Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 930

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
ritalina - Ikke medlem lenger2017-10-14 22:13
Antall innlegg: 1630

Indianer-Siv
www.nrk.no/norge/siv...1. 13733496


Hva skal vi si om jensens indianerkostyme da? Innafor? Utenfor? Krenking? Temaet var "vill vest".

Hva med å kle seg ut i burka, nikab eller som en arabisk mann? Er det greit?

Er ikke dette storm i et vannglass fra de ekstra hårsåre?

Jo! Mener jeg.





 
Erik75 - Ikke medlem lenger2017-10-14 23:25
Antall innlegg: 11608

Personlig lar jeg meg krenke langt mer av de som ikke lar seg krenke her.
For et hån mot de som faktisk blir kjempekrenket!
 
ritalina - Ikke medlem lenger2017-10-14 23:49
Antall innlegg: 1630

krenkelikrenk ;-)
 
trud2017-10-15 05:57
Antall innlegg: 7388

Hun er ikke den første som har hatt på seg en indianerdrakt på en kostymefest !!!
Nå må vi passe oss for hva vi tar på oss....
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2017-10-15 08:15
Antall innlegg: 1984

Mange som tenker slik i Norge i dag: Hvis at du har god moral. Skriv at du føler deg krenket.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2017-10-15 08:15
Antall innlegg: 1984

Skulle være vis ikke hvis
 
GreteSB2017-10-15 10:27
Antall innlegg: 7777

Jeg får si som Hadia Tajic: Eg synes Siv Jensen er ein heilt fin Pocahontas, eg er meir kritisk til politikken hennar. #kostymegate. :)
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2017-10-15 11:18
Antall innlegg: 11608

Hadia er ei bra dame :)
 
kuami2017-10-16 23:57
Antall innlegg: 585

Ikke bra, men storm i et vannglass, tross alt, jfr Tajic.
 
picassa2017-10-17 00:07
Antall innlegg: 596

Enig med deg Ritalina.Vi kan snart ikke gjoere noe med fare for aa traakke noen paa taerne.

 
picassa2017-10-17 00:11
Antall innlegg: 596

Har faktisk vaert kledd ut som indianer sjoel en gang for ca 35 aar siden.tenkte ikke i de tanker,men det har skjedd mye samfunnet paa de 35 aarene.

 
trud2017-10-17 09:39
Antall innlegg: 7388

Det blir slutt på impulsiviteten og livsgleden her i landet hvis vi hele tiden skal tenke: 'Hva om - tenk om - kanskje' jeg kan tråkke noen på tærne hvis......
Livet blir unødvendig komplisert og kjedelig !
 
anka19582017-10-17 10:58
Antall innlegg: 24

Det norske folks nye syssel: Bli krenket!
 
AaseB2017-10-17 16:56
Antall innlegg: 8147

Ny vellykket strategi signert Frp for å distrahere folk bort fra det som er viktig. En finansminister i indianerkostyme omtrent når statsbudsjettet blir sluppet funker det også, tydeligvis.
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2017-10-17 17:20
Antall innlegg: 11608

Nå er jeg langt fra enig i at dette fremstår som noe bevisst "stunt" fra FrP, men HVIS det hadde vært tilfelle, så sier vel det du skriver over her mer om "venstresiden" enn noe annet, Aase?

 
trud2017-10-17 17:28
Antall innlegg: 7388

Agurknytt !!!

Hvor mange indianere har det ikke vært på karneval, kostymefester og temakvelder - jeg bare spør.... la oss gi oss her.... :-)
 
ritalina - Ikke medlem lenger2017-10-17 19:13
Antall innlegg: 1630

Aaseb: hehe, ja for dette har nok FRP planlagt! Og de forutså nok helt sikkert reaksjonen fra de hårsåre og lettkrenkede. Artig vinkling!

La oss gå inn i FRP-leiren, sånn på liksom:
- Hm, hvordan skal vi bort fokuset på det kjipa statsbudsjettet vi kommer med?, sier FRP-eren og klør seg bittelitt i hodet.
- Ah!, Siv stikker på karneval og kler seg ut som Månestråle! Det kommer garantert til å overskygge absolutt alt annet. Krig og elendighet, statsbudsjett og møkkavær, sier de andre FRP-erne og stråler fornøyd.

Og snipp snapp, sånn ble det.
Ja, en kan si mangt og mye om FRP-gjengen, men forutseende og klarsynte, ..... ja, den skal de ha. ;-) ;-) ;-)
 
AaseB2017-10-17 19:52
Antall innlegg: 8147

De har sine metoder som fungerer gang på gang, det er det liten tvil om. Om det er bevisst planlagt eller ikke, er jeg usikker på.
Partiet som påstår de representerer folk flest har alt å tjene på å få fokuset vekk fra hva de virkelig prøver å få gjennomslag for i regjering. Og de lykkes igjen i å sette dagsorden ved at både fansen og motstanderne, og ikke minst pressen, sprer slikt som dette og sørger for at diskusjonene aldri blir konstruktive og interessante.

Og ikke til dette stuntet spesielt, men generelt, er det nok flere enn dem som tilhører den forferdelige ensartede "venstresiden" som reagerer på hvordan Frp opptrer som regjeringsparti, Erik. ;)









 
ritalina - Ikke medlem lenger2017-10-17 20:43
Antall innlegg: 1630

Ai ai!
Er det virkelig noen som tror at FRP hadde en annen agenda med indianerkostymevalget? Seriøst?

(Tro meg, jeg stemmer absolutt ikke FRP).

