Spillrom
Sjiraffen17
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede19
Mobilspill
Pågående9 019

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Fiskekroken2017-02-24 18:18
Antall innlegg: 290

Ferie i utlandet uten kakerlakker
Virker som det (i motsetning til meg) er en del bereiste folk her som kanskje vet hvilke land det er mye/lite kakerlakker og andre sånne kryp.
Skal på tur med to jenter på 13 og 20 i sommer, begge er hysteriske i forhold til dette.

Tenkte en litt tradisjonell charter/bading/sol/annen kultur-tur i Europa, men kanskje ikke så tradisjonelt som Kanariøyene.

Har tenkt litt på greske øyer, Portugal og Kroatia, er det kakerlakker der mon tro?
Vi skal unne oss høy standard på hotell/leilighet, er det ensbetydende med null småkryp?

Reisetips mottas med stor takk:)
 
Labrune2017-02-24 18:27
Antall innlegg: 162

Jeg har reist en del, ikke bare på 5-stjerners for å si det sånn, og jeg har aldri møtt verre enn fluer og mygg på hotellrom.
Lykke til.
 
Labrune2017-02-24 18:28
Antall innlegg: 162

... Jeg har møtt kakerlakk en gang - det var i NY...
 
auau2017-02-24 18:49
Antall innlegg: 37954

Kan ikke garantere kakerlakkfritt, men jeg har en fornemmelse av at hoteller i Kroatia er gullende rene. Gater og streder også! Dessuten er det et vakkert land med vennlige innvånere. Steinete badestrender, så badesko anbefales. De finnes å få kjøpt for en billig penge der.
 
Cygnus2017-02-24 18:52
Antall innlegg: 44845

kakerlakker er stort sett i alle land, men har aldri møtt dem på hoteller i noe land - mange venner i NY strevde med kakerlakker!!
 
GreteSB2017-02-24 19:04
Antall innlegg: 7777

Det er nok kakerlakker i alle sydlige land, men som sagt over her, hotellene er som regel veldig bra.

Flott her på Kypros, to strender på Tripadvisers topplister. :)
 
rbm2017-02-24 19:07
Antall innlegg: 859

Kakkerlakker....er der det finnes mat...enkelt og greit..Så renhold er tingen...er det ikke matrester de kan snuse seg fram til...vil dere normalt ikke se noen..heller ikke maur etc..Aldri sett kakkerlakker noe sted INNE jeg heller...og jeg har vært på en del forskjellige typer hotell ..i ganske mange forskjellige land. Et råd jeg fikk...var at hvis man hadde mistanke om eh UDYR...sett en skål etc..med noe søtt på verandaen..om du har noen..for å se hva som dukker opp ! SÅ kan man tilkalle personalet hehe Man kan jo ta med seg gift...i kofferten også..en liten tett beholder..just in case!!
 
Mira7 - Ikke medlem lenger2017-02-24 20:03
Antall innlegg: 2459

Har bodd på 5-stjerners og fått en stoor kakerlakk på rommet, naboen trodde noen ble drept på inne hos oss (jeg er hysterisk, og skreik høøøyt)! Har bodd på hotell med mindre stjerner, og ikke sett en eneste en. Så jo flere stjerner gir ingen garanti! Som nevnt over, har aldri opplevd så rene hoteller som i Kroatia, så ikke et eneste monster av noe slag...:))
 
trud2017-02-24 21:36
Antall innlegg: 7388

Hva med et cruise ??
Tror ikke det er kakerlakker der ...
En kan forresten få med seg litt av hvert i bagasjen bare ved å ta fly - og jeg har sett ekle bilder fra senger i diverse hoteller og skip (!) flere steder i verden.... vi må nok bare håpe det beste....
 
Fiskekroken2017-02-25 14:00
Antall innlegg: 290

Takk for innspill:)
Cruise er ikke en dum ide. Så skal vi lese mer om Kroatia.
Så satser jeg på at ferien ikke blir spolert selv om det skulle dukke opp et kryp. Eksponeringsterapi må jo til for å overkomme frykter av alle slag:)
 
Cygnus2017-02-25 14:51
Antall innlegg: 44845

Du kan jo fortelle jentene at disse krypene har en ekstremt lang historie her på jorden, tror det er 300 millioner år eller så - så de representerer virkelig survival of the fittest! Ha en god ferie i alle fall, Fiskekroken!
 
Labrune2017-02-25 16:27
Antall innlegg: 162

Oppskrift på maksimering av ferie:
1) Vær superhyggelig mot alle på hotellet.
2) Finn kryp.
3) sett vannglass oppned over kryp, bruk hysteriske barn for det de er verdt og tilkall hjelp.
4) Vær høflig men bestemt.
5) Bli oppgradert til beste suite.
 
Cygnus2017-02-25 16:44
Antall innlegg: 44845

Meget bra råd, labrune!
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?