Spillrom
Sjiraffen16
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede18
Mobilspill
Pågående8 581

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
ritalina - Ikke medlem lenger2018-01-14 19:58
Antall innlegg: 1630

"Upassende oppførsel...." og elefanten i rommet
Ja, hva skal vi si om Giske, Tonning Riise, Dag Rønning (fylkesordfører i Hedmark), en KRF-topp (jmf Julia Sandstø) osv osv?

Er alkoholen den såkalte elefanten i rommet?
Eller blir det for enkelt å skylde på fylla?

Hva er det med disse mennene her?

Jeg undres...... ;-)

ritalina - Ikke medlem lenger2018-01-14 20:10

Og Leirstein. Han som var for kjemisk kastrering og alt slags.

Cygnus2018-01-14 20:31
Antall innlegg: 44845

Ja den kjemiske kastreringen var jo en stor sak for ham, så.....!

Cygnus2018-01-14 20:47

Og samfunnstoppen i Tromsø - !

ritalina - Ikke medlem lenger2018-01-14 21:12

Kanskje like greit at det er kvinner som sitter på trio-toppen for tida? Eller?
Jeg undres.

kuami2018-01-15 00:30
Antall innlegg: 586

For lettvint å skylde på alkohol alene. Overtramp er det tydeligvis i alle miljøer, idrett, politikk, arbeidsliv mm, og ikke er det nytt heller. Det er jo snakk om alle typer overgrep (også mot barn, jfr Tromsømannen). Poenget er vel at makt korrumperer og at overgrepene skyldes maktforskjeller.

alone2018-01-15 02:11
Antall innlegg: 387

Hallo damer!!! Her må vi klare å skille mellom klinten og hveten....Ikke bra at en person blir satt slik i gapestokken slik Giske har blitt. Fordi han i beruset tilstand prøvde seg på et tiltvunget kyss:Noen av dere som har opplevd å sett disse barne pulerene bli satt i gapestokken????? med bilde...

Cygnus2018-01-15 11:02

Enig om gapestokken, men det var nå ikke bare ett lite tiltvunget kyss i fylla!

alone2018-01-15 13:14
Antall innlegg: 387

Allikevel så er det trist !!!at han ble så til de grader satt ut i media....Uten å kunne forsvare seg ...Syntes det har gått litt for langt....Jeg mener slettes ikke det er greit ,bli og voldtatt og tafset på i det hele taket NEI!!!!!
Det er jo alltid greit å sitte på gjerdet så lenge det ikke er deg eller meg det gjelder ....
Tror ikke at oppførselen til enkelte damer heller er så grei..... Angrende syndere
Dette er mitt syn på saken :)

Strenge2018-01-15 15:19
Antall innlegg: 7

En av de kvinne har hat seg med en 16 åring på et jorde. Er vel best å få frem det før hun får noen ministerpost. resett.no/2018/01/06...d- ryktene/

AaseB2018-01-15 15:23
Antall innlegg: 8147

Så er det det med troverdige kilder, da. Resett har en tydelig agenda og jeg ville ikke brukt dem som eneste kilde til dokumentasjon av noe som helst.

bris12018-01-15 15:38
Antall innlegg: 2601

Man skal være ytterst varsom med hvilke "nyheter" man deler, det er ofte slik rykter oppstår. resett.no bør ikke være stedet man søker informasjon.

Uten å gå inn i noen av de verserende sakene som det er varslet om, så vil jeg si at jeg synes det er på høy tid vi alle ser hvilket ansvar vi har for at såkalt "ukultur" skal få lov til å vokse fram. Det er helt klart at det ikke er enkelt for en ung og uerfaren person, f.eks. i et parti, en organisasjon el.l. å sette grenser for en eldre person med betydelige verv i samme parti/organisasjon. (Her snakker jeg faktisk av erfaring!) Det som snakkes alt for lite om er ansvaret alle andre rundt disse personene har. De som flere år etterpå sier noe om utagerende oppførsel og refererer til rykter man har hørt osv. Slik "ukultur" kan bare oppstå dersom alle rundt en person på ville veier stilltieende godtar at det skjer. Vi må tørre å gi uttrykk for at vi mener at grenser overskrides dersom vi er vitner til det!

Erik75 - Ikke medlem lenger2018-01-15 16:20
Antall innlegg: 11608

Tja.
Man må jo gjerne være uenig i Resetts politiske plattform, men har de egentlig publisert noen saker som har vist seg å være løgn?
Dette (at de publiserer løgner) er jo en påstand som gjentas til det kjedsommelige i sosiale medier, men etter 7 måneders drift er det, iallefall så langt jeg har fått med meg, ikke vært noen konkrete eksempler på at de har spredd usannheter i deres nyhetsformidling.