Men en annen vinkling; om det hadde vært en annen politiker fra et annet parti som skulle på kostymeparty med tema "vill vest", og i vanvare (?) valgte indianerkostyme, hadde det da blitt like mye blest om saken?

Neppe.
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2017-10-17 21:32
Antall innlegg: 11608

Ja, jeg har akkurat hørt på paneldebatten Minerva arrangerte om høyresidens forhold til rasisme i kveld, og det var flere av deltagerne der som nok bruker like sterke ord som deg om FrP som regjeringsparti.

Lederen for Landsforeningen mot rasisme, Mori Diakate, klinket sågar til med flere minneverdige sitater i kveld, når han etter først å ha benektet at han ved flere anledninger har kalt Listhaug for rasist, nøyde seg med å hevde at hun "sprer rasistiske fordommer og holdninger gjennom ordbruken sin".
Når han så ble presset til å komme med konkrete eksempler, trakk han frem "Her i Norge spiser vi svin og drikker alkohol", som et åpenbart eksempel på stempling av folkegrupper og å bygge opp under "oss og dem"-holdninger.
Selv ikke at debattleder påpekte at dette sitatet kom i forbindelse med at noen muslimske sykepleierstudenter krevde å slippe å oppholde seg i nærheten av svinekjøtt etc. på sykehjemmet de var utplassert i, var noen formildende faktor.
Dette var altså hva lederen for Landsforeningen mot rasisme hadde som sitt beste eksempel på hvordan Listhaug bygger opp under fordommer og fremmedhat.

Det våger jeg å påstå han har svært liten støtte i befolkningen for å hevde.

For min egen del så må jeg si jeg reagerer i langt større grad på de sinnsvake konspirasjonsteoriene som Joakim Möllersen skriver om i Radikal Portal i dag.
Noe jeg antar er utgangspunktet for din kommentar her?

Mannen tar altså utgangspunkt i at INGENTING FrP eller deres politikere gjør er tilfeldig eller ment i beste mening.
ALT er gjort bevisst for å skape splid i befolkingen, spre fremmedfrykt og rasisme, mens de selv gnir seg i hendene mens venstresiden og antirasistene går i de intrikate og utspekulerte fellene.

"FrP bruker rasisme for å dekke over og legitimere angrep på fellesskapet, velferdsstaten og arbeidslivet", som han konkluderer med.


Når jeg leser sånt, så må jeg som SV/Rødt-mann selv nesten plukke opp haka fra gulvet.
For dette er intet mindre enn fullstendig sinnsvakt.

Det er ingen tvil om at FrP har en trøblete historie. Den spede begynnelsen med Sør-Afrika vennen Anders Lange, det falske "muslim-brevet" til Carl I Hagen på 80-tallet, og mildt sagt suspekte typer som Øystein Hedstrøm og Jan Simonsen i rekkene.
Men, det begynner å bli lenge siden de utgjorde brorparten av partiet.
Ja, det er fortsatt ugress i partiet deres, et par stykker sågar også ganske høyt oppe i systemet.
Men, dette er unntakene, snarere enn regelen. Og det er folk som sakte men sikkert fases ut.
FrP har rett og slett blitt et stuereint parti, som nok har overrasket de fleste (inkl. undertegnede) med å klare seg bemerkelsesverdig godt i regjering.

Å kritisere FrP på samme måte i dag som man gjorde på 80-tallet, blir for meg som om man på 80-tallet skulle kritisert Senterpartiet for Bondepartiets tette forbindelser til nazistene under krigen.

Og så er det selvsagt lov å være uenig i det.

Men, jeg synes det er veldig lite greit å stemple et helt parti, deres egne velgere, og støttepartiene og deres velgere, som rasister og muslimhatere, slik så alt for mange gjør.

I følge en landsomfattende undersøkelse i fjor, så var det nesten 50% som syntes Sylvi Listhaug gjorde en god jobb som innvandrings- og integreringsminister. (Inkl. 40% av Arbeiderpartiets velgere)
Det er nesten 2 millioner nordmenn.

Eller nesten 2 millioner rasister, om man skal følge logikken til Diakate og Møllersen.

Så hvor representativt er egentlig disse holdningene som de forfekter på vegne av antirasistene og "venstresiden" (jeg bruker gåsetegn fordi det blir litt rart å ikke bruke det)?

De tre røde partiene AP, SV og Rødt fikk tilsammen 35,8% i årets valg.
Det er det laveste de noensinne har fått i opposisjon.
Og det etter en valgkamp hvor motstanden mot Listhaug og FrP var i hovedfokus fra de tre partiene gjennom hele valgkampen.
Det er lett å tenke at mange av de 40% av APs velgere som ikke syntes Listhaug/FrP er rasister forsvant underveis her.

Noe talende var det også over Diakates svar i kveldens debatt på Ja/Nei-spørsmålet om man kan være for en restriktiv innvandringspolitikk og likevel være antirasist. Til det var hans svar Nei.
(For ordens skyld : De tre andre svarte Ja)
(Og for ekstra ordens skyld : Det var en god og givende debatt, med mange gode spørsmål og mange gode svar. Hvis den ligger ute i opptak, så kan den anbefales)

Jeg synes rett og slett det er trist å se hvordan en så relativt liten gruppering på venstresiden med såkalte selverklærte antirasister fortsetter å dominere og stigmatisere hele debatten, hvor brunbeisingen sitter så løst at det skvetter på enhver som ikke er 100% enig.

Det er jo helt greit å være uenig, men den retorikken som folk som Henriksen, Møllersen, Diakate, og mange andre den siste tiden bruker, den får Sylvi Listhaug til å fremstå som en harmløs gammel barnehagetante.

Og det er neppe til gagns for noen av oss.

 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?