Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 805 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-02-20 17:31 | |
![]() | Telefonselgere Til dere som mottar oppringninger fra all slags telefonselgere, fordi dere har ikke gidda å reservere dere. Hva svarer dere når de ringer i hytt og pine, du tar telefonen, hører det romsterer i bakgrunnen deres, men så legger de på...... og så litt senere ringer de på ny. Hva sier du da? Jeg sier «piss off». Ikke særlig originalt. Gi beskjed hvis du har forslag til noe bedre. Takk. | |
| kuami | 2018-02-20 19:48 | |
![]() | Si at du bare må "slå av kokeplaten" el. først, og så lar du tlf. ligge ti minutter før du legger på. | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-02-20 19:51 | |
![]() | Ja! Eller kanskje kan si at jeg bare skal føne håret først, så setter jeg i gang føneren. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-02-20 19:55 | |
![]() | Virkelig? Tre innlegg, og ingen som har nevnt det gode, gamle "jeg hører litt dårlig, kan du snakke litt høyere"-trikset ennå? | |
| CaB | 2018-02-20 20:24 | |
![]() | Jeg hadde en gammel nabo som pleide å si "Dra til h***". Jeg var fristet, men holdt meg som regel til "Jeg har ikke tid nå". Men jeg liker forslaget til Erik. Kanskje jeg bruker det neste gang det ringer en med en spørreundersøkelse! Dem får man ikke reservert seg mot! Telefonselgere derimot er jeg glad for at jeg slipper å høre fra lengre. | |
| Nixita | 2018-02-20 21:08 | |
![]() | Har for ørten år siden jobbet med dør, gate og ikke minst telefonsalg, så har litt medfølelse med de. Har selvfølgelig sperret meg, men noe kommer jo gjennom så avviser med et høflig, bestemt nei takk, hvis de da fortsetter, sier jeg ha det med bli stemme og legger på. | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-02-20 21:12 | |
![]() | ps. Det er til disse gjengangeroppringningene som legger på, så ringer opp igjen, jeg sier "piss off", altså. Just saying. | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-02-20 22:31 | |
![]() | Forresten, jeg lurer på om det er kjekt å være spillvert? Hva sier dere, spillverter? Det er mulig jeg melder meg som spillvert snart. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-02-20 22:53 | |
![]() | Om det er kjekt å være spillvert? Tja. Lønna er jo elendig (går knapt nok an å leve av den hvis man skal ha mer enn én bil), og etter at Aftenposten trakk seg ut fra eiersiden her, så er det nå kun hvert halvår som vi får holde disse all-inclusive spillverttreffene på Hotel de Luxe i Monaco. Kuttet de ned fra to til én lusen uke har vi måttet gjøre også. Så det er neimen ikke mye å rope hurra for lenger! | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-02-20 22:58 | |
![]() | Får dere kjekke oppdrag da? | |
| klunk - Ikke medlem lenger | 2018-02-21 07:11 | |
![]() | Hvorfor si piss off til noen som prøver å gjøre en redelig jobb? Dårlig og skammelig gjort. Det er enkelt å reservere seg fra telefonsalg, det gjøres på www.brreg.no og tar et par minutter. | |
| kuami | 2018-02-21 14:15 | |
![]() | Har selv reservert meg, men får likevel oppringninger. Pleier å spørre hvor de har nummeret fra, og ber dem uansett slette det. Ikke alle tar det til følge. Mange humanitære organisasjoner ringer og tigger hvis man har vært så "dum" å gi dem penger en gang. Blindeforbundet er en gjenganger. | |
| CaB | 2018-02-21 14:52 | |
![]() | Ja, "Der man har et aktivt kundeforhold (for eksempel bank, forsikring, bokklubb m.m.), så kan man fortsatt bli kontaktet.", i følge Brønnøysundregisteret. Og Forbrukertilsynet skriver at "Dersom du har gitt sporadiske enkeltbidrag til en frivillig organisasjon de siste tre årene, kan organisasjonen ringe deg for å be om pengebidrag, selv om du har reservert deg mot slike anrop." De skriver også "– Hvis du ikke ønsker telefonsalg vil vi råde deg til å ta telefonen, og be den som ringer om å fjerne deg fra ringelisten. Organisasjonen skal respektere en slik intern reservasjon, også hvis du tidligere har gitt bidrag. Hvis de ikke gjør det, kan du sende inn en klage til oss, sier Haugseth." Jeg reserverte meg mot telefonsalg for noen år siden, men fikk likevel jevnlige henvendelser fra en organisasjon jeg ikke hadde støttet. Ga beskjed hver gang om at jeg hadde reservert meg, og ba om at de heller ikke ringte meg mer. Jeg sendte til slutt en klage til dem på mail. Det viste seg at noen andre hadde kjøpt lodd av dem, og at de hadde lagret feil telefonnummer til denne kunden (dvs mitt nummer). De beklaget feilen og ringte aldri igjen. | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-02-21 16:21 | |
![]() | klunk: redelig arbeid du, liksom. Microsoftsvindlere og ene med det andre. Men gjentar meg selv, det er til disse som legger på omtrent straks du tar telefonen, for så å ringe senere, jeg sier piss off til. Og som sagt, ikke særlig originalt, men kom gjerne med forslag til slagferdige uttrykk. Spørreundersøkelser kan jeg bli med på, en gang i blant. | |
| auau | 2018-02-21 18:50 | |
![]() | Har reservert meg mot telefonsalg. Likevel blir jeg innimellom oppringt og fortalt at det er spennende gratis tilbud til meg. Da spør jeg hvor mye det koster - for det gjør det jo alltid, til syvende og sist. Sier bare nei takk og legger på. Spørreundersøkelser svarer jeg på om det passer med tid og sted. | |
| Jensine1 - Ikke medlem lenger | 2018-02-21 19:33 | |
![]() | Tror det er lurt å alltid være høflig med telefonselgere selv om man av og til kan være ganske rask å si på en fin måte at man ikke er interessert . Det er tross alt en jobb de har for å tjene til livets opphold. Mener at jeg har reservert meg mot telefonsalg og at dette kan gjøres i Brønnøysundregisteret. www.brreg.no/produkt...t- reklame/ | |
| Chiraff | 2018-02-22 16:58 | |
![]() | Si til selger(ene) at de må ringe nummeret til samboer isteden - gi dem nr til Røde Kors’ givertelefon ;-) | |
| Jensine1 - Ikke medlem lenger | 2018-02-23 00:16 | |
![]() | Norges Røde Kors Givertelefon for jordskjelv-ofre Norges Røde Kors: 820 44 001 Givertelefon: 03004 Det er jo et 5-sifret nr, | |
| Indigo | 2018-02-25 21:02 | |
![]() | Jeg har reservert meg, men blir oppringt likevel, spes av de jeg er/har vært kunde med. Dere som sier man må være høflig. Jeg pleier være høflig og bestemt, sier kanskje også at "jeg har ikke bestilt noen ting, tar kontakt hvis jeg har behov for noe" Noen aksepterer et nei, andre ikke. Det som f.eks er irriterende er når Telenor ringer og vil gi meg et tilbud. Jeg spør hvorfor jeg skal være kunde med dem, når det ikke er dekning her? (kun Telia) Da blir de stum og legger på. Og ringer igjen, om noen måneder.... | |