Spillrom
| Sjiraffen | 11 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 12 |
Mobilspill
| Pågående | 8 554 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2017-09-14 23:09 | |
![]() | En vanskelig sak www.tv2.no/nyheter/936316 5/ BLE FEILBEHANDLET PÅ HAUKELAND: Respiratoren ble koblet fra – Djabrail (6) døde. ------------------------- ------------------------- ------ En tragisk og vond sak for alle parter. Hvordan mener du at denne saken bør få etterspill for legen? Uaktsomt drap? | |
| CaB | 2017-09-15 13:30 | |
![]() | Selv om det er mennesklig å feile, er det for ille at en feil skal føre til dødsfall. Men jeg vil ikke dømme legen eller sykepleieren på grunnlag av det jeg har lest. Advokater, som har satt seg inn i alle sider ved saken er kompetente til å avsi en rettferdig dom. Det er ikke vi som bare har lest og hørt nyheter. Vi kjenner ikke til alle detaljer, og vi bør ikke dømme andre på grunnlag av sparsomme detaljer. Uansett er sikkert episoden en stor påkjenning for legen, og jeg håper i det minste at han får god hjelp til å bearbeide opplevelsen. Jeg vet ikke hvordan kommunikasjonen mellom legen og sykepleieren var da dette uhellet skjedde, eller hva slags kommunikasjonsrutiner som finnes ved slike inngrep. Men jeg håper hvertfall at det blir sett på kommunikasjonsrutinene for å se om de kan forbedres. | |
| trud | 2017-09-15 15:40 | |
![]() | Bare trist for alle parter - synsing hører ikke hjemme her - detaljene er ikke på bordet.... | |
| kuami | 2017-09-16 01:13 | |
![]() | Det er noe som heter arbeidsgiveransvar, som bl a inkluderer gode rutiner... | |
| Winston | 2017-09-16 11:04 | |
![]() | Det er menneskelig å feile, guddommelig å tilgi. | |
| Jensine1 - Ikke medlem lenger | 2017-09-16 20:08 | |
![]() | Legen bør betale 500.000 til guttens foreldre og sone 1 måned i fengsel. | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2017-09-17 21:08 | |
![]() | Skal prøve å ta deg på alvor J. Hvorfor 500 000, hvorfor 1 måned i fengsel? | |
| picassa | 2017-09-17 23:56 | |
![]() | Helt enig TRud.Kjempe trist for alle parter.Det er første jeg tenkte på med en gang var den stakkars familien som hadde mistet den lille gutten.Men stakkars,stakkars lege.For en grusom opplevelse det må være.Kan tro hen har vrengt og vendt på de siste minuttene før den fatale feilen ble gjort. | |
| Jensine1 - Ikke medlem lenger | 2017-09-18 10:55 | |
![]() | Fordi det må få konsekvenser for leger som gjør slike alvorlige feil. Samtidig må man ta i betraktning at legen har dette som yrke og at feilhandlinger alltid kan skje. Ingen vil jo bli leger, bortsett fra sleipe røvertyper, om leger skulle straffes like hardt ved feilbehandlinger som ender med døden som for eksempel en ruspåvirket sjåfør som kjører på noen med dødelig utfall. Det foregår mye feilbehandlinger som ender med at pasienter dør dessverre. De fleste feilbehandlinger blir aldri rapportert fordi de holdes skjult. Dessverre. Hva mener du ritalina om utmåling av straff i en slik situasjon ? Mener du at legen skal dømmes like hardt som om dette var et vanlig drap ? | |
| Jensine1 - Ikke medlem lenger | 2017-09-18 11:52 | |
![]() | Foreldrene bør også få en erstatning fra Staten på flere millioner kroner i tillegg til det den uaktsomme legen burde punge ut fra egen lomme. | |
| Winston | 2017-09-19 09:23 | |
![]() | Praktiserende leger er forsikret mot bl.a. feilbehandlinger. Vi må passe oss for å unngå amerikanske tilstander. | |