Spillrom
| Sjiraffen | 12 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 13 |
Mobilspill
| Pågående | 8 554 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2017-09-18 16:44 | |
![]() | Jensen-rettsaken I dag ble den tidligere politimannen Erik Jensen dømt til 21 års fengsel for medvirkning til hasjsmugling og for korrupsjon. Er dommen rettferdig, synes du? | |
| Tovetass | 2017-09-18 18:21 | |
![]() | Jeg syns det er en riktig domsavsigelse. Men det er skremmende at det kunne gå så langt uten at noen tok affære tidligere. Trist sak for politiet, men også godt og riktig at Eirik Jensen ble dømt. Har jo vært veldig like saker i Canada og Finland også. | |
| alone | 2017-09-18 20:48 | |
![]() | Kan ikke være mer rettferdig !!!! En tjenestemann i en ekstremt tiltrodd stilling. Det MÅ slås hardt ned på hvis vi skal unngå flere slike korrupte menn og kvinner ...Hva er det for slags politi????? | |
| Nixita | 2017-09-18 21:09 | |
![]() | Nei synes det blir feil at han alene må ta støyten. | |
| Cygnus | 2017-09-18 22:02 | |
![]() | Det ser jo ut til å bli oppvask! Men må si jeg ble ganske matt da de gikk gjennom saken/dommen i dag - Særlig at vedkommende ikke skulle visst at Cappelen var en skurk! Men det var nå lite fortjeneste da - hvis ikke noe er gjemt bort?? | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2017-09-18 23:26 | |
![]() | Ser ikke så lyst ut for Jensen nei . Fulgte med innimellom helt i begynnelsen av rettssaken . Hadde tidlig på følelsen at han ikke snakka sant da han bedyra sin uskyld . I begynnelsen virka det som en hel masse indisier som kanskje ikke hang helt ihop ; men spesialenheten har klart å gi et sammenhengende bilde som det hele selv om det ikke er et klart fellende bevis . Domsopplesningen og avsigelsen i dag virka troverdig . Men det er nesten ufattelig at han har gjort det han er tiltalt for ! Bare for "småpenger" , eller for spenningen , eller hva ? | |
| picassa | 2017-09-19 00:57 | |
![]() | Jeg lurer på hvor troverdig vitne Cappelen er? Han er en kriminell som blir omtalt som en lystløgner. Har tro på at de store gutta i nettverket der Cappelen er en småfisk,sitter å ler seg fordervet fordi politimannen som har vært på sporet etter dem fikk dommen de skulle hatt. Vi trenger utradisjonelle politimenn for å få løst organisert kriminalitet. Er det noen av toppene i politiet som har vært informert hele tiden,men tiet og ofret Jensen for å redde seg sjølv,tro?Jeg bare tenker høyt. | |
| Winston | 2017-09-19 09:19 | |
![]() | Skal bli spennende å lese hvilke "knagger" Elden henger sin anke på. Jeg tror Jensen er skyldig og jeg synes domsavsigelsen henger på greip. | |
| Cygnus | 2017-09-19 11:37 | |
![]() | Men picassa, retten drev ikke bare på med å tro på Cappelen! De gikk jo gjennom mengder av bevis hvor EJ ikke hadde troverdige forklaringer. Jeg vet selvsagt ikke om han er skyldig, men han har åoenbart løyet en god del! Bl a om at han ikke ante at Cappelen var hasjhandler - det virker litt rart! | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2017-09-19 12:06 | |
![]() | Personlig er jeg ikke et sekund i tvil om Jensen er skyldig etter tiltalen, men jeg ble litt overrasket over at han faktisk ble dømt, m.t.p. at aktoratets bevisrekke først og fremst besto av indisier og Jensens egne motstridende forklaringer. Riktignok en endeløs rekke indisier og motstridende forklaringer, men like fullt uten et eneste konkret fellende bevis. Og er det grunn til å diskutere straffeutmålingen? 21 år for politikorrupsjon og medvirkning til narkotikasmugling, satt opp mot dommer på halvparten av dette for krigsforbrytere, drapsmenn, barnemishandlere etc. Det er lett å finne argumenter for hvor "ufarlig" det Jensen har bedrevet er sammenlignet med mange andre saker. Men, er det Jensen-dommen eller de andre som er på villspor i så fall? | |
| CaB | 2017-09-19 13:40 | |
![]() | Når drapsmenn, barnemishandlere bare får ca 11 år, og en korrupt politimann og narkosmugler får 21 år, er det flere dommere som har vært på bærtur etter min mening. Antageligvis både Jensen-dommen og draps/-mishandlingsdommer . Politikorrupsjon og medvirkning til narkotikasmugling er ikke bra, men at det dømmes med en dobbelt så lang straff som for drap og barnemishandling?? Nei, det er helt feil etter min mening! | |
| Cygnus | 2017-09-19 13:55 | |
![]() | Ja akkurat det er litt rart - men det er vel fordi det gjør det verre pgaat det er politi? Og de straffene du nevner er muligens for korte? | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2017-09-19 18:23 | |
![]() | Enig med CaB. | |
| snuppilura | 2017-09-19 22:30 | |
![]() | Jeg horte pa domsavsigelsen og syns den var helt rettferdig. Det er jort temmelig stor innsats for a avdekke rene logner, som bilreperasjonen eller klubbhus som faktiskt ikke er blitt reparert, til pastatte dato referanser til aksjoner i Sverige som aldri har skjedd. Sett til at han er offentelig tjenestemann, syns jeg 21 ar er passende. Det er lovenst strengeste straff (hvis du ikke blir domt etter terrorparagrafen). | |
| Cygnus | 2017-09-19 23:31 | |
![]() | Det er selvsagt en veldig lang straff (men han er jo ikke i fengsel da og vil være fri ennå en stund!), men argumentasjonen til retten hørtes grundig ut. | |
| Jensine1 - Ikke medlem lenger | 2017-09-20 09:43 | |
![]() | Straffene i narkotikasaker er strenge nettopp fordi narkotikabruk får så omfattende konsekvenser for samfunnet økonomisk og menneskelig og familiemessig. Heldigvis er ikke straffene i Norge like ille som i USA der jeg har sett på TV at folk kan få 30 år i fengsel dersom politiet finner noen gram lett narkotika på vedkommende eller i huset eller bilen til vedkommende. Horribelt. Samtidig vet man om flere saker i USA der politiet planter narkotika på personer. Ille. | |
| Jensine1 - Ikke medlem lenger | 2017-09-20 10:58 | |
![]() | Om flere typer narkotika ble legalisert så ville dette kunne redusere mye kriminalitet. Jeg er for legalisering av hasj og at narkomane skal få tilgang til gratis narkotika fra staten. | |
| auau | 2017-09-20 11:30 | |
![]() | Gratis narkotika syns jeg er å ta i, Jensine, men jeg går ikke inn i noen diskusjon! Det blir som ulv/ikke ulv. | |