Spillrom
| Sjiraffen | 10 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 10 |
Mobilspill
| Pågående | 8 541 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| enyajenta - Ikke medlem lenger | 2017-04-13 16:55 | |
![]() | jeg trenger et tips Hvordan finner jeg en god olivenolje? Hva er forskjellen på en billig og dyr olje ? Smaken, vil jeg som ikke kan noe om sånn olje kjenne forskjell på smaken? | |
| CaB | 2017-04-13 17:01 | |
![]() | Jeg er ikke så god på olivenoljer, men vil absolutt tro at du merker forskjellen på en kjempegod og elendig olje. Oliviers & Co har et bra utvalg av olivenoljer og diverse andre oljer og varer. De har blant annet en butikk i Østbanehallen i Oslo. Ellers finnes Olivenlunden 1830 på Sandvika Storsenter. | |
| CaB | 2017-04-13 17:02 | |
![]() | Og forresten, kanskje du finner noen nyttige svar her? www.oliviers-co.no/ | |
| enyajenta - Ikke medlem lenger | 2017-04-13 17:47 | |
![]() | Det var mye dyrere olje enn det jeg har prøvd, skulle vært moro å prøvesmakt før en kjøper noe. Men, den du kjøper på Rema, Kiwi .. osv er de bra ? Noen er i plastflasker, noen i glass, mørkt glass, lyst glass Takk for tips, kunne tatt en prøvesmaketur til Sandvika. | |
| CaB | 2017-04-13 18:28 | |
![]() | Oliviers & Co er hvertfall flinke på smaksprøver. Forhåpentligvis er de det hos Olivenlunden 1830 også. Plastflasker er vel synonymt med dårligere kvalitet enn glassflasker. Og (extra) virgin olivenolje skal være bedre enn "ordinær" olivenolje. Olivenolje fra Kiwi osv kan være bra nok til sitt bruk. Men man får nok det man betaler for skulle jeg tro. Noen som har testet ut dette? | |
| Cygnus | 2017-04-13 22:54 | |
![]() | En får det en betaler for. Det bør være extra virgin og mørk flaske - men det kommer an på hva su skal bruke den til. Noen liker greske bedre enn italienske, du må nesten prøve deg frem. Lykke til! | |
| Hårfint - Ikke medlem lenger | 2017-04-13 23:54 | |
![]() | köp en eko olivolja...bra val | |
| bris1 | 2017-04-14 11:24 | |
![]() | Som Cygnus sier så er det en smaksak å finne olivenoljen som passer for deg. Om det skal være extra virgin eller ikke av henger av bruken, man bruker ikke ev som stekeolje, men til dressinger, i sauser osv. Selv liker jeg godt den italienske vinen fra Monini, den får du kjøpt i enkelte dagligvarebutikker. Eksperimenter litt med å stikke kvaster av diverse urter i mindre flasker med olje. Det er veldig mye man kan gjøre med en rimelig olje for å få den smaken man ønsker. Jeg kjøper også kanner med spansk olivenolje, Carpeum, og den er det mye smak på. Skal du lage såpe, derimot, kjøp den billigste olivenoljen du finner. Den fungerer like godt til den bruken. | |
| enyajenta - Ikke medlem lenger | 2017-04-14 12:56 | |
![]() | Jeg skal ha til dressinger. Fint tips med å ha krydderkvast i den olja jeg har nå, den var ikke god på salat, og lage såpe. Nå har jeg noen gode tips og navn, får prøve meg frem og finne noe som blir bra. Takk alle sammen. | |