Kommenterer dere hvordan folk takker for dagen/sier adjø eller "hade" etter jobben, foreldremøtet, eller selskapet også?
 
hoppsansa2008-08-27 23:08
Antall innlegg: 1

Det er bedre med tfs enn at man bare klikker seg ut.
 
Philologicus - Ikke medlem lenger2008-08-27 23:23
Antall innlegg: 352

Diskusjonen har vært oppe så mange ganger, ta alle hyggelige tegn i chatten som noe en får ekstra! Glemte visst i sted å skrive tfs etter spill fordi det var kø foran maskinen.
 
Virago2008-08-27 23:33
Antall innlegg: 8

Skjønner ikke hvordan det er mulig å irritere seg over på hvilken måte vi takker og hilser....Om noen bare klikker seg ut når spillet er over, så er vel ikke det verdens undergang heller. Vi er nå alle forskjellige, og det behøver ikke bety at vedkommende er uhøflig. Jeg bruker nesten alltid tfs og grt, for å rekke å skrive noe før medspiller blir borte, men om ikke motspiller skriver noe så får jo det være opp til den enkelte synes jeg.
 
Helle2008-08-27 23:36
Antall innlegg: 37

Så teit!!!
 
ajnor2008-08-28 00:00
Antall innlegg: 958

Hva er teit? At man viser normal folkeskikk og sier hei og tfs, eller at man ikke gjør det?

Jeg synes det er veldig greit å holde på noen gode skikker, så jeg forsøker alltid å både hilse og takke for spillet, men for meg er "tfs" og/eller grattis/grt absolutt godt nok. Da viser man i alle fall at man har registrert resultatet av spillet. Dessuten er det hyggelig å chatte litt i løpet av spillets gang.
 
korsa19572008-08-28 00:14
Antall innlegg: 63

Når spillet nærmer seg slutten, hvis jeg ikke er så oppslukt at jeg ikke registrerer det da, så skriver jeg takk for spillet og evt. gratulerer. Dette ligger da ferdig på linja så det kun er å trykke send med en gang siste ord er lagt.
 
andermg - Ikke medlem lenger2008-08-28 00:31
Antall innlegg: 212

jeg pleier å skrive et brev til de jeg har spilt mot, en gang i måneden, der jeg på sirlig vis gjør rede for min takknemlighet. dette gjør jeg fordi jeg synes det er viktig å holde på noen gode tradisjoner, mht folkeskikk og den slags:)

ellers synes jeg det er mer irriterende med
1) folk som til stadighet må poengtere at de ikke har vokaler ("hvor er vokalene?") eller på andre måter ytre sin misnøye med bokstavfordelingen
2) folk som har behov for å forklare hvorfor de bytter brikker
3) folk som når de med sitt legg åpner en god mulighet for motstanderen (meg), føler et sterkt behov for å poengtere dette ("vær så god" eller "Der var jeg snill"). For det første er det ikke alltid motstanderen (jeg) har mulighet til å utnytte muligheten, for det andre er det en del av spillets natur at man gir og tar åpninger, og for det tredje er det jo til syvende og sist et valg man gjør og tar høyde for.
puhhh.

ikke sånn å forstå at jeg er negativ til å snakke underveis i spillet. irritasjonen gjelder primært de ovenstående typer utsagn:)
 
mandolinn - Ikke medlem lenger2008-08-28 01:35
Antall innlegg: 7

Er det noe igjen som ingen har irritert seg over her inne nå tro?
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?