Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 929

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
ritalina - Ikke medlem lenger2017-10-02 18:00
Antall innlegg: 1630

Listhaug!
Det ble så stille syns jeg. Hvor ble det av frk Listhaug med alle sine stunt?

En fargerik framtoning, den skal hun ha.....

Hva gjør hun på for tida? Hva tror du?
Kommer hun til å fortsette som integreringsminister? Bør hun skiftes ut kjappere enn kjappest?
 
klunk - Ikke medlem lenger2017-10-02 18:59
Antall innlegg: 343

En haug med lister ligger på gulvet :-)
 
picassa2017-10-02 22:58
Antall innlegg: 596

Listhaug maa fortsette.Hun er en dyktig politiker.Alle snakker om retorikken,men hvis hvert utsagn blir sett naermere paa og hukomelsen til de kritiske blir pusset litt paa,maa de innroemme at hun har faatt daarlig rykte av de som har satt ut usanne rykter,og det er TV og media ellers i.
Vaer glad for at vi har en politiker som ikke gaar rundt groeten.Vi skulle hatt flere av dem.Vi har for mange feige.


Det som sjelden blir sagt er at AP har i de fleste tilfeller vaert enig med regjeringen,derfor stortingsvedtak.
 
picassa2017-10-02 22:59
Antall innlegg: 596

Glemte aa faa med at utsagnene hennes som oftest er tatt ut av sammenhengen for aa hoeres verre ut enn de er ment.
 
Emil19602017-10-08 01:09
Antall innlegg: 12844

Ja det er nok av unge dumme stortingsrepresentanter nå ...virker som de kommer rett fra barnerommet ( med velstående foreldre så klart) , og uten noe livserfaring hopper de rett inn ipå Stortinget og mener noe ...?! Klart det blir mye rart av sånt !
 
trud2017-10-08 09:30
Antall innlegg: 7388

La oss spille på lag med Listhaug - hun er lavmælt, rakrygget og ser oss inn i øynene - ikke vanlig for en politiker!!!!
 
Cygnus2017-10-08 18:50
Antall innlegg: 44845

Trud: Den siste jeg ville spille på lag med, er Listhaug! Det sies ofte 'at hun sier det som det er' - men det er vel heller det at hun sier det mange vil høre! Det er ingen som betviler, picassa, at det er bred enighet på stortinget (ikke bare AP, faktisk) om den generelle innvandringspolitikken - problemet med Listhaug er i stor grad retorikken (og den er helt tilsiktet!), og det er ingen spøk! Studer gjerne facebooksiden hennes og se hvem som applauderer henne mest!
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2017-10-08 20:18
Antall innlegg: 11608

Tja, Cygnus.

Denne retorikk-kritikken mot Listhaug synes jeg faller for eget grep.
For det som det store flertallet av Listhaugs kritikere (inkl. fremtredende politkere og samfunnstopper) kritiserer Listhaug for, det er de da vitterlig like skyldige i selv, der man brunbeiser enhver som kommer med kritiske innspill som strider mot den liberale venstresidens synspunkter.

Kritikken mot Listhaug når hun konfronterte Minhaj-leder Tahir ul-Quadri under hans Sarpsborgbesøk for litt siden, må vel kunne sies å være den ultimate ironien i hele situasjonen.

Man kritiserer Listhaug for å være frekk, mens direkte oppfordringer til drap, jødehat, og åpen støtte til dødsstraff for homofili og frafall, overhodet ikke kommenteres.


 
trud2017-10-08 21:42
Antall innlegg: 7388

Jeg hevder igjen at vi trenger en Listhaug !!
Vi er få - 5,5 mill (ca). Våre nye landsmenn forplanter seg i rekordfart og om en generasjon eller fler er vi i mindretall - det er jo det de jobber for og får 'betalt' for - hva da??? Det er enkelt å overta vårt lille land om en generasjon eller to......
 
ritalina - Ikke medlem lenger2017-10-08 21:46
Antall innlegg: 1630

men takket være at "våre nye landsmenn forplanter seg i rekordfart", så har vi ikke en negativ befolkningskurve, slik som enkelte andre land.

stemmer ikke det?
 
GreteSB2017-10-08 22:03
Antall innlegg: 7777

Her er jeg enig med Cygnus.
Listhaug gjør jobben hun er satt til å gjøre, men i tillegg har hun er splittende retorikk. Mye av forslagene hun kommer med på facebooksiden sin vet hun veldig godt aldri vil bli gjennomført, men det holder fansen varm.
Hun holdt en god tale for en stund siden da hun tok avstand til hat og rasisme, men hun lar mye hat stå på facebooksiden sin og da vet jeg ikke hvor mye den var verdt.
At det er andre politikere som ikke kritiserer svært konservative krefter betyr ikke at det ikke er grunn til å kritisere Listhaug.

