Spillrom
| Sjiraffen | 10 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 10 |
Mobilspill
| Pågående | 8 559 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2017-08-20 19:37 | |
![]() | Rart Rart...... En god del spillere åpner så kjekt med et "hei" og kanskje til og med et smilefjes bak. Dette blir hyggelig, du. Men når motspiller taper, forsvinner hun/han ut uten å takke for spillet. Som i og for seg er greit nok, for en trenger jo verken hilse "hei" eller takke for spillet, men det står nå i komisk kontrast til den muntre åpningshilsenen. Da er det vel bedre å la være å hilse og heie, eller hva? | |
| Cygnus | 2017-08-20 19:47 | |
![]() | Ja har også merket dette!! Tror flertallet av de som gjør det, er menn!!! | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2017-08-20 19:51 | |
![]() | Aha! En kjønnsforklaring! ;-) (hehehe) Noe annet som er rart; jeg spiller utelukkende panikk. En del av motspillerne takler overhodet ikke hastigheten, tida renner ut og tilleggstida med. Plutselig er spillet over, og vi har ikke få lagt mer enn halvparten av brikkene. Jeg er sikker på at de tenker: "hæ, hva skjedde?". Nå sist anbefalte jeg motspilleren om å velge en annen hastighet. Var ikke det hyggelig og konstruktivt gjort? | |
| CaB | 2017-08-20 20:25 | |
![]() | Noen av oss synes det er gøy å spille i panikk hastighet av og til, selv om vi får litt panikk og hjernen låser seg litt av og til. La oss gjerne få forsøke oss av og til, selv om vi ikke alltid gjør det så bra i denne hastigheten. :) | |
| trud | 2017-08-20 21:26 | |
![]() | Fint å variere - må vel ikke være best hele tiden.... | |
| BeeJay | 2017-08-20 22:32 | |
![]() | Jeg får panikk av tanken på panikk :) Men ellers synes jeg det er greit å huske at dette er nå bare et spill, og ikke verdens undergang. Selv om jeg nok også kan kjenne på at jeg blir litt grinete når det går heeelt galt og motspilleren åpner med 500 poeng og smeller i bordet den ene bingoen etter den andre ! Jeg velger nå likevel å takke pent for spillet, selv om det skjer med litt sammenbitte tenner iblant :D Så får de som synes hei og tfs er bortkastet, heller la være å gjøre det. | |
| Cygnus | 2017-08-20 23:03 | |
![]() | HEEELT enig, BeeJay | |
| bris1 | 2017-08-21 12:14 | |
![]() | Det er like artig hver gang disse høflighetsfrasene diskuteres. Husker at jeg i en debatt for lenge siden beklaget meg over at jeg ikke rakk å svare på alle tfs'ene før motspiller var forduftet. Jeg fikk et tips: skriv inn tfs i kommentarfeltet og hiv deg på knappen før spilleren rekker å stikke av. Synes dette er veldig fornøyelig. Det virker ikke som om høfligheten er heeeelt ekte når man tvangsmessig skriver i feltet, trykker på knappen og løper. Det er ikke så viktig med alle disse frasene. Chattefeltet er hyggelig til å utveksle kommentarer om noe ekstraordinære ord blir lagt, f.eks. Mye hyggeligere enn en tvangsmessig pip, hei eller tfs - synes jeg. Som fortsatt svarer hei om noen sier det, og som ofte glemmer hele seansen på slutten. | |
| Cygnus | 2017-08-21 12:43 | |
![]() | Ja diskusjonen dukker opp med ujevne mellomrom! Jeg tror likevel små høfligheter kan være viktige - i det virkelige livet 'smører' små fraser kommunikasjonen - vi sier hei og ha det mer eller mindre automatisk, uten nødvendigvis å mene noe mer enn ja, nettopp høflighet! Hvis de uteblir, merkes det veldig godt! Jeg ramler ikke sammen om noen ikke sier hei og tfs!!! | |
| bris1 | 2017-08-21 14:55 | |
![]() | Det blir så som så med den sosiale smøringa når hele opplegget viser at det viktigste er å kunne si at man skriver hei og tfs uten i det hele tatt å ha noe ønske om noen connection, for å si det på godt norsk, med sin motspiller. Jeg sier ikke at dette gjelder alle spillere, men du verden hvor mange av oss som passer til min beskrivelse ;-)) | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2017-08-21 19:08 | |
![]() | .... var nå ment som et ørlite spark til dårlige tapere da ;-) | |
| trud | 2017-08-21 19:49 | |
![]() | Vinn og tap med samme sinn - Det er da bare lek og moro selv om man gjør sitt ytterste for å få et bra resultat... :-) | |
| Bussvenn | 2017-08-24 18:37 | |
![]() | Alle mine motspillere takker for spillet uansett om de vinner eller taper. | |