Spillrom
| Sjiraffen | 5 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 5 |
Mobilspill
| Pågående | 8 517 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Cygnus | 2016-05-19 15:37 | |
![]() | Lite granne feil Har fra min sotteseng sett på en ganske interessant (språklig sett) diskusjon. Hvor stauder (norsk en perenn, flere perenner) eller ikke stauder var ett av temaene. Alle har feilstavinger her. En staude heter på engelsk perennial - det unevnelige ordet heter perineum - selv om altså Urban dictionary staver det slik de gjorde det, antagelig blander de perennial og perineum. Jeg skjønner at regler må følges, men å bevege seg inn på å tolke ut fra andre språk sine ord og uttrykk, kan lett føre til problemer og evt storvask i Ordspill- jeg observerer at fanny eksisterer som nick, det samme gjør pussy (riktignok i kombinasjon med riot) og ikke minst dickpis! Fanny har riktignok en mildere (?) mening i amerikansk enn britisk engelsk, aber doch - anatomisk er den dog! Beklager, folkens, men rett skal være rett!!! | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2016-05-19 17:38 | |
![]() | Det er tusenvis av nick der ute, og vi har ingen muligheter for å holde orden på alle disse til enhver tid. Husk at vi spillverter/administrator er er helt vanlige spillere akkurat som alle andre her inne, og som gjør denne jobben helt frivillig på vår egen fritid uten noen som helst form for goder. Ikke har vi noen "døgnvaktordning" heller. Derfor blir det dessverre sånn at vi i de aller fleste tilfeller først får tatt tak i ting når vi får henvendelser/klager fra folk, hvor vi så tar en runde på det i spillvertgruppa. Ingen av oss er eksperter på noen som helst områder, så da blir det å bruke den sunne fornuften vi har i kombinasjon med regelverket vi er satt til å forvalte her inne. I dette konkrete tilfellet, så var det altså ikke et norsk ord, ikke et egennavn (som f.eks. Fanny, som hundrevis av norske damer har som fornavn), eller noe annet som kunne forstås slik det var stavet her. Når da både klager og spillvertgruppa får de akkurat samme assosiasjonene, som igjen blir bekreftet gjennom noen raske google-søk, da lander vi altså på at vi ikke synes dette er innafor. Det samme med "dickpis". Den var vi ikke oppmerksomme på før du nevner den nå, men det er et åpenbart tilfelle som vi skal ta tak i med en gang. Og for å snakke litt rett fra levra her nå. Vi sitter altså her, en gjeng 40-, 50- og 60-åringer, og krangler på andre døgnet om én spillers rett til å få beholde et fiktivt ord som nick. Et nick/ord som vi altså har mottatt klage på, og som mange først og fremst forbinder med heller ulekre anatomiske detaljer. Det er rett og slett vanskelig å forstå det enorme engasjementet som har oppstått her, gitt hvor enkelt det ville vært for brukeren å bare endret nicket til et av de korrekte ordene på enten norsk, engelsk eller latin, istedet for å kjempe for sin rett til å tviholde på et nick som avstedkommer vemmelse hos flere her inne. Vi i spillvertgruppa gjør vårt beste for å behandle alle likt, men det er helt umulig å ta avgjørelser som alle her inne til enhver tid vil være 100% enige i. | |
| Cygnus | 2016-05-19 18:18 | |
![]() | Beste Erik - jeg vet godt hva spillvertene er og hva de gjør (selv fra min korte karriere) - og jeg beklager, det var bare min Libraeske (?) rettferdighetssans - syntes synd på Red som utvilsom var helt uskyldig og som ble klaget på på feil grunnlag! Men jeg beklager likevel! Men jeg sa da klart at jeg skjønte regler måtte følges og poenget står likevel fast at vi kan være på gyngende grunn hvis vi bruker andre språks ord som guideline. Huff - tenk om cygnus betyr noe fryktelig på noe språk. Men steng nå denne tråden, please, det eneste fornuftige. | |
| GreteSB | 2016-05-19 18:20 | |
![]() | Det er jeg helt enig i. | |
Diskusjonen er arkivert og ikke åpen for nye innlegg.