Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 805

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
rognkjeksen - Ikke medlem lenger2018-02-16 20:19
Antall innlegg: 548

"spar deg "

Hadde ett spill før i dag og vedkommende fikk bingo flere ganger og jeg skrev som hør og bør ,Grt , fikk følgende tilbakemelding "spar deg " motstander vant overlegent dog .
Syntes det var en ufin tone egentlig .

alone2018-02-16 20:42
Antall innlegg: 387

Sier meg mye om den personen:) Jeg grt så og si alle som får bingo...Slettes ikke alle takker ,,,,Vet du hva ??? Akkurat det bryr meg midt på ryggen . Fortsett med det du får lyst til du :) En del viktigperer kanskje her inne :) :)

Cygnus2018-02-16 20:43
Antall innlegg: 44845

Helt enig - for en tullete dvs kjempeuhøflig ting å si!

ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-16 23:56
Antall innlegg: 1630

Hva svarte du da?

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-17 02:39
Antall innlegg: 1807

I mitt siste spill var det en som ble veldig provosert fordi jeg ikke svarte takk når vedkommende skrev grt for en helt ordinær og enkel bingo . Jeg er alltid høflig , hilser og takker for spillet . Men , når det gjelder disse intetsigende grt for bingoer , så har jeg slutta å si takk , og kommentere selv bare bingoer som er virkelig gode , og de kommer jo av og til ! Når denne motspilleren min i siste spill hadde fått lira av seg en del tull , så skrev jeg bare at jeg ikke synes noe om dårlige kommentarer under spillet , og at jeg ikke ville spille med vedkommende mer . Må legge til at når det er noen som skriver Gratulerer ! , og kanskje også smiletegn , så sier jeg takk eller :) eller voff , kanskje ...
Folk må få skrive grt så mye de vil , og de som ikke ønsker å respondere på det må jo ha rett til det , innlysende . Å slenge dritt til motspilleren , sånn som jeg erfarte nå , er IKKE greit . Jeg har to stykker på "svartelista" mi nå , og håper ikke det blir flere . Høflig hilsen når spillet starter og avsluttes , synes jeg er viktig .

Nixita2018-02-17 08:21
Antall innlegg: 4724

Før ble jeg provosert om noen skrev grt på en enkel bingo jeg la på et håpløst sted så de skorte stort på det. Nå bryr jeg meg ikke, heller ikke om noen stikker uten å tfs. Selv grt jeg ikke automatisk en bingo, men kommenterer om noen legger en veldig fin en. Vi er forskjellige og alle får gjøre det de føler for, men å være uhøflig er ikke hyggelig.

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-17 10:44

Hvis det bare kommer en litt uhøflig kommentar , så bryr jeg meg ikke . Men kommer det flere , så er spillet ødelagt for meg , og jeg bestemmer meg for ikke å spille mer med vedkommende . Når jeg av og til kommenterer gode bingoer , så er det ikke viktig om jeg får respons tilbake . Synes selv det er hyggelig hvis noen kommenterer noe positivt i spillet ; når det er ektefølt . Kan jo bli overrasket over egne og andres prestasjoner , og da kommer den positive kommentaren av seg selv ...

rognkjeksen - Ikke medlem lenger2018-02-17 18:17
Antall innlegg: 548

jeg svarte ikke , lot være

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-17 21:17

Til rognkjeksen : Hvis det bare var en kommentar fra din motspiller , så skjønner jeg at du ikke svarte ; men likevel så sitter du igjen med følelsen at det ikke er akseptabelt . Og selvfølgelig er det ikke det .
Alle burde forstå at man ikke skal plage den man spiller med . De som oppfører seg dårlig i spillet , gjør det ganske sikkert ellers også , og da er jeg nok i nærheten av mitt "spesialområde" : personlighetsforstyrrelse r .
Ja , hvem av oss er ikke litt "småforstyrra" innimellom . Men , forskjellen er , ofte , at man stopper og tenker seg om , og kanskje ber om unnskyldning hvis man har gått over streken . De , få , av våre motspillere som går over streken , de synes det er helt greit , og det er problemet ! Vi skulle egentlig ha nulltoleranse for "drittslenging" under spillets gang her på Ordspill . Vet ikke om du vil gjøre som meg rognkjeksen , "svarteliste" vedkommende ; men jeg synes ikke han fortjener å få spille mot deg igjen .

ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-17 21:26

Møkka oppførsel, selvsagt, men å trekke inn personlighetsforstyrrelse r blir vel i meste laget, eller hva, abelon? :-)

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-17 21:56

He he , neida ! Jeg skal informere Ordspillere om hvordan forstyrrelser påvirker oss . Som sagt , vi er alle innimellom litt "småforstyrra" . Og det er ikke noe som heter "møkka oppførsel" egentlig . Hvis jeg skal prøve å lage litt ordspill av det , kan jo prøve ...
Oppførsel som virker forstyrrende , man føler seg forvirra , og den som forstyrrer får på en måte siste ordet .

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-17 22:13

Men , la oss ta et tankeeksperiment : Nå opplever de fleste av oss å bli forstyrra i spillet ganske sjelden . Hvis vi fikk kommentarer temmelig ofte , la oss si i hvert tredje spill . Hvordan påvirker det oss over lengre tid ? Det forstyrrer ikke bare der og da , men det gjør at vi blir mer oppmerksomme , og blir distrahert i spillet selvsagt . Vi blir mer vaktsomme , og sannsynligheten for at vi er avslappet under spillet avtar . Da skal det mye til for å fortsatt ha spilleglede .

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-17 22:47

Jeg antar at rognkjeksen skrev innlegget fordi han ble påvirka av motspilleren sin oppførsel . Hva tenker han ved neste spill ? Lar han være å gratulere fordi han ikke vil ha lignende kommentar igjen ? Da har motspilleren "vunnet" . Hvis han igjen gratulerer og får en dårlig kommentar , så har også motspilleren "vunnet" . Uansett hvordan man vrir og vender på det , så er det ikke en god opplevelse . Hvis man velger å tenke : Jeg synes egentlig litt synd på min motspiller , så kan man heve seg over det meste , men i lengden så gir det en merkelig følelse ...

bris12018-02-17 23:12
Antall innlegg: 2601

Nå hadde jeg mange gode forslag til hvorfor motspilleren var så ufin, men personlighetsforstyrrelse slår alt! Diagnoser kan man bare hive ut i hytt og gevær, eller hva?

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-17 23:22

Mange gode forslag for hvorfor Trump oppførte seg som han gjorde , ja det hadde tydeligvis de som stemte på ham . Og nå har du bris1 også mange gode forslag til hvorfor noen slenger dritt under spillet . Få høre .

ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-18 01:29

Hvordan kommer Trump inn i bildet? Du tror vel ikke på ramme alvor at det var han som skrev «spar meg» ?

HannaLo2018-02-18 06:46
Antall innlegg: 6240

Det koster så lite å være hyggelig :)

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-18 08:15

He he , den var god ritalina . Jeg bare responderte på bris1 sitt innlegg , hvor hun skriver at hun har mange gode forslag til hvorfor en Ordspiller slenger dritt til en annen . Trump slengte mye dritt under valgkampen , og hans velgere greide helt å se bort ifra det innlysende ; at han ikke er egna til å være president . Som jeg sa til bris1 : de hadde også mange "gode forslag" til hans absurde oppførsel . Prøvde å "normalisere" ham så godt de kunne . Men , når det gjelder de episodene med dårlig oppførsel fra , i dette tilfellet , 2 motstandere her på Ordspill , så prøver jeg ikke å diagnostisere dem , som bris1 tror . Men det er et faktum at en god del "møkka oppførsel" , som du vel kalte det , beveger seg inn på personlighetsforstyrrelse s området , hvis jeg kan si det sånn ... Jeg har også i enkelte spill opp igjennom åra her på ordspill fått irriterende kommentarer , men det er langt fra de rent mobbende/angripende som jeg fikk her forrige dagen i et spill . "Spar meg" er heller ikke en kommentar som bare er irriterende , men støtende.

ingeralice2018-02-18 09:25
Antall innlegg: 1939

Kanskje abelon analyserer litt mye. Men uansett må det kunne gå an og bruke vanlig høflighet!!

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-18 14:03

Yes , abelon analyserer ! Litt mye ? I veldig mange sammenhenger er det bedre å analysere mye enn lite . Og når du sier ingeralice , at det må kunne gå an og bruke vanlig høflighet , så er vi i nærheten av sakens kjerne ... Hvorfor har de ikke skjønt det , de som slenger drittkommentarer ? Og da kan svaret være at sett fra deres side så er kommentarene helt på sin plass . Men hva når "alle" andre ser at det er uhøflig ; burde det ikke være mulig for dem å se det også ? Og da skal jeg ta et lite sidesprang til Trump igjen . Han er , i stor grad, ikke i stand til å se det fra den andres ståsted , på grunn av sin forstyrrelse . Han reagerer følelsesmessig , som et lite barn . Det umiddelbare behovet kommer først , den voksne tenkende delen ligger i dvale . Og det er jo ofte ikke så bra ...

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?