Spillrom
Sjiraffen5
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede5
Mobilspill
Pågående8 559

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
ritalina - Ikke medlem lenger2017-10-30 22:15
Antall innlegg: 1630

Arbeiderpartiet
www.tv2.no/nyheter/946002 8/

Krise i AP-leiren. Ja.
Sosialdemokratene Europa rundt opplever dramatisk lav oppslutning. Ja.
Slik er ståa.

Vil AP, ja sosialdemokratene klare å komme sterkt tilbake, i Norge, i Europa?
Hva er det de gjør feil?

Manglende fokus på innvandringsproblematikk, mener nå jeg da.

ps Hvis du finner tråden uinteressant/for seriøs/støtende osv, så er det vel bare til å ignorere, eller hva? ;-)

1976kjell2017-10-30 22:29
Antall innlegg: 557

Arbeiderpartiet er ikke det det en gang var. På 50-60-70-tallet gjorde de en bra jobb for vanlige arbeidere, men i dag tar ikke AP så mye hensyn til vanlige arbeidende folk. Mange i partiets ledelse har jobbet lite på "gulvet" og er høyt utdannede akademikere. Et eksempel på noe som arbeiderpartiet er for, men som er usosialt er bompenger. AP og andre sosialistiske partier mener at det er absolutt eneste måten å finansiere veier på. Etterhvert er det kun de rikeste som har råd til å kjøre bil i storbyene. De bygde nå veier før også, uten å sette opp bompengestasjoner ved hver et enda veiprosjekt

kuami2017-10-30 23:59
Antall innlegg: 586

AP har overlevd seg selv. De færreste er"arbeidere" lenger og alle har de samme godene.

maranello2017-10-31 14:11
Antall innlegg: 305

Oi oi .....hm..hm...godt rettet;-)

trud2017-10-31 15:52
Antall innlegg: 7388

Jeg synes det er feil at lederen for et slikt parti er rik, veldig rik - det henger ikke på greip - feil navn på partiet??

Sancerre - Ikke medlem lenger2017-10-31 15:55
Antall innlegg: 44

Hvorfor i alle dager er det feil??

Sancerre - Ikke medlem lenger2017-10-31 16:12
Antall innlegg: 44

Det er forøvrig ikke slik at det er de fattige arbeiderne som driver sosiale fremskritt fremover - nesten uten unntak har de store heltene i 'arbeiderbevegelsene ' (inkludert Marx himself!) rundt om internasjonalt vært født inn i velstående familier - and so what? Skulle en tilsvarende måtte være formuende for å være høyreleder?

Erik75 - Ikke medlem lenger2017-10-31 16:57
Antall innlegg: 11608

Enig med kuami.
Personlig har jeg ingen problemer med lommeboka og bankontoene til Støre.
Da er langt mer problematisk at det knapt finnes noen reell og synlig forskjell på AP og Høyre lenger.
Manglende fokus på innvandringsproblematikk er helt sikkert et element det også, men det deler de med de fleste andre partier.

Cygnus2017-10-31 17:03
Antall innlegg: 44845

Helt enig, Erik. Problemet er (og har vært lenge) at AP har blitt så høyreaktig - ledernes lommebok har selvsagt ingenting med saken å gjøre, som Sancerre påpeker.

bris12017-10-31 17:24
Antall innlegg: 2601

Jeg tenker at Arbeiderpartiets tid er over. For å henge med i tiden har de nærmet seg høye i en rekke saker, og der tenker jeg at Høyre allerede fyller den rollen. Resten av APs saker tar SV og mellompartiene seg av. Løsningen er iallefall ikke å skru tiden tilbake, noe jeg fikk følelsen av at Martin Kolberg ønsker.

bris12017-10-31 17:26
Antall innlegg: 2601

Skulle selvsagt være nærmet seg høyre, men det skjønte vel alle ☺️

Jensine1 - Ikke medlem lenger2017-10-31 20:56
Antall innlegg: 1984

Klart Støres formue påvirker hans tankegang i retning høyresiden.

ritalina - Ikke medlem lenger2017-10-31 21:11
Antall innlegg: 1630

Selvsagt har manglende fokus på innvandring en betydning. Mange er opptatt av nettopp dette, og AP feiler ved sin unnvikenhet. Hva mener de egentlig?

Cygnus2017-10-31 21:11

Nå var det vel under Gro AP begynte dreie til høyre!!!

Cygnus2017-10-31 21:36

Dessuten er det et lavmål å snakke om personetrs formue i en politisk diskusjon - akkurat som da Rødts leder ble hånet for å bo i en villa!!NB, jeg har aldri stemt AP!!!

Erik75 - Ikke medlem lenger2017-10-31 22:35

Tja. Er det egentlig lavmål å snakke om det?
Jeg plages ikke av det selv, men jeg har den største forståelse for folk som mener at partiet er blottet for «vanlige arbeidsfolk som aldri har hatt møkk under neglenel.
Som Klassekampen skrev om i anledning Oslo-lista deres til valget nå sist, så var det nesten utelukkende heltidspolitikere og/eller kommunikasjonsrådgivere som sto på lista i år.
Og i et stadig mer konkurranseutsatt og presset arbeidsmarked for industriarbeidere og ufaglærte, så skjønner jeg godt at de som fortsatt jobber «på gølvet» savner «sine» representanter i partiet.

Cygnus2017-10-31 23:27

Men det er noe annet, Erik - din andre setning (det med srbeidsfolk) - og jeg er ganske villig til å være enig i det ! Men ‘ Berufsverbot’ vil vi vel ikke ha? ‘nei, Marx, du kan ikke snakke om arbeidere for familien din er for rik!!’

Erik75 - Ikke medlem lenger2017-10-31 23:51

Men, synes du ikke dette henger litt sammen i tilfellet AP, Cygnus?
Tilnærmingen til H, mangelen på «arbeidsfolk» i partiledelsen, mangelen på klare kampsaker, den stadig økende hemmelighetskulturen, og en leder som ikke bare er selve definisjonen på alt dette, men som også har hatt en del tvilsomme personlige investeringer med formuen sin.

trud2017-11-01 09:56
Antall innlegg: 7388

Dreining til høyre under Gro, Cygnus - hun og hennes familie er jo rike som troll!!! Teori og praksis....

Cygnus2017-11-01 11:36

Nei, Erik, jeg synes ikke personangrep på Støre henger på greip som bevis på høyredreining og manglende arbeidsfolk - og det tror jeg du skjønner har å gjøre med utviklingen i samfunnet og politikken, broilere osv. i alle parti. Og det er banalt å trekke frem formue som ‘bevis’ - som sagt, Bjørnar Moxness fikk på pukkelen. At Harlem Brundtland- familien var rik som troll, har jeg aldri hørt, trud - og du sier liv og lære, skal en gi bort sin formue hvis en vil være i AP eller Rødt?? Litt tøvete tenking, synes jeg!!

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?