Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede3
Mobilspill
Pågående8 944

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
abelon - Ikke medlem lenger2018-03-12 18:27
Antall innlegg: 1807

Analyseringstråden .

Hva får en person til å slenge ut trusler om anmeldelse i hytt og pine ? Dette er første tema , og uansett hvem vi her snakker om , så brukes NN, no name ; for analyseringen skal være i fokus !
 
Cygnus2018-03-12 18:32
Antall innlegg: 44845

Vedkommende har sikkert et anmeldingskompleks!
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-03-12 20:45
Antall innlegg: 1807


he he , den var kreativ !

Tror man at NN senere reflekterte over de tomme truslene , og egentlig syntes det var litt flaut ; fordi reaksjonene fra dem som ble "trua"
ikke stemte med NNs "forventning" . Altså , NN skjønte vel at folk ikke ville bli "pissredde" ; men NNs "umodne jeg" ville gjerne ha en reaksjon som skulle bekrefte at folk skjønte alvoret . NN vil ha seg frabedt at folk spøker med det NN mener er den store sannhet (eller noe i den duren der .. )
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-12 22:33
Antall innlegg: 1630

:-), det kan tenkes!

Og kanskje NN generelt liker å holde politiet med arbeid?
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-03-12 23:20
Antall innlegg: 1807


Tviler på at det kommer så langt som til politiet . Sånne "trusler" er bare ment for å såkalt "sette seg i respekt" , bringe folk til taushet .
Og hvis man skal analysere NN sin psyke , så vi man si at "den som hiver ut trusler om anmeldelse i hytt og pine" , absolutt ikke kan bli tatt på alvor ; NN oppnår det stikk motsatte av hva NN ønsker : å bli tatt på alvor ... egentlig er det synd på NN . Uff , nå virker det mer som jeg prøver å konstatere , men egentlig analyserer jeg . Ja , det er sant , selv om det virker litt "konstanterende" !
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-03-12 23:27
Antall innlegg: 1807


Kanskje jeg må lese litt om å "analysere skriftlig" , så ikke det er meg som blir analysert neste gang ... Har gjort den samme feile noen ganger i Trumptråden ; så det er alltid noe å lære . Men , jeg må jo si at noen av innleggene til Erik75 virka så "politisk skråsikre" eller hva man skal kalle det , at jeg ble frista til å komme med en annen vinkling , og havna i samme "skråsikkerlandskap" selv . Så det er alltid noe å lære !
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-03-12 23:29
Antall innlegg: 1807


Altså : lære seg "analyseringens kunst" !
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-03-12 23:34
Antall innlegg: 11608

"Politisk skråsikker"?

Da leser vi innleggene mine i den tråden helt forskjellig, abelon.
Jeg stilte noen spørsmål om den ensidige fokuseringen på det negative som vi får av medier her hjemme egentlig er representativt. Og om det virkelig er sånn at alle Trumps velgere er hjernedøde rasister, slik (alt for) mange hevder gang på gang i disse diskusjonene. Og om ikke det generelle bildet av USA under Trump er langt mer nyansert enn det vi får gjennom de daglige oppdateringene av hårsveiser og krisenytt her hjemme.

Kan man virkelig kalle det å stille spørsmål rundt det for "politisk skråsikkerhet"?

Om noe så er det vel nettopp det jeg forsøker å røske litt opp i.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-03-13 00:04
Antall innlegg: 1807


Vel , som sagt er jeg ikke i "det politiske landskapet" overhodet .
legg merke til at jeg under "politisk skråsikker" skriver :eller hva man kan kalle det . Altså at jeg ikke har noe dekkende ord for det , og jeg skriver i hermetegn , som jeg ofte gjør, fordi jeg ikke er vant til å uttrykke meg skriftlig . Hvis jeg da sier "politisk vinkling" så er det kanskje litt mer forståelig . Og så er det sånn at jeg overhode ikke har danna meg noe bilde av amerikanske velgere . Hårsveis eller krisenytt eller rasister , det er uinteressant . Jeg er evneveik politisk , har ikke en hjerne som fungerer sånn , men ser mer på (skjulte) psykologiske mekanismer . Så det betyr bare at vi har forskjellig utgangspunkt .
For meg er det komplett uforståelig at noen kunne stemme på ham ; og da tenker jeg at hvis de (aller fleste) hadde hatt litt kunnskap om personlighetsforstyrrelse r , så ville de IKKE ha stemt på ham . Så har man selvfølgelig dem som ville stemt på ham uansett hvor innlysende det er at han er uegna ; og dem kan man ikke si noe fornuftig om .
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-16 00:01
Antall innlegg: 1630

Nå har det gått opptil flere dager! Hvor blir du av Jensine? Du som er ordspills ivrigste politianmeldelsestruer!
Du som strør rundt deg med lovhenvisninger og paragrafer!

Har du noen gang gjort alvor av truslene dine?
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-03-16 01:35
Antall innlegg: 1807


Jeg er mer interessert i om Jensine kan analysere seg selv litt .
Hvorfor , hvorfor , hvorfor .
Selvanalyse kan være gøy det !
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?