Trud, det er 3,7% muslimer i Norge, jeg tror det tar fryktelig lang tid før vi blir i mindretall. Av de 3,7% er de fleste som oss, dvs religionen er ikke veldig viktig.
 
Cygnus2017-10-08 22:07
Antall innlegg: 44845

Hvilke landsmenn er det dere refererer til her? Såvidt jeg vet, er Polen største gruppe med kjempemargin. Og det du sier, trud, er med resoekt å melde direkte tøv.

Erik: nå var det Listhaug som var temaet, og jeg tar selvsagt avstand fra og hater alle de du nevner - needless to say! - men jeg hater og hvordan det har blitt til at alle skjæres over en kam - 'de andre' - det skaper faktisk ikke et godt samfunn. Det er vel også et poeng at de ikke er ikke integreringsministre!
 
Cygnus2017-10-08 22:14
Antall innlegg: 44845

Og trud, som du sikkert vet, er mange spanjoler rasende på turister som de føler ødelegger landet og økonomien deres, jf nylige demonstrasjoner på Mallorca og andre steder! Just saying!! ;)
 
ritalina - Ikke medlem lenger2017-10-08 22:18
Antall innlegg: 1630

hva har det med saken å gjøre, cygnus?
 
Cygnus2017-10-08 22:24
Antall innlegg: 44845

Ingenting - dvs det har å gjøre med at folkegrupper av ulike grunner er redde for og misliker at andre kommer til - men ok, skulle ikke ha skrevet det kanskje - men jeg må si at jeg blir sterkt provosert av 'ta over landet'-pratet!
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2017-10-08 22:26
Antall innlegg: 11608

Grete : Helt enig i at det isolert sett i enkelttilfeller ikke er noen grunn i å la være å kritisere Listhaug fordi man ikke kritiserer andre. Men, når det blir en konsekvent linje over tid, så mister man både troverdighet og støtte.

Cygnus : Betviler ikke et sekund at du tar avstand fra hatet fra venstresiden. Et hat og en retorikk som er minst like ille som det som kommer fra den ytterste høyresiden.
Men, problemet er jo ikke disse ytterkantene, som på ingen måte er representative hverken for høyre- eller venstresiden.
Problemet er når ledende politikere og samfunnstopper henger seg på den samme retorikken i de tilfellene det gjelder Listhaug og FrP.
Og ingen andre.
Kun Listhaug og FrP.

Man kan jo bare tenke seg reaksjonene som ville kommet om det hadde vært Listhaug, og ikke APs Helga Pedersen som hadde uttalt "Send de hjem til Kabul på første fly!"" når køen over Storskog var på det største for noen år siden.
Eller om det var Listhaug og ikke kong Harald som uttalte "Vi kan ikke ta i mot hele Afrika".... O.s.v...

Så er jeg selvsagt fullt inneforstått med at hun er integreringsminister, og har et særlig ansvar der.
Men, denne Listhaug-motstanden virker på meg å bygge i stor grad på støtten hun har i avisenes kommentarfelt og feiltolkinger/feil kontekst av ting hun har sagt (med den mye omtalt gullstolen som det mest graverende eksempelet), i kombinasjon med venstresidens tradisjonelle hat mot FrP.
Og i langt mindre grad på det hun faktisk sier og gjør.

 
ritalina - Ikke medlem lenger2017-10-08 22:37
Antall innlegg: 1630

Altså; når jeg skriver: "våre nye landsmenn forplanter seg i rekordfart", så siterer jeg trud.
Hehehe, her gjelder det å følge med ;-)
 
Cygnus2017-10-08 22:37
Antall innlegg: 44845

Jeg sier igjen, det var faktisk Listhaug som var temaet her så jeg responderte på det - så kan vi ta en annen diskusjon en annen dag. Apropos Helga pedersen - et godt eksempel på 'fordekt rasisme' (finn gjerne et annet ord dersom det kjennes vanskelig) var da lederen av Troms Fiskerfylking (eller hva det het) i en politisk uenighet fylkingen hadde med Helga P sa høyt i forsamlingen: 'La den samedama fare'. Noe han benektet etterpå var nedsettende eller samehets - han bare mente hun kunne gå av. Dette er et eksempel på hvordan retorikken blottstiller strukturer - som en så kan benekte, og til og med beskylde motstanderen for å være hårsår. Åpenbart mente han noe med det han sa - og han ville aldri sagt f eks 'La den trønderdama fare' fordi det ikke eksisterer en negativ struktur som omfatter og definerer trøndere på samme vis som samer kan bli definert.
 
ritalina - Ikke medlem lenger2017-10-08 22:39
Antall innlegg: 1630

Jeg syns at samene kan få sitt eget land, litt av Norge, litt av Sverige, litt av Finland.
Just saying ;-)
 
Cygnus2017-10-08 22:39
Antall innlegg: 44845

Det gjør det, ritalina! : )
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?