Skei Grande-saken inkludert.
Og "halve Venstre" har jo også fått muligheten til å komme med tilsvar, avkrefte saken, eller kommentere den.
Det har de ikke gjort.
Så sier jo mange at det er fordi man ikke ønsker å gi Resett mer oppmerksomhet.
Det kan jo selvsagt være en mulighet, men jeg for min del klarer ikke å fri meg fra tanken om at dette her jo hadde vært en gudesendt mulighet for å bekrefte påstandene om at Resett bare farer med løgn og fanterier.

Og når ingen hverken bekrefter/avkrefter/komme nterer saken, og i tillegg Hegnar nå også har omtalt saken fra Resett som den er 100% korrekt, så er det vanskelig å se for seg hva man forventer å tjene på å fortsette å nekte å kommentere dette, all den tid dette er den store snakkisen i sosiale medier på alle plan for tiden.

Personlig mener jeg også at Resett ikke er noen liten blogg som bare kan fortsettes i ignoreres på denne måten, all den tid de allerede har rundet 250.000 unike lesere, og fortsatt vokser.

Og uansett hva man måtte mene om publiseringen av saken, så synes jeg redaktør Lurås redegjorde på en skikkelig og ordentlig måte om hvorfor de valgte å kjøre saken her : resett.no/2018/01/05...en -viktig/

Cygnus2018-01-15 17:22

De kunngjorde også navnet på Tromsøs ‘samfunnstopp’!

bris12018-01-18 08:05
Antall innlegg: 2601

Håper dere har muligheten til å lese kronikk i dagens VG av varaordfører i Oslo, Gunaratham, og bystyrerepresentant Trædal. Kronikken tar bl.a. For seg nettsiden resett.no.

Alina19602018-01-18 09:04
Antall innlegg: 1675

Takk for tips, bris1:)

Erik75 - Ikke medlem lenger2018-01-18 16:29

Jeg har virkelig ikke hatt noen drøm om å sitte her og skulle forsvare Resett eller noen av de andre aktørene i den delen av media-Norge, bris1.

Men, det er bemerkelsesverdig hvordan kronikkforfatterne her skriver rett ut at det er venstresiden og sentrum som er opptatt av en «rettferdig innvandringspolitikk» og allerede har anerkjent at det eksisterer problemer som de diskuterer på en saklig og faktabasert måte, mens høyresiden bare er opptatt av å hvitvaske (tilfeldig valgt ord?) og forsvare løgn og konspirasjonsteorier fra de ytterste høyreekstreme i vårt land.
M.a.o. : «Vi» er gode, «De andre» er fæle.
Underbygget av at man kun trekker frem eksempler fra den fæle høyresiden, og konklusjonen at Resett m.fl. sprer «mer eller mindre falske nyheter om tilstanden i verden.»

Med et sånt utgangspunkt synes jeg oppriktig talt denne type kronikker bare bidrar til å øke polariseringen i denne debatten.

Og for å ta Resett : Det de trekker frem fra dem er et leserinnlegg, publisert under «Meninger».
(For ordens skyld synes jeg også dette leserinnlegget er tøysete, men ikke noe verre enn hva jeg leser av «motsatte leserinnlegg» på den andre sider av mediebildet.)
Det er fortsatt dårlig med konkrete eksempler på faktafeil, uriktige fremstillinger eller annet kritikkverdig fra den siden. Ei heller har Resett blitt felt, eller engang fått kritikk fra PFU så langt.
Det eneste har vært én «delvis feil» hos faktisk.no.
Det er til sammenligning mindre enn NRK fra samme periode. (Tilfeldigvis også i.f.m. kritikk av den blå-blå regjeringen)
Uten at noen her vel vil anklage NRK for å være noe særlig upålitelig.

Og angående skremmebilder.
Hva er egentlig verst?
Politikere og nettsider som HRS, Resett, Document.no etc. som utvilsomt har et relativt ensidig negativt fokus på innvandring, islam etc., eller de politikerne og mediene som benekter situasjonene disse nettstedene beskriver inntil det smeller for høyt til at det kan ignoreres lenger?

Vi skal jo ikke lenger tilbake enn valgkampen hvor Trine Skei Grande og NRK stolt proklamerte Stovner skole som et prakteksempel på vellykket integrering.
Få uker senere slår rektoren alarm om voldsbruk og utrygge arbeidsforhold på samme skole, som f.eks. HRS har skrevet om i lang tid.

Eller når Sylvi Listhaug skjelles ut av Stockholms byrådsleder Wanngård for å spre ondsinnet skremselspropaganda basert på høyreekstreme løgner under sitt besøk i Rinkeby, som igjen spres over forsidene til nær samtlige norske avissider.
For øvrig samme Wanngård som tre uker etter utskjellingen krever 400mill i umiddelbare ekstrabevilginger til politiet i områdene, og som i forrige uke krever drastiske strakstiltak for å bekjempe det hun nå plutselig omtaler som «den største volds- og kriminalitetsbølgen vi har sett i Sveriges historie» (!).
Dog uten at noen av disse relativt store korrigeringene ytes spalteplass av norske medier.

