Spillrom
| Sjiraffen | 5 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 5 |
Mobilspill
| Pågående | 8 517 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| hurpe - Ikke medlem lenger | 2016-06-15 12:52 | |
![]() | Skal vi bekymre oss.. Hørte på radioen i dag at vi ikke burde spise blåbær rett fra tua, de er vist fulle av bakterier. De må vaskes først.. Og du burde bruke hansker når du skulle plukke bær så du ikke tilfører bakterier til bærene. Fryste bær må kokes for det kunne jo være at de som plukket bærene ikke brukte hansker, da er det vist fulle av bakterier, men dør ikke de når bærene blir fryst?? Ekke rart om en begynner lure, rart vi er i live enda. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2016-06-15 12:58 | |
![]() | Som min gamle og vise morfar pleide å si : Vi får spise gulrøtter mens det er sunt. | |
| Cygnus | 2016-06-15 13:04 | |
![]() | Hvem var det som sa at dersom en skulle tro forsidene til VG og Dagbladet, måtte middels levealder her til lands være 7,6 år!!! | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2016-06-15 13:55 | |
![]() | Ha-ha! Det var jammen godt sagt :) Men, seriøst. Denne bakteriefrykten er et tveegget sverd, er jeg redd. Mine foreldre er hva jeg kaller fullstendig hysteriske på området. De er rett nok sjelden syke hjemme, og i meget god fysisk form o.s.v., men nesten hver eneste gang de drar på utenlandsferie, så blir de matforgiftet. | |
| Cygnus | 2016-06-15 14:09 | |
![]() | En slags basillemajor?? | |
| hurpe - Ikke medlem lenger | 2016-06-15 15:06 | |
![]() | Slått levealderen til VG og Dagbladet med mange gode år jeg da. Og jeg kommer til å spise bær fra tua og kose meg med det, når vi var små knabba vi små gulrøtter fra åkeren, gnei den værste jorda av på buksa og knaska i vei. Så lenge en ikke blir helt hysterisk på at alt er skummelt og farlig går det vel bra får en tru. | |
| GreteSB | 2016-06-15 15:39 | |
![]() | I min kypriotiske familie er det en liten jente på to år. Mor og bestemor er så redd for bakterier at hun ikke får gå barbeint, stoler vaskes før hun får sette seg osv osv. Jeg spurte hvordan hun skal klare seg på skole når den tid kommet, hun vil jo bli syk av ingenting. Vi trenger å herdes litt tenker jeg. Jeg har spist blåbær fra buskene i hele mitt liv og har ikke tenkt å stoppe hvis jeg kommer over en busk. | |
| Bussvenn | 2016-06-15 15:59 | |
![]() | Jeg fikk meg en god latter av alle innleggene her, hehehe :-D | |
| klunk - Ikke medlem lenger | 2016-06-15 17:42 | |
![]() | Ikke spis poteter. det er kreftfremkallende, 99% av alle som får kreft har spist poteter:-9 | |
| Cygnus | 2016-06-15 20:48 | |
![]() | Ja vi skal bekymre oss! Det er farlig der ute! Kom nettopp over en forskningsrapport som påviste at 99,9% av oss dør! | |
| Nixita | 2016-06-15 21:07 | |
![]() | Hehe :) Har selv litt bakteriehysteri, så vasker grundig all frukt fra butikken som gud og hvermann kan ha plukket på, men å spise blåbær direkte fra tua, plukket med mine egne hender..., nam :) | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2016-06-16 21:50 | |
![]() | Epler og annen frukt fra butikken vasker jeg selv. Synes nesten det er helt ekkelt hvordan enkelte av epleskallene er fulle av seig guffe fra både sprøytemidler og glasering. Men, bær i skogen som man plukker selv, det er så rent som man får det. Og garantert langt mindre bakterier enn å drikke cola rett fra boksen eller bruke dårlig vasket bestikk på veikroer. | |
| Bussvenn | 2016-06-26 20:08 | |
![]() | Ja Erik, + at folk har knadd på eplene og lagt de tilbake igjen. Brrrr, får helt frysninger når jeg tenker på det. Tenk på hvor mange bakterier fra oss mennesker som kravler rundt i bunnen av alle frukt containere i butikkene :-/ | |
| Mira7 - Ikke medlem lenger | 2016-06-26 20:22 | |
![]() | Hvis jeg skal spise bær rett fra tua, går jeg litt inn i skogen. Spiser ikke de langs stien/veien, da jeg har gått tur med hannhunder som løfter på foten og skvetter overalt, gjerne over blåbærtuer...:)) Men når jeg tenker meg om, mange som kan ha tisset på de inne i skogen også!:-D | |
| CaB | 2016-06-29 22:23 | |
![]() | Jeg tror det er farligere å ha det sterilt rundt seg enn å spise bær rett fra tua/gulrøtter rett fra åkeren og så videre. | |