Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 802

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-14 22:34
Antall innlegg: 1984

Uegnede lærere
Hva skal man si om disse lærerne. Forgriper seg på elever og annet galt.

www.utdanningsnytt.n...r- i-35-ar/

ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-14 22:47
Antall innlegg: 1630

Viktig tema!
En stygg, stygg sak. Pedofile som får herje fritt, unnfallenhet uten sidestykke fra skoleledelse og politi.

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-14 22:55

Ja mange søker til læreryrket fordi de tiltrekkes gutter eller jenter. Og den linken viser jo historien til en overgriper som herjet med elever på alle de ulike skolene han jobbet. Og historien viser at han slapp unna hele tiden (har ikke lest slutten på historien)

Har selv som elev vært borte i lærere som viste en slik interesse, 3-4 stykker i løpet av grunnskolen, heldigvis opplevde jeg aldri noe konkret, men at andre elever opplevde noe der tror jeg gjerne på.

På vg.skole da jeg var elev der så var det en fysikklærer som pleide å bruke gymsalen om kveldene for å forsøke nærme seg gutter som trente der etter skoletid. De opplevde litt av vært med overraskelser i garderoben og dusjen ...

Erik75 - Ikke medlem lenger2018-03-14 22:57
Antall innlegg: 11608

Spenstig påstand her, Jensine.
"Mange søker til læreryrket fordi de tiltrekkes gutter eller jenter".

Har du noe belegg for å skrive det?

ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-14 23:06

Ja, den er spenstig!

Hvordan blir fortsettelsen på denne setningen da? "Mange søker til bondeyrket fordi de tiltrekkes av ......???"

abelon - Ikke medlem lenger2018-03-15 01:34
Antall innlegg: 1807

Kyllinger ?

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-15 09:38

Ja det var uheldig formulert fra min side. Satt i en døs og var trøtt i går kveld da man skrev dette , øya ville bare lukkes igjen , var kjempetrøtt. Burde skrevet "noen få søker læreryrket fordi", uansett alle skjønner hva jeg mener, det jeg ønsket fremheve er det relative i dette, at pedofile søker yrker der de lettere kan komme i kontakt med barn. eksempelvis speiderledere, katolske prester (i andre land enn Norge) og lignende. uansett hva man skriver om et så sårbart emne så kan ting fort bli uheldig fremstilt om man ikke forklarer nøye nk

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-15 10:15

Dette er viktig. Å forstå hvordan kvinnelige lærere misbruker elever :

theconversation.com/...pi ls-80160

Over 20 % av ofrene er jenter, men kvinnelige sexovergripere foretrekker gutter, 80 %.

Slike overgripere bør bli utestengt fra lærergjerningen, enten det er menn eller kvinner.

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-15 10:20

Les MÅ bli utestengt fra lærergjerningen. Elevene skal ha det trygt og godt på skolen og ikke sikles etter av lærere.

CaB2018-03-15 11:43
Antall innlegg: 2926

Ja, det finnes desverre noen drittsekker både i læreryrket og i andre yrker. Jeg vet det finnes lærere som har gått over streken, hvor skolens ledelse over mange år tilsynelatende har ignorert det faktumet at denne læreren har gått over streken. Det er skammelig at noen gjør ting de ikke skal ovenfor barn, og at det ike blir tatt tak i av ledelsen (de burde jo ha fått kjennskap til hva som har skjedd!).

ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-15 16:30

Selvsagt MÅ lærere, (uansett kjønn) som forgriper seg på elever, ut av jobben sin. Det er vel ingen som er uenige i det.
Her har skoleledelsen, dessverre, sviktet i en rekke saker. Ryktene går, år etter år, men lite/ingen ting blir gjort.

Konkret sak fra barneskolen jeg gikk på; der var det en lærer som det ble "visket og tisket" om. Det var de mest utvikla jentene han likte. Etter flere år grep ledelsen tak i det, og det er ikke til å tro, men det endte altså opp med at han sa opp og fikk seg ny lærerstilling i nabokommunen! Sånn gjorde de det på -70 tallet. Problem løst...... :-/

Jeg hadde ikke denne læreren, men i voksen alder snakket jeg med ei som hadde hatt ham som klassestyrer. Hun bekreftet ryktene og fortalte om diverse hendelser.

Hvorfor er det så vanskelig å gripe fatt i problematikken?

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?