Eller hva med VG, NRK, Aftenposten, og alle de andre store mediene som nylig kunne slå opp på forsidene sine at Trump-administrasjonen skulle forby ord som «transkjønnet», «foster», «vitenskapelig basert» etc.
Bare så synd at ingen av de som slo dette opp på forsidene sine ytte «nyheten» om at det viste seg å slett ikke være tilfelle samme spalteplass. (Nevnte noen ordet «agenda»? Og hvor var egentlig faktisk.no her?)

Eller hva med den svenske ministeren Isabella Lövin, som samme dag som en politibil blir påkjørt med vilje av en stor varebil med tre skadde politifolk som resultat, et nytt håndgranatangrep mot en av Malmös politistasjoner, skyteepisoder i Allingsås, vekteroverfall og den etter hvert vanlige dosen kriminalitet i landets «Särskilt utsatta områden», får hovedoppslaget hos Aftonbladet i en kronikk hvor hun langer ut mot de som vil tegne et skremselsbilde av forholdene i Sverige i stedet for å fokusere på alle de positive sidene ved innvandring.
Og kun et par timer etter politibilangrepet og eksplosjonen i Malmö er sakene om dette allerede skjøvet nedover på forsiden til Aftonbladet til fordel for Lövins kronikk og de siste sitatene til Donald Trump.
Er det rart Sverigedemokratene, et parti som ligger langt til høyre for vårt eget FrP, ligger an til bikke 20% i høstens valg, når det nærmest føles som om regjeringsmedlemmer erklærer krig mot virkeligheten?

Eller hva med det kronikkforfatterne peker på om ukritisk spredning av innvandrings- og islam-fiendtlige løgner fra folk på høyresiden. Og joda. Det skjer titt og ofte.
Men, skjer ikke dette også på den andre siden?
Vi husker vel alle AUFs Listhaug-video fra valgkampen, med klipp og lim over en lav sko.
Eller hva med de utallige delingene av rapporter om f.eks. muslimske jenter som får revet hijaben av seg på gaten av rasister, bare for at man senere finner ut at det ikke har hendt i det hele tatt.
Trædal & Gunaratnam lar seg provosere av at enkelte brushodet på høyresiden har uttalt seg i.f.m. falske rasistiske og islamkritiske poster at «Jeg blåser i om det ikke er sant. Det er jævlig uansett.»
Som om dette ikke like gjerne kan sies om det som postes og deles fra deres egen side.

O.s.v., o.s.v…
Listen er uendelig.

Personlig synes jeg det er synd det i det hele tatt er et marked for nettsteder som de nevnte, men siden norsk presse beviselig er så mye mer venstrevridd enn befolkningen generelt, så har jo det unektelig speilet seg i hva man har dekket av saker og hvordan/med hvilket fokus man har dekket de.

Og da ender man opp HRS, Resett, og alle de andre sidene.

AaseB2018-01-18 21:35
Antall innlegg: 8147

Jeg mener at det finnes en viss gjeng som er svært aktive for tiden.
De kjemper med nebb og klør (les penger og falske nyheter) for å opprettholde den statusen og absolutte makten de tidligere har hatt. Og noe av det som truer dem og som de ønsker å tåkelegge, er sakene om misbruk av makt som popper opp i media nå. Nå blir disse endelig tatt alvorlig og får konsekvenser.
Å forsøke å utvanne begrepet overgrep, som i dette tilfellet jeg mener Resett gjør, er ett av flere virkemidler de bruker.

Det er opp til hver enkelt av oss å vurdere om nyhetsformidlere kan ha motiver som kanskje ikke ligger så oppe i dagen.
Ikke glem at f eks påstanden om at pressen er venstrevridd som så ofte blir gjentatt, tjener noens andres agenda.

Vi må passe oss så vi ikke kun finner og oppfatter det vi leter etter.

Erik75 - Ikke medlem lenger2018-01-18 21:49

Det er da slett ingen påstand om at pressen er langt mer venstrevridd enn befolkningen her til lands.

Det er et ubestridelig faktum.

For dette gjøres det jo jevnlige undersøkelser på :

www.medier24.no/arti...ge t/382840

ritalina - Ikke medlem lenger2018-01-18 21:49

Jeg blir nysgjerrig AaseB, hvem definerer du som "en viss gjeng"?

Ellers; ser på nrk debatten nå, og ja.............. er de særlig troverdige disse partilederne? Kan vi tro Jensen når hun sier at hun ikke husker, f.eks?
Nope.

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?