Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 480

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
ritalina - Ikke medlem lenger2018-04-22 01:12
Antall innlegg: 1630

Løgnaktige politkere
Hva skal vi gjøre med disse politikerne som lyver i hytt og pine?
F.eks
Siv Jensen i Leirstein-saken
SP-gjengen i Navarsete-saken

osv
osv
osv

kuami2018-04-22 02:38
Antall innlegg: 586

Hva er ditt forslag, Ritalina?

Cygnus2018-04-22 10:10
Antall innlegg: 44845

Neimen, ritalina, Siv lyver da ikke (heaven forbid!) - hun er bare så forfeeerdelig glemsk!

abelon - Ikke medlem lenger2018-04-22 10:58
Antall innlegg: 1807

Nei, vi vil ikke ha politikere som lyver ! De skal være "i en annen klasse" enn oss andre "ikke folkevalgte". Vi andre kan lyve og "drite på draget", men de utvalgte må følge De ti bud : Du skal ikke, du skal ikke, du skal ikke, DU er den utvalgte og du skal alltid opptre korrekt. Dette må de ta med i kveldsbønnen hver kveld. DA blir vi alle så glade. Politikere SKAL være perfekte mennesker !

berita2018-04-22 11:44
Antall innlegg: 848

Viktig og riktig det du sier der, abelon! Enig i hovedbudskapet ditt selv om det kanskje fører til at både du og jeg blir anklaget for å støtte umoral og løgnaktighet.

Vi skal ha forventninger og krav til politikere, men de er mennesker og de har familier, de også. Media har plikt og rett til å stille saklige spørsmål og prøve å finne ut hva som er sant og ikke sant, men ikke til å spre alskens rykter og nærmest avsi dommen. Det er sikkert en vanskelig balansegang, avisene må selge for å bestå, og skandaler selger visst svært så godt. Akkurat det sier mer om oss enn om politikere og aviser.

Hvis vi vil ha et demokrati, er det vanlige mennesker vi stemmer på, og vanlige mennesker er sjelden feilfrie. Vi kan gjøre terskelen så høy at bare de tøffeste og mest hardhudete melder seg.

Det gir også litt perspektiv å sammenlikne seg med andre, tror ikke jeg overdriver når jeg sier at problemet med løgnaktige politikere er aldri så lite større enkelte andre steder enn i Norge!

abelon - Ikke medlem lenger2018-04-22 11:53

Neida , jeg prøvde meg bare på litt ironi ! Ritalina har "påpekt" at jeg kanskje ikke skjønner ironi : altså i tidligere tråder . Så nå tenkte jeg at jeg skulle prøve meg : Er det jeg skrev her ironi ? Eller er jeg ikke "ironisk anlagt" mon tro ...

berita2018-04-22 11:55
Antall innlegg: 848

Nå blir jeg usikker, betyr det at du ikke mener det jeg trodde du mener?
I så fall er vi uenige, ikke enige:)

abelon - Ikke medlem lenger2018-04-22 12:03

Politikere er som resten av oss, mer eller mindre til å stole på. Hadde vi forventa noe annet ?

rognkjeksen - Ikke medlem lenger2018-04-22 12:03
Antall innlegg: 548

Det er visst flere som lyver en disse

www.youtube.com/watc...zd A0VWVHHY

