Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede14
Mobilspill
Pågående8 858

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
tinkerbell2008-09-01 19:27
Antall innlegg: 56

Konfirmasjonstips?
Vi skal arrangere konfirmasjon om et par uker her i heimen. Er det noen der ute som har gode tips til sanger for en slik anledning. Ellers mottas alle gode ideer med stor takk!
 
eterem2008-09-01 19:35
Antall innlegg: 1882

I de konfirmasjonene jeg har vært så har vel alle sangene vært hjemmelagde. Morsomt det egentlig, når alt omhandler konfirmanten. Er ikke så vanskelig å lage sanger, det verste er å finne en pasende melodi. Jeg var også i en konfirmasjon hvor foreldrene holdt tale om konfirmantens minner og forhold til alle gjestene, det var utrolig fint! Det var ikke mye de sa om hver gjest, men da ble alle inkludert:)
 
ubeakris2008-09-01 20:13
Antall innlegg: 24

Det er mange som skriver sanger for noen kroner. Ta en google på nettet, så finner du helt sikkert noen
 
tinkerbell2008-09-02 09:57
Antall innlegg: 56

Takk for innspillene! Jeg har ambisjoner om å prøve og dikte en sang, men jeg sliter. Mye vanskeligere enn jeg hadde trodd! Det med tale til konfirmanten og inkludere alle gjestene var en super ide. Så får jeg sjekke nettet ubeakris :)
 
eterem2008-09-02 11:26
Antall innlegg: 1882

Ja, det er kankskje ikke så enkelt å skrive en sang.. Jeg har skrevet opptil flere, tross min unge alder:) Men det er bare fordi det er gøy. Skrev til min far i fjor som fylte 50, det var kjempeartig! Bare velg melodi først, og hør på sangen hvordan rimene er (hvis det er). Angående den talen, så var det ikke mye de sa. De tok for seg hver enkelt gjest, og sa feks bare "hos tante og onkel var det første gang han fikk lov til å spise godteri på en mandag". Alle gjestene synes den type tale var kjempeartig, så det er absolutt å anbefale:)
 
bestemoro2008-09-02 12:54
Antall innlegg: 66

Her har konfirmanten gjerne bidratt til festebordet med dekorasjon, bordkort og/eller bordkortholder. Dekorasjonen kan være blomster fra det fri eller hage ETTER DEN UNGES SMAK! Likeledes nevnte bordkort/holder. Stein fra en rullesteinsøy med gjestens navn i vannfast tusj ble et varig minne for alle. Lykke til!
 
lizabiz2008-09-02 13:07
Antall innlegg: 21

Hei... denne sangen har vi skrevet til mitt søskenbarns konfirmasjon som er om to uker. Om det kan gi noen tips.

Mel. Og det er vesle jensemann.

Og det er Espen, gutten vår, så blid han sitter her,
for han jo dagens midtpunkt i blant slekt og venner er.
Ja, nesten ikke til å tro hvor fort som tiden går:
Tenk minstemann på Holmlia er alt blitt femten år
og står konfirmant, ja, det er helt sant! Og mange minner dukker opp fra årene som svant.

Du var ei store gutten da vi første gang deg så,
knappe fjorten dager kun, og i stolen din du lå.
Med mor og far og søsken to du kom til Laverød,
og hunden vår ble veldig glad, velkommen deg hun bød.
Så mange våte slikk du midt i fjeset fikk, før Ronja var fornøyd og inn i hundehuset gikk.

Ja, du var varmt velkommen, derom er det ingen tvil,
og våre hjerter smeltet du jo med ditt gode smil.
Og søndagen da du ble døpt i minnet vårt vi har,
da din kjære farmor glad og stolt til dåp deg bar.
En høytidsstund det ble og vi fikk være med, for vi jo fadd’re var og vi er veldig stolt av det.

Ja, den gang var du liten gutt, men snart så ble du stor.
Og på ferie til oss på landet ut du for,
til åker, traktor, floghavre og hund og katt og ved.
På gårdens mange oppgaver du ville være med.
Hvis vi om noe ba, aldri nei du sa, flink og høflig, kjekk og grei, en triv’lig gjest å ha!

Så helt til slutt i denne sang, vi ønsker deg alt godt.
En fin, fin start på livet ditt det syn’s vi du har fått.
Så fortsett slik i samme spor, vær ærlig, snill og grei.
Hold fast på det du lærer, ta det med deg på din vei.
Ja, kjære Espen vår, vi gratulere vil, med årene som venter deg vi ønsker lykke til.





 
heidihi2008-09-02 13:14
Antall innlegg: 134

Power point med bilder av konfirmanten, mens en taler er også en måte å gjøre det på...
Har også med stort hell(som tante) lagd fotobok til konfirmanten med bilder fra dagen (spør om det er en som har lyst å være fotograf for dagen.)
Husk å ha en del spill/leker klar hvis det er yngre barn til stede...
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?