Spillrom
Sjiraffen5
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede5
Mobilspill
Pågående8 517

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Cygnus2016-07-14 15:12
Antall innlegg: 44845

Er det noen som vet
Er det noen som vet om en flått ville drukne hvis en satt i badekaret en time? Altså hvis en person som hadde en flått på seg, satt der?

higard2016-07-14 16:52
Antall innlegg: 133

det vil den, hvis den er under vannet i allefall. men uansett er det best å få den bort med en gang den oppdages. å hvis man blir rød, så må du til legen for å ta en kraftig antibiotika kur . lykke til :-)

auau2016-07-14 17:11
Antall innlegg: 41942

Så seiglivet som flåtten er, tror jeg neppe den drukner i løpet av en time - om den i det hele tatt kan drukne!

Cygnus2016-07-14 17:15

Jo jeg tenkte på de som evt IKKE oppdages!

auau2016-07-14 17:16

Jo, kanskje den drukner lell. Har Googlet og funnet ut at flåtten faktisk puster, men bare to-tre ganger pr minutt.

Cygnus2016-07-14 19:28

Takk, auau - jeg burde jo kommet på Mr Google selv!!
Hmmm - hvis den puster2-3 ganger oer minutt, burde den miste pusten etter f eks en time! Når vi er her på øen, pleier jeg nemlig ligge med en god bok i skumbad hver kveld!!!

Cygnus2016-07-14 19:33

Nå googlet jeg do ticks drown - og ja, det er ikke en god måte å bli kvitt dem på! En firdker til og med vasket dem i vadkemadkin uten at alle døde!!!

Cygnus2016-07-14 20:25

Higard - det er ikke infeksjon fra flått jeg er mest redd for nå! Har blitt bltt av flått tre ganger, de to siste med infeksjon og antibiotika. Den siste flåtten derimot sprøytet alpha galacteose inn i meg - og det betyr allergi for pattedyrkjøtt (alpha gal allergi) - litt plagsomt pluss at jeg nesten døde av et anfall etter å ha spist en deilig geiterett!!! Hvis en kan unngå nye flåttbitt, kan allergien bli svakere og til og med forsvinne!!!'

higard2016-07-14 20:51
Antall innlegg: 133

huff...høres ikke noe morsomt ut, men heldigvis har det kommet vaksine mot diverse flått bærende sykdommer. har hatt flått på meg mange ganger jeg også, men bare en gang som førte til antibiotika kur. vurderer sterkt å ta vaksine, men er for seint ute i år. elsker å gå i marka på bærturer, og jeg har med meg flått hver gang hjem :-( kailln har aldri hatt det, selv om vi går på de samme plassene. trur kanskje det har noe med blodtype også. uten at jeg skal si det sikkert, men rart er det. god flåttfri sommerhilsen fra meg :-)

Cygnus2016-07-14 21:02

Flått i sør og østeuropa (og visstnok her på sørlandet) forårsaker hjernebetennelse vis vurus - den er jeg vaksinert mot siden heg har bodd en del i Østerrike, hvor vel de fleste vaksinerer seg. Men tror ikke det finnes vaksine mot borreliose som vel er det vanligste her (bakteriell). Og slett ikke mit allergien!!!

auau2016-07-14 21:30

Flått er no' herk. Fikk utslett (stort som håndflata) ca to måneder etter et flåttbitt. Legen ville vente og se hvordan det gikk, men jeg ga meg ikke før jeg fikk antibiotika, overnervøs som jeg var! Utslettet minket fort og jeg tror det gikk greit. Jeg unngår tabletter og medisin i det lengste, men akkurat flåttbitt har jeg største respekt for. Snører igjen buksebein og ermer når jeg går i skogen, men disse små krypa er vanskelig å gardere seg mot.

Cygnus2016-07-14 21:33

Ja det var derfor jeg håpet jeg kunne drukne dem!!!!

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?