Spillrom
Sjiraffen15
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede16
Mobilspill
Pågående9 092

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
enyajenta - Ikke medlem lenger2017-03-31 14:24
Antall innlegg: 130

Facebook, instagram... mas..


"Alle" er på face, snapchat ++ hva det nå heter alt du
burde være med på. Da går du ikke glipp av noe.
Men, jeg får da med meg saker og ting likevel.
Hva syns andre ? går jeg glipp av mye ? Som hva da for
eksempel ? Om folk ikke gidder ha kontakt bare fordi en
ikke er på sosiale medier blir det litt rart. Før kunne en
dra på besøk, nå tar vi det på face.
 
GreteSB2017-03-31 15:36
Antall innlegg: 7777

For meg som bor langt fra familie og venner er facebook en måte å ha kontakt og å følge med på hva som skjer.
Og så har jeg fått kontakt med skolevenner fra 50+ år tilbake og det er da veldig hyggelig.
Snapchat bruker jeg bare for gøy med noen få nære.

Møter i virkeligheten slår det meste da. :)
 
Nixita2017-03-31 16:44
Antall innlegg: 4720

Ja jeg liker å face og synes det er gøy å igjen ha fått kontakt med gamle klassevenner og holde kontakt med tidligere kollegaer og venner jeg har fått på reiser etc.

Når det er sagt synes jeg det er trist at man ikke kan spise middag med venner/familie eller være på en hyttetur og så er man mer opptatt av å stirre i mobilen enn å prate med de man faktisk er sammen med.
 
Yksi2017-03-31 20:14
Antall innlegg: 72

Holder meg langt unna tryneboka.
 
Cygnus2017-03-31 20:19
Antall innlegg: 44845

Jeg bruker fb mye politisk - dvs diskuterer politikk, deler artikler osv.
 
alone2017-04-01 09:40
Antall innlegg: 387

Syntes fjesboka er fin jeg ...Alt må brukes med måte.
Tenk på de barna i dag som blir oppfostret med data ?? Vi er litt for gamle tror jeg ...til å fatte virkeligheten . Vi som er født i kremtiden har noe som ikke de yngre en gang får høre om :(
Enig med Nixita .behøver ikke akkurat å bruke det over en kaffe kopp eller middag ...men dessverre joda!!!!!
 
1976kjell2017-04-01 11:57
Antall innlegg: 538

Facebook er ok, bruker det ofte når det gjelder politikiske diskusjoner, arrangementer og klubbinfo. Men gidder ikke legge ut hva jeg har til middag hver dag. Da er ordspill.no ok, kanskje hvis man har noe spesielt. Skal man følge med på "alle" nettsteder/apper som f.eks snapchat, twitter, instagram og pinterest går det mye tid
 
Labrune2017-04-01 13:38
Antall innlegg: 162

Fb kan være veldig bra hvis brukt klokt - men jeg sletter glatt venner som bare deler fjas og jeg inviterer ikke lenger de som ikke har opplevd noe før bildene er delt.
Jeg fikk FB fordi vi er en gjeng som avtaler trening via en lukket gruppe der og det fungerer utmerket.
Deler nyheter og faktasnutter om ting jeg synes er viktige - økologi og miljøvern - og greit å ha litt kontakt med fortiden for meg som har flyttet rundt og har venner over hele verden. Insta kan være fint som kunstnerisk prosjekt i miniformat men blir oftest bare tull, og snap. vel. Der er jeg ikke i målgruppen.
 
Hårfint - Ikke medlem lenger2017-04-12 22:55
Antall innlegg: 114

Har inte FB tror inte at något bra kommer ut av det...sorry...jag bakar och min hund skiter ändå!!
 
picassa2017-04-15 01:36
Antall innlegg: 596

jeg bruker fb,jeg bor utenlands,så på den måten holder jeg kontakt med familie og venner,og vet hvordan det står til.Har også fått kontakt med mange fra ungdomstida som forsvant ut av livet mitt.Diskuterer litt også,aktuelle saker som er i nyhetsbildet,artig det.
Enig med 1976Kjell,
Ikke jeg heller forteller alt jeg gjør hver dag eller setter inn bilde av middagstallerkenen min,lol.Private saker kan man dele privat med de nærmeste.
 
linda_GI2017-04-15 09:17
Antall innlegg: 304

Min mor sa i mange år det samme som trådstarter.
For noen år siden gikk familien sammen og fikk henne på nett. Litt problematisk i begynnelsen siden hun aldri hadde rørt en datamaskin, men i dag sier hun at hun har fått ett helt nytt liv etter FB :-) Og det har hun. Nå engasjerer hun seg i ulike musikk- og håndarbeidsgrupper, holder seg jevnlig oppdatert på hva barnebarn og oldebarn driver med og har fått "en haug av nye venner", som hun uttrykker det.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?