Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 474

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-25 12:43
Antall innlegg: 1984

Påsken
Sto Jesus virkelig opp fra døden med sin fysiske kropp eller var det bare hans sjelekropp som ble observert ?

Blåste virkelig Gud liv i en fysisk kropp som var død ?

Jeg tror begge deler er mulig.

Hva mener du ?

Tusenvis/millionvis av beretninger vitner om at når folk dør flyr de ut av kroppen , inn i en tunell i en annen dimensjon, mot et lys. Og da forteller noen at de treffer på en skikkelse som de tolker er Jesus.

no.wikipedia.org/wiki/Pås ke

abelon - Ikke medlem lenger2018-03-25 15:46
Antall innlegg: 1807

J/J : Jensine og Jesus .

BeeJay2018-03-25 16:11
Antall innlegg: 968

Det kreves vel en gudstro for å svare på dette . Så da er jeg diskvalifisert :)

abelon - Ikke medlem lenger2018-03-25 16:14

Yes , så til de grader diskvalifisert jeg også . Finnes det noen "kvalifiserte" her mon tro ? Hvis jeg skal prøve å si noe mer , er jeg redd for at det bare blir tull og tøys . Verre enn Krimtråden til ritalina !

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-03-25 16:41

Jesus Kristus vår frelser og idol.

Har ikke sett denne videoen selv, men skal nå snart se den :

www.youtube.com/watc...9x sEMwNS9w

abelon - Ikke medlem lenger2018-03-25 17:08

Ja , veldig mye som tyder på at det er et liv etter døden . "Normalt sett" ville jeg ikke hatt mulighet til å åpne opp for det "sånn helt uten videre" , men etter at jeg hadde en veldig spesiell opplevelse for en del år siden (som jeg har fortalt om her på Ordspill) så må man begynne å lure , for å si det sånn ... Til og med sånne "troløse" mennesker som meg må forholde seg til "det usannsynlige" når man har hatt en sånn skjellsettende opplevelse som det jeg hadde . Egentlig helt umulig å ta innover seg , men ...

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-05-24 21:18

abelon: Var det den der stemmen du hørte ?

Bra abelon , du er glup.

Ut av kroppen, mange videoer på youtube om dette fenomenet

olasonn2018-05-24 21:44
Antall innlegg: 39

SPØRSMÅL:
Sto Jesus virkelig opp fra døden med sin fysiske kropp eller var det bare hans sjelekropp som ble observert ?
SVAR:
Nei, dette er umulig. Ingen står opp fra de døde.

SPØRSMÅL:
Blåste virkelig Gud liv i en fysisk kropp som var død ?
SVAR:
Nei, ingenting tyder på at noen guder eksisterer.

SPØRSMÅL:
Jeg tror begge deler er mulig.
SVAR:
Da bør du lavere terskel for å tro på ting enn jeg har.

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-05-24 22:06

Du er bare innestengt i din egen verden ola

abelon - Ikke medlem lenger2018-05-24 22:32

Men jeg liker ikke dette "behovet" for å skulle overbevise folk om noe man selv tror på/har opplevd. Hva vil man med å prøve å "overbevise" folk? Føler at det bare skaper avstand.

abelon - Ikke medlem lenger2018-05-24 22:49

Hvorfor har jeg "prøvd å dele" den spesielle opplevelsen jeg hadde med dere ordspillere? Det føles helt merkelig å prøve å formidle hvordan det opplevdes å høre stemmen til en som for lengst hadde forlatt jorda.
Når jeg har prøvd å beskrive opplevelsen for dere ordspillere, så er jo utgangspunktet at dere ikke kjenner meg, og at det ikke blir så personlig for meg å fortelle. Når jeg har delt den med de som kjenner meg godt, så var det i begynnelsen veldig skremmende rett og slett. Hvordan kan jeg formidle en opplevelse som er såpass spesiell? egentlig kan jeg ikke det... Jeg har ikke "de riktige" ordene.

alone2018-05-25 07:56
Antall innlegg: 387

abelon....Bare du kan forstå!! Ikke vær avhengig av at andre MÅ forstå....
Ingen andre enn du har gått i dine sko...Din historie kan ingen ta deg på ...Husk det!!...
PS:Jeg har opplevd noe liknende :)

abelon - Ikke medlem lenger2018-05-25 08:55

Da blir jeg nysgjerrig! Håper du vil dele opplevelsen din.
Jeg har akseptert det jeg opplevde. Det har gått mange år, og endelig kan jeg si at jeg på en måte har akseptert det... men fordi jeg ikke noen gang , verken før eller senere, har vært spesielt interessert i "det uforklarlige", så har det vært vanskelig "å finne plass" i min "analyserende virkelighet" til den! Jeg opplevde også, omtrent på samme tid, å høre skritt. Holdt på å tapetsere, og hørte plutselig skritt like ved. Hadde vindu på soverom åpent, og holdt på å tapetsere naborommet. Vinduet var nær inngangsdøra, så det var ikke så underlig at skrittene hørtes så godt, men de slutta ikke... De ble verken svakere eller sterkere. Dette var midt på lyse dagen, og jeg kikka ut av vinduet flere ganger; åpna inngangsdøra og kikka på andre siden av huset. Skjønte absolutt ingenting. Skrittene var like sterke når jeg kom inn i rommet jeg tapetserte igjen. Dette varte lenge; rundt 10-15 minutter.
Tilslutt gikk jeg ut på fremsiden av huset og traff på naboen. Spurte henne om hun hadde sett noen, og fortalte at det hørtes ut som om vedkommende halta. Jeg var et stort spørsmålstegn, og så vel sånn ut... For da lo hun godt og sa at det sikkert var "Even med beinet". Enda godt hun ikke kobla det sammen med M.S som faktisk hadde trebein, og som hadde bodd der.(Døde i 1975). Da jeg snakka med henne mange år senere fortalte hun om M.S, som hadde trebein... Denne opplevelsen er lettere å godta. Men å høre en stemme uten at det er noen "fysisk person" der, det er absurd. Det må jo være lydbølger som gjorde at jeg hørte stemmen, men hvordan kan lydbølger oppstå når det ikke er et fysisk "individ" der. Egentlig er jo ikke det mulig, så det er til å bli litt tullete av hvis man prøver å forstå med fornuften. Derfor må jeg "legge fornuften til side" for å kunne "tåle" denne opplevelsen... Skritt er en ting, men en stemme som høres så tydelig, og ganske lenge (vanskelig å si eksakt, men rundt 20-30 sekunder) det kan jeg vel aldri noen gang bli helt komfortabel med.
Men hva opplevde du alone ? Og hvordan føltes det å oppleve noe "som ikke egentlig skal være mulig" ?

alone2018-05-26 09:42

Jeg er så heldig at jeg kom til et punktet i livet etter my e turbolens. Punktet var å finne en makt høyere enn meg selv. Og den makta for meg er Gud,
Dermed så har jeg valgt å tro på Bibelen,for det er jo Hans ord.... Åjaaa jeg tror på alt som står der i den boka.....Men å forstå alt er ikke lett...
Det står skrevet at du heller ikke skal forstå alt....
Jeg er og blir rikelig velsignet p mange måter <3
Takk for at akkurat du tok deg tid til å lese dette......

abelon - Ikke medlem lenger2018-05-26 12:22

Vi har hatt vidt forskjellige opplevelser, men begge har en følelse av "noe større". Jeg var tilfeldigvis der akkurat da, og hørte stemmen til en som hadde reist fra jorda. Du søkte og fant noe "større" ! Og det er jo virkelig flott. Jeg har ikke selv noe forhold til religion.

alone2018-05-26 18:09

Det var ikke oppevelsene mine jeg fortalte om :) ...Jeg kom bare til å berette om Påsken og dens tro.....
Skulle jeg fortelle om mine oppevelser så ble det et langt skriv :)

abelon - Ikke medlem lenger2018-05-26 19:28

Yes, skriv i vei !

olasonn2018-05-28 16:25
Antall innlegg: 39

Jeg lever i virkeligheten, det er et fint sted.
Anbefaler det for alle.

Emil19602018-05-28 18:25
Antall innlegg: 12863

Alone : Pris deg lykkelig for at du ikke har fått transseksuelle, homofile , eller andre skeive barn ....og ingen andre « handicap « heller vil jeg tro ?! « Problemet « mitt , er at jeg ikke helt forstår DIN tro ! Jeg tror også , men i den troen er ALLE mennesker like mye verdt , og skal så absolutt ha samme rettigheter som alle andre ! Gjorde Jesus noen forskjell på folk ?

alone2018-05-28 19:00

Emil1960Hva mener du med alt dette du skriver?????du Og hva er det som er så galt i å bli født med et handicap???
Gud elsker alle han ,,,Og spør du meg om jeg har noe av det som du remser opp som om det skulle være et forferdelig onde???? Ja det har jeg ...Og fordi jeg har valgt å tro på Gud og Bibelen ,Så gjør ikke det meg til et perfekt menneske!! Ei heller kan jeg svare på alt,,,--Men jeg er glad jeg fant min Gud i tide :) Jesus gjorde ikke noe forskjell på folk sånn skjenerelt..
Men han kunne like gjerne bruke ei hore til å utføre ting på lik linje med etannet ;;hederlig;; menneske...Jesus elsker alle ,men tror ikke han elsker alle våre gjerninger ...

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?