Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående8 920

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Jensine1 - Ikke medlem lenger2016-12-25 22:06
Antall innlegg: 1984

Rå kampsort populært. Hvorfor ?
Noen som kan komme med noen forslag på hvorfor denne rå kampsporten er så populær i Norge ?

Det er en Emil Meek som kniver om 1.plassen til Norges idrettsprofil i en VG-avstemning.

Er årsaken at folk får utløp for primitive innestengte følelser at dette er så populært. Jeg skjønner det ikke. Og må innrømme at det virker skremmende at slik voldssport kan være så populært.

www.vg.no/sport/kamp.../2 3878337/


 
trosten2016-12-26 11:08
Antall innlegg: 93

Så veldig enig med deg Jensine1...
Vold skaper vold !!!!! Se bare på lille Norge , hvor mye vold har vi ikke her?????
Barn og unge har vold i hverdagen sin ..Da tenker jeg på spill og tv ...
 
CaB2016-12-27 14:16
Antall innlegg: 2926

Jeg kan hvertfall ikke fatte og begripe hva som er så artig med å (se andre) slå løs på hverandre. Det kan vel være en måte å få ut aggresjon og bruke energi, men det må da finnes bedre måter å gjøre dette på enn å ty til voldelige idretter?
 
Cygnus2016-12-27 15:01
Antall innlegg: 44845

Jeg synes det er ekkelt å se boksere i aksjon!
 
BeeJay2016-12-27 15:41
Antall innlegg: 908

Jeg er muligens en enkel sjel. Jeg har aldri forstått det sportslige i en "idrett" hvor vinneren har slått motstanderen i svime, med stort potensiale for alvorlige skader.
Jeg vet riktignok ikke hvem Emil Meek er, selv snakker jeg om boksing. O.a. "idretter" hvor poenget er å skade motstanderen.
 
klunk - Ikke medlem lenger2016-12-27 21:17
Antall innlegg: 343

Det er litt skremmende og høre Emil Meek når han sier at han ønsker å gjøre skade på andre, det blir feil for meg. Jeg oppfatter derimot ikke de fleste boksere og boksesporten slik, og synes derfor det blir feil og sammenligne dette med boksing, der man blåser ganske kjapt av for å unngå skader. Så får heller de som synes det er ekkelt la vær å se på :-) Det er lang avstand fra den sporten Emil Meek driver til boksing.
 
Cygnus2016-12-27 22:12
Antall innlegg: 44845

Jeg tenkte også på boksing, og ser selvsagt ikke på. Men nå er jo vitenskapen ganske sikker på at skadene er veldig store på de som bokser, så er det uvesentlig???
 
Woland2016-12-28 02:05
Antall innlegg: 85

Skadene er store i stort sett alle former for topp-idrett.
Husker at Grete Waits fikk beskjed om at hun hadde knær som en 70 år gammel kvinne, mens hun var på toppen.
MMA kan definitivt virke usmakelig på sarte sjeler.
Mye overflatiske ansiktsskader, og de blør gjerne friskt.
Men; dette er rett og slett en form for slåsskamp, og så lenge dommerene gjør jobben sin (og det gjør de i 99% av kampene), er skadepotensialet en god del lavere de mange av idrettene vi appluderer.
Naturligvis er det aggressjon det handler om, men i kontrollerte former.
 
Cygnus2016-12-28 11:45
Antall innlegg: 44845

Det er forskjell på skader som kommer ved uhell og de en nærmest vil påføre noen, som en del av idretten.
 
Chiraff2016-12-28 21:44
Antall innlegg: 15837

Kampsport har ingen plass i 2017! Det virker fullstendig malplassert, spesielt sett i lys av hva mangfoldet mener om grusomme krigshandlinger (grov mishandling) som blir begått i andre regioner. Til kampsportdeltagere: Ta dere en skitur / joggetur og bruk kroppen smartere;-)
 
klunk - Ikke medlem lenger2016-12-28 21:56
Antall innlegg: 343

Er som nevnt også helt motstander av Emil Meek`s holdning. Å svare på Jensine1 sitt innledningsspørsmål tror jeg er komplisert, kanskje stikkord er sensasjonssøking, konkurranse, grenseutvidelse, testosteron mm. Vi er jo opplært til konkurranse, og det å være stor er sterk er status for menn (beklager hvis jeg kjønnsdiskriminerer). Det er stor forskjell i hva folk liker av råskap, men mange liker tydeligvis denne sporten. Hvis man ser på fartsdisipliner i alpint, kan man ikke si annet enn at det er med livet som innsats, jeg er stor fan av både utfor og tungvektsboksing på tv. Men jeg opplever ikke at man går inn for å skade hverandre direkte. Selvsagt hadde man jo Tyson som bet i øret i affekt, men det har vi også sett i fotball. En digresjon og påstand: Jeg tror at boksing har hatt en betydning i positiv retning for de fargede, spesielt i USA, til og med Cygnus kjenner navn som Muhammed Ali, George Foreman (les om ham hvis dere har tid, stor personlighet) og Mike Tyson, de var stolte av dem. Eller skal vi si som Per Inge Torkildsen: "gi ongane ei flaska brennevin før idretten tar de"!
 
Hidrasund2016-12-28 22:05
Antall innlegg: 100

Jeg blir veldig skuffet når jeg leser innlegg av den typen Chiraff skriver, når folk har behov for å gjøre ekstreme ting og får din holdning i retur er det i hvert fall garantert at det virker mot sin hensikt. Jeg vil si at slik type argumentasjon er utgått på dato og hører ikke hjemme i 2017.
 
auau2016-12-29 20:34
Antall innlegg: 37954

Er rå kampsport egentlig populær i Norge? Ikke så mange tilhengere har meldt seg på her. Heller ikke jeg!
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2016-12-30 08:53
Antall innlegg: 1984

Populær nok til at vg.no og vg.facebook ofrer mye spalteplass til denne voldsaktiviteten.

De som har kampsportinteresser har vel neppe så mye scrabbleinteresser. Så i dette forumet er nok disse kampsporttilhengerne i relativt mindretall.

Folk som liker å se blod sprute fra hodet til noen tenderer ikke så mye til å like å sette sammen bokstaver til nye ord, men det finnes sikkert unntak. :)
 
auau2016-12-30 11:16
Antall innlegg: 37954

!!! Du har rett.
 
klunk - Ikke medlem lenger2017-01-09 12:28
Antall innlegg: 343

Jeg synes kanskje Jensine1 overdriver noe og er litt på tur når hun karakteriserer dem som liker kampsport som "folk som liker å se blod sprute fra hodet", jeg vet ikke hvor du tar dette fra, men det er dine ord, hvor har du dette fra?
 
terø2017-01-09 15:03
Antall innlegg: 1916

Det er forskjell på rå kampsport og kampsport.
Hyggelig at bryteren Stig Andre Berge fikk medalje i OL, og
3 kuler under idrettens galla. Bryting er kampsport.
Rå kampsport er ikke morsomt.
 
Emil19602017-01-28 17:20
Antall innlegg: 12844

Er du dum i hue fra før, så blir du ikke bedre av dette !
 
terø2017-01-31 15:29
Antall innlegg: 1916

Det er alt for mange som er dumme i hue, selv om de aldri
har vært i nærheten av kampsport.
 
terø2017-01-31 15:38
Antall innlegg: 1916

Jeg liker ikke rå kampsport(slag og spark), men
bryting og judo er ok.
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?