Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 805

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
abelon - Ikke medlem lenger2018-02-28 21:54
Antall innlegg: 1807

Bavare trærne !

Nå har jeg søkt og søkt , men finner ikke ...
Vi har en tomt med mange flotte trær , furu og bjørk .
Flotte trær som sikkert er rundt 50-60 år , eller der omkring . Og så skal vi bygge da , men det er uaktuelt å fjerne noen av trærne ; så vi skal bygge stammene inne på en måte . Trekronene er heldigvis så høyt oppe at de går over taket . Har sett bilder av " naturen som er integrert i huset " for noen år siden , og ble fasinert , men uansett hvor mye jeg leter nå , så finner jeg ingen informasjon . Vet rett og slett ikke hvor jeg skal lete .
Googler , men nei .
Kanskje noen som har tips ?

ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-28 23:00
Antall innlegg: 1630

Vet ikke om det er dette du leter etter, men...... du får se :-)

www.homedit.com/hous...av e-trees/

www.trendir.com/home...un d-trees/

abelon - Ikke medlem lenger2018-02-28 23:43

YES ! Fantastisk , rett og slett . Bilde nummer 7 , hvor det er glass rundt stammene ; akkurat sånn vil vi ha det . Er det ikke flott .
Vi har tenk til å bygge to ganske små hus , ett såkalt hovedhus , og en sekundærbolig som må ha maks 80kvadrat bruksareal , i to etasjer . Greit å få plass til det ene huset uten å ødelegge trærne , men det andre må ha trestammene inne. Det var ikke noe vi tenkte på før nå ganske nylig ; og da føltes det helt riktig . Og se bare på det bilde , så utrolig vakkert ! Jippi , nå ble jeg glad . Takk takk !

klunk - Ikke medlem lenger2018-03-01 08:27
Antall innlegg: 343

Veldig pent med store løvtrær rundt boliger, men husk at det følger masse vedlikehold med som for eksempel rensing av tak og takrenner. Grønske på vegg og terrasser, og i perioder glatte gangveier. Hvis man har horisontale flater av betong setter løvet farge i betongen når det faller. Greit å tenke gjennom før man går i gang, enten må man gjøre dette vedlikeholdet selv, eller leie tjenesten av andre. Lykke til med bygging!

trud2018-03-01 08:45
Antall innlegg: 7388

Enig med Klunk!!
Teori og praksis.....
Ett tre, kanskje, f.eks. i et uterom... med en glassvegg e.l.
Lykke til !!

ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-01 15:50

Lykke til :-)

Valpen2018-03-01 16:31
Antall innlegg: 448

Vakre helt sikker,t men når huset står der kan det hende du har en annen mening. Særlig bjørka er "slem" med tak og takrenner. For ikke å snakke om alt lyset den tar.

Hadde jeg skulle bygge ville jeg valgt meg ut ett eller to trær som ikke vil ødelegge tak og takrenne og som heller ikke tar lys / sollys fra uteplass eller innenfra. Altså bør trærne stå i god avstand eller på østsiden av huset..... skjønt da vil den ta den deilige morgensolen. Nei det er vrient det her, men jeg mener at noen trær må og bør ofres.

abelon - Ikke medlem lenger2018-03-01 18:19

Neida , det er ikke så gærent ! Bare en stor furu som skal inn i kåken .
De andre trærne er tett innpå , men mest furuer . Og så velger vi et tak som løv ikke blir liggende på . Sannsynligvis tretak .

abelon - Ikke medlem lenger2018-03-01 18:21

Jeg er et naturmenneske , så for meg er de eventuelle ulempene små sett i forhold til gevinsten : fred i sjela !

Cygnus2018-03-01 18:30
Antall innlegg: 44845

Bra, abelon!

abelon - Ikke medlem lenger2018-03-01 19:13

He he - Å få applaus av Kjempekranglefanten er topp !
Også Hyperlæreren da , selvfølgelig ! Takk takk

Cygnus2018-03-01 19:19

;)

ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-01 19:21

Vi heier på deg :-)

abelon - Ikke medlem lenger2018-03-01 19:27

Jeg hadde egentlig ikke for vane å gi kallenavn til folk , men det hadde samboeren ; og før jeg visste ord av det , så ble jeg smitta !
Kan jo gi noen eksempler : Naboen her har et etternavn som ikke er helt vanlig , det begynner på Berg . Jeg surra fælt med det navnet , og det som etter hvert ble naboens navn (altså ikke direkte til ham) , var BENGEL ! Og så kan jeg ta en til med det samme jeg er i gang : En venn av min samboers bror heter ikke Øyvind mer , men HELSERÅDET ! Og grunnen er den at da vi i en periode bodde i brorens hus , og han var på besøk der , så kom han med bemerkning om at Helserådet (det heter sikkert noe annet nå , men har glemt det) burde ta en tur ! Fordi vi har hund , og det sees . Må få med at han er i "Aspergerlandskap" , så det er "forklaringen" på den artige kommentaren . Vi holdt på å le oss skakke , etterpå . Skulle kanskje starte en egen tråd om kallenavn ?

klunk - Ikke medlem lenger2018-03-01 20:53
Antall innlegg: 343

Hvis du bygger med trær rundt huset og angrer går det an å sage dem ned, hvis du ikke følger ideen din og lar være, kommer du alltid til å angre, du må nok bare la trærne stå :-)

Cygnus2018-03-01 21:03

Vi bruker også spesialnavn (kallenavn høres ekkelt ut) på mennesker og dyr! Ofte laget på basis av likhet (f eks kunne Pernille bli Persille) eller andre ganger (mest?) pga personlighet, karaktertrekk, osv.

abelon - Ikke medlem lenger2018-03-01 21:15

Yes klunk , det er ikke artig hvis man angrer ; når man tenker på at man aldri i sin levetid vil få tilsvarende store flotte trær tilbake !

Aha , Cygnus . Ingen dum ide å kalle det spesialnavn ; for kallenavn kan jo fort virke litt mobbende . Så takk for tipset .

Mange kloke hoder her på Ordspill !

Valpen2018-03-02 12:09
Antall innlegg: 448

Hva betyr at en stor furu skal inn i kåken?

auau2018-03-02 14:03
Antall innlegg: 42139

abelon : har sendt deg PM, fordi jeg har anbefalt en arkitekt med hans fulle navn. Tenkte han kanskje ville ha seg frabedt full offentliggjørelse når jeg ikke har spurt ham.

ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-02 16:24

Kan jo ha et grantre i stua, og så pynte det til jul :-)
Uvanlig, men ikke dumt!

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?