Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 802 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-03-09 22:07 | |
![]() | Ny norsk nasjonalsang? SV-topp Oddny Miljeteig kommer nå med et konkret forslag om å bytte ut "Ja, vi elsker" som nasjonalsang fordi hun mener den er kjønnsdiskriminerende. Hva sier folket? Har Oddny rett, eller er hun med dette forslaget selve legemliggjørelsen av høyresidens kritikk av "typiske SV'ere"? www.nrk.no/hordaland...1. 13953633 | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-03-09 22:13 | |
![]() | Oddny: "– Den bør legge mer vekt på hverdagslivet og på både kvinner og menns historie. Jeg synes også den bør være både på nynorsk og bokmål, halvparten på hver målform." Ugg! Ugg! Og trippelugg! Håpløse greier! Det er så himla SV, griper fatt i totalt ubetydelige saker. Stå opp for kvinner i patriarkalske kulturer heller, Oddny! | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-03-09 23:00 | |
![]() | Hæ ? Det er ikke 1.april i dag . Jeg har aldri gått i "protesttog" før , men da ville jeg i hvert fall gjøre det . Selv ikke "rødstrømpene" vil vel bytte bort VÅR sang ? Som er historie og identitet , og klump i halsen og absolutt den beste ! Da har vi noe å kjempe for da ! VÅR sang . | |
| ei_heks | 2018-03-10 02:35 | |
![]() | OMG! Den er historie og viser tiden den ble skrevet i. Og det er som Abelon sier VÅR sang. Vår kulturarv. <3 | |
| Glory | 2018-03-10 05:15 | |
![]() | Dette må være spøk? | |
| Mira7 - Ikke medlem lenger | 2018-03-10 07:13 | |
![]() | Den dama har klart å erte på seg omtrent hele Norge nå, det er vel det eneste hun klarer med dette utspillet! :) | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-03-10 08:54 | |
![]() | Det er dessverre ingen spøk, Glory. Dette har vært snakket om av flere i partiet i lang tid nå. (Så får vi SV'ere som nok en gang måtte legge oss under bordet og gnage på gulvteppet i rein og skjær fortvilelse over nok et idiotisk utspill håpe at reaksjonene denne gang gjør at man endrer fokuset litt fremover....) | |
| bris1 | 2018-03-10 10:22 | |
![]() | Håpløst forslag. Dette kan umulig føre noen steder hen, men om det gjør det slår jeg følge med abelon i protesttoget! | |
| GrandPrix | 2018-03-10 10:22 | |
![]() | Opp alle jordens bundne trelle: Og så samles vi på valen, seieren vet vi at vi får! Og at SV-Idiotien aldri skal få sin folkevår! | |
| alone | 2018-03-10 12:42 | |
![]() | Aldri i verden om jeg vil tolerere det!!!!!...Da slår jeg følge i toget :) | |
| bris1 | 2018-03-10 13:00 | |
![]() | Dette forslaget kommer nok ikke til å få stor oppslutning, men om vi nå - rent hypotetisk - tenker oss at ny nasjonalsang må lages ut fra damens forutsetninger. Det må da føre til mer? Slutt på han og hun, over til hen. Vi må alle farge håret i samme farge (folkeavstemming om det skal bli grått, brunt, svart, blondt...). Slutt på å bruke mamma og pappa, her får vi finne et fellesord med utgangspunkt i det kjønnsnøytrale forelder. Bare fellestoaletter. Klærne må designes slik at man ikke ser forskjell på kjønnene, utgangspunkt i Mao-dressen kanskje? Bøker må redigeres og gis ut på ny, sanger skrives om osv, osv. Herlighet! | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-03-10 13:09 | |
![]() | Vel. Noen vil kanskje hevde at Canada er på god vei mot det allerede. www.youtube.com/watc...ts GW1Nlm3c | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-03-10 13:09 | |
![]() | (Nok en gang til full jubel, forøvrig...) | |
| bris1 | 2018-03-10 13:14 | |
![]() | Peoplekind, ja det gjør nok susen for en ekte feminist. Eller, er det lov å snakke om feminisme i rettferdighetens navn? Bare digresjoner, men uansett, Oddny Miljeteig må gis noen nye, altoppslukende oppgaver. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-03-10 13:40 | |
![]() | Her må det handles , raskt ! Folkeavstemning ? Protesttog ? Underskrifter ? Vi kan vel ikke bare sitte på gjerdet å la det skje ? Når man ser på engasjementet her på Ordspill , så kan man ikke tro at det er "folkets vilje" . Trenger de folkevalgte å få klar beskjed så fort som mulig : De har IKKE folket med seg ! Skal vi bare tro og håpe at "det går bra" , at politikerne respekterer folket , eller at de absolutt ikke forstår hva de holder på med ? Føler nesten at vi er i Trumpland , hvis et sånt forslag bare får "vokse", og bli en realitet . Har du noen forslag Erik75 ? | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-03-10 13:57 | |
![]() | J/J : Hvor er du hen ? her kan du få brukt engasjementet ditt. Du kan opprette FOLKETSNASJONALSANGVERN . Vi blir syke hvis vi aldri mer får høre JA VI ELSKER ! Alle de som står øverst på seierspallen , hva føler de ? Og 17.mai ; og KONGEN , han kan vel stoppe dette . Vi må be om audiens på slottet ! Puh . | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-03-10 14:05 | |
![]() | Haha, for en iver, for en glød! Jeg heier på deg, abelon. :-) Men slapp av, et håpløst og tøvete forslag fra en SV-representant er ingenting å bekymre seg for. Det har kommet mangt og mye derfra, og er neppe det siste utspillet heller. Ta det for det er; komisk. I den grad forslaget hennes har noen effekt, så får det vel motsatt virkning, for å si det slik. Aldri før har vel nasjonalsangen samlet folket mer. Ja, vi elsker nasjonalsangen!!! Her er et annet eksempel fra samme leir: www.vg.no/nyheter/in.../2 3875681/ | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-03-10 14:06 | |
![]() | Tror nok du kan ta det helt med ro, abelon. Selv om det er nylig avgått SV-nestleder Miljeteig som har lansert dette, så er nok sannsynligheten for at et slikt forslag blir trommet gjennom i Stortinget omtrent like stor som at FrP får gjennomslag for sin kampsak om å fjerne bompengene fra norske veier. | |
| bris1 | 2018-03-10 14:14 | |
![]() | Slapp av, Ritalina og Erik, er helt sikker på at vi alle tar det som det det er, komisk. Var bare fristende å spille med her. | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-03-10 14:18 | |
![]() | Du får lese hva jeg skriver da, Bris...... ;-) | |