Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 802

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-08 20:01
Antall innlegg: 1630

8. mars
Det er flere timer siden sist 8. mars-tråd ble oppretta.
Følger opp med en ny, før abstinensene tar oss.....

Jeg heier på henne:

www.nrk.no/hordaland...1. 13951950

ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-08 22:18

resett.no/2018/03/08...el -appell/

Meanwhile på Resetts kommentarfelt.

Finn fram popcornet!

ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-08 22:30

Så en håpløs sak fra Stavanger. Kjønnsdelte førskolemøter.

www.nrk.no/rogaland/...1. 13948786

Cygnus2018-03-08 23:27
Antall innlegg: 44845

Å du store!!!

Erik75 - Ikke medlem lenger2018-03-09 07:11
Antall innlegg: 11608

Jeg har litt problemer med Sumaya, jeg.

Det er ingen normale mennesker som ikke tar avstand fra den hetsen hun mottar.

Men, hun har jaggu bidratt godt selv til det forpestede debattmiljøet og den helt enorme polariseringen gjennom bruk av metoder som garantert ville ført til anmeldelser dersom noen fra høyresiden hadde gjort det samme.

ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-09 09:13

Konkretiser, Erik!

Erik75 - Ikke medlem lenger2018-03-09 09:47

Man trenger egentlig ikke gå lengre tilbake enn den forrige stormen nå for å vise til et konkret eksempel.

Den når sin topp når Sumaya legger ut sin mye omtalte tweet hvor hun viser frem to bilder.
Det ene av den mye omtalte bensinkommentaren. Det andre av en dialog med Resetts Helge Lurås, hvor Sumaya reagerer på flere av kommentarene i kommentarfeltene til Resett, og Lurås svarer at dette må hun tåle siden hun bruker like sterke ord selv.
Som overskrift for disse to bildene skriver Sumaya at dette (bensinkommentaren) er et eksempel på hva Resett godkjenner i sitt forhåndsmodererte kommentarfelt og noe som Lurås forsvarer.

Det er jo ikke rart folk går i harnisk over sånt.

Hvis det hadde vært sant.

For bensinkommentaren er ikke fra Resetts forhåndsmodererte kommentarfelt.
Den er fra Facebook. Og der er det ingen muligheter for forhåndsmoderering.
Og dialogen hun viser til med Lurås gjelder helt andre kommentarer.

Det er rett og slett en bevisst og kynisk manipulasjon av Sumaya.

Uten at noen av Sumayas støttespillere, eller for den saks skyld utenfor Resetts egen leserkrets i det hele tatt, virker å bry seg om dette.

Og det er da jeg spør : Ville vi virkelig godtatt slike fremgangsmåter fra andre?
Jeg sliter med å se at en tilsvarende manipulasjon av bilder og tekst ville blitt oversett på samme måte om det f.eks. hadde vært en av Resetts skribenter som hadde tydd til tilsvarende triks.

Og den shitstormen som følger i kjølvannet av dette er helt forferdelig å se på.
Enten er man 100% for Sumaya, eller så er man 100% mot.
Det finnes ingenting i mellom.
Og Sumayas støttespillere på nett er i mine lyne minst like rabiate og aggressive som bermen på ytterste høyre.
Det var f.eks. ganske absurd å se Rødts Guro Sibeko gang på gang over flere dager anklage Mina Bai (av alle!) for å forsvare netthets og trusler fordi Mina også pirket borti de mer «ugreie» av Sumayas mange tweets og uttalelser.

Jeg, som alle andre normale mennesker, tar selvsagt avstand fra hets og trusler.
Og det er masse problematiske uttalelser i diverse kommentarfelt rundt omkring, Resetts inkludert.
Men, hvordan i all verden skal vi klare å bedre debattklimaet her til lands når venstresiden (av mangel på et bedre ord) synker ned i den samme retoriske rennesteinen som tidligere har vært forbeholdt de mest useriøse delene av ytre høyre?

Til øredøvende og fullstendig ukritisk applaus.

ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-09 16:10

Jeg heier på henne som ikke lar seg stoppe! Det betyr ikke at jeg applauderer alle utspill, stunt osv.

Men hun skal ha for å tørre å vise ansikt. Mange av "krigerne" på begge sider er ansiktsløse aktører, aka nettroll.

Erik75 - Ikke medlem lenger2018-03-09 18:39

For all del. Ei flott jente med bein i nesa.

Men, noen i kretsen hennes burde virkelig ta tak i disse tingene, for saker som denne kommer så alt for ofte fra henne og er nok dessverre en medvirkende årsak til at hun har havnet der hun er i dag.

For det hjelper ikke at hun selv sletter både egne tweeter og egne Facebookinnlegg når de allerede har blitt registrert av "motstanderen".
Om noe så gjør det jo bare hele polariseringen enda verre.

Men, enn så lenge er det ingen som virker interessert i det.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?