Spillrom
| Sjiraffen | 13 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 13 |
Mobilspill
| Pågående | 8 534 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Winston | 2016-02-23 14:53 | |
![]() | God gjerning Inspirert av P4 sender jeg fakkelen videre. Gjør en god gjerning i dag og fortell om det etterpå. | |
| Cygnus | 2016-02-23 15:10 | |
![]() | Men du glemte si hva din gode gjerning var, Winston. | |
| maranello | 2016-02-23 15:45 | |
![]() | Hva er vitsen?? | |
| CaB | 2016-02-23 16:09 | |
![]() | Vitsen er vel å gjøre noe godt for andre uten å forvente å få noe igjen. Å gjøre noe uselvisk, gi av sin tid f.eks. | |
| AaseB | 2016-02-23 16:28 | |
![]() | For å kunne fortelle om det etterpå. Feil motiv, spør du meg! | |
| maranello | 2016-02-23 18:58 | |
![]() | Enig meg AaseB....å fortelle andre om det ER å forvente noe tilbake...ellers hvorfor forteller jeg andre om det..??? | |
| Cygnus | 2016-02-23 19:15 | |
![]() | Men Winston ville ha en stafett/tråd, og da måtte det kanskje fortelles videre? Men muligens er ikke dette det beste forum forgode gjerninger? | |
| kuami | 2016-02-23 22:10 | |
![]() | Man kan jo fortelle om andres gode gjerninger. | |
| kuami | 2016-02-23 23:33 | |
![]() | Min gode nabo på 87 kom med en bukett påskeliljer idag siden hun visste at jeg hadde influensa. | |
| ave - Administrator | 2016-02-24 00:04 | |
![]() | Greia fra p4 var vel å gjøre bot etter en dårlig handling? "Straffen" var å gjøre 10 gode gjerninger, ikke for å dele med andre, men for å gjenopprette egen indre balanse.... | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2016-02-24 00:27 | |
![]() | Aha , så det er måten å gjøre det på ; men ikke fortell det til noen ... Når jeg gjør en god gjerning , så ønsker jeg å fortelle det til andre fordi jeg tenker at de kanskje kan bli motivert . Men tror kanskje ikke at jeg forteller det her på ordspill . Men på den annen side vil jeg kanskje fortelle om det for å få vite om det er flere som gjør samme "gode gjerning" som meg . Og heldigvis er jeg helt anonym . | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2016-02-24 00:30 | |
![]() | Sent på kvelden , det var mange kanskjer ... gjesp . Blir nok litt mer fornuft ut av det i morra når man er uthvilt . | |
| kuami | 2016-02-24 00:46 | |
![]() | Åja, har ikke hørt på P4. Så det betyr at en dårlig handling oppveies av ti gode? | |
| ave - Administrator | 2016-02-24 00:52 | |
![]() | det vet jeg sannelig ikke, men det var altså det forslaget til botsøvelse som kom opp. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2016-02-24 16:42 | |
![]() | Forslag til botsøvelse : Gi 100,- til "tiggeren" fra Romania , ikke ynkelige 20,- . | |
| Texbrus | 2016-02-24 17:31 | |
![]() | Husk at en 200 lapp gitt til Fattighuset rekker til akkurat like mye mat selv om den er gitt av en som gjorde det for å føle seg bra. Handling gjør en forskjell uansett folks motiver. Jeg foreslår at de som ikke vil være med (meg selv inkludert) forlater tråden uten flere "holier than thou"-argumenter og lar de som vil få holde på i fred. | |
| auau | 2016-02-24 17:46 | |
![]() | Jeg gjorde det enklere i dag: Møtte en stor, vakker hund jeg aldri har sett før, ute på luftetur med sin matmor. Jeg hadde en hundegodbit i anorakklomma og spurte om jeg fikk gi den til hunden. Svaret var ja, dyret satte tydelig pris på overraskelsen og jeg fikk klappe og prate med hunden. Fikk også en koselig prat med den ukjente damen, God gjerning? Vet ikke, men et godt minne å ta med. . | |
| klunk - Ikke medlem lenger | 2016-02-25 10:20 | |
![]() | Maranello: der må vel være bedre å gjøre en god gjerning og fortelle om den, enn ikke å gjøre noen. Vi mennesker er ego uansett, jeg tror til og med Mor Theresa var ego i det hun gjorde. Jeg har en Shetland Sheepdog som jeg planlegger å gjøre til besøkshund på gamlehjem, får jeg det til synes jeg at jeg er flink og gjør en god gjerning, og jeg tar imot skryt med takk :-) Det tilfredsstiller mitt ego å hjelpe andre mennesker, vi er ikke agape noen av oss. | |
| bris1 | 2016-02-25 11:55 | |
![]() | Agape, du! Fint med fremmedord, altså :-)) Det er noe som stritter imot hos meg ved tanken på å "reklamere for" sine gode gjerninger, så jeg fortsetter som før i det stille. Og gjør det både for å hjelpe noen på min vei, men også fordi det (selvsagt) får meg til å føle meg som et ikke totalt unyttig vesen. Mao, jeg gjør det delvis av egoistiske grunner, og det tenker jeg er helt greitt. Men jeg er ikke i stand til å tro at mine bidrag vil være inspirerende for noen, der går ei grense for meg. | |
| Neivel - Ikke medlem lenger | 2016-02-25 12:11 | |
![]() | Jeg sa hei til en tigger på gata uten å gi penger. | |