Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 808

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-04 20:53
Antall innlegg: 1630

Kommune/fylkessammenslåin g
Endel kommuner stritter tappert i mot kommunesammenslåing. Og nå er det krefter i sving i Finnmark, de skal ha seg frabedt fylkessammenslåing.

Har disse bittesmå kommunene det gjelder livets rett? Burde ikke det være et minstekrav til befolkningsstørrelse i en kommune? F.eks på 15 - 20 000?
Det er en kjent sak at småkommuner ikke klarer å håndtere alle oppgavene de er pliktige til å tilby. F.eks innen barnevern.

Ja, til tvungen kommunesammenslåing!

abelon - Ikke medlem lenger2018-03-04 22:43
Antall innlegg: 1807

De store vil ha de små , men de små er redde ! Kanskje det ikke er noe å være redd for , men det må jo være en grunn for at så mange vegrer seg . Asker er en storkommune , og nå skal de slå seg sammen med Hurum og Røyken , som heller ikke er så små . Men når det gjelder Risør , så ligger "den litt for seg selv" på en måte , og har bystatus . Hvis Risør hadde slått seg sammen med Gjerstad , som er en bygdekommune , så får man "by og land hand i hand" .
Vel , ikke helt bra med tvang , men i noen tilfeller er det nok riktig .
Er det noen spesielle som du tenker på ? Noen små "fisekommuner" som skulle hatt kniven på strupen . Spytt ut !

abelon - Ikke medlem lenger2018-03-04 22:52
Antall innlegg: 1807

ha ha - måtte le litt nå . Ofte når man skriver ord som ikke er rett satt i sammen , eller feilstaver , og det gjør jeg ofte ; så kommer denne røde streken under , og det er bra , for da kan man rette feilstava ord . FISEKOMMUNE kommer det IKKE en rød strek under ! Betyr det at det er et godkjent ord her på Ordspill ? Nei , nå er jeg sikkert på bærtur , og må medgi at jeg er en NOLDUS (fikk ikke rød strek under) i ordverden .

kuami2018-03-05 20:13
Antall innlegg: 586

I Danmark er det krav om innbyggerstørrelse i kommunene, tror rundt
50 000. Det høres fornuftig ut. Smått er ikke alltid godt.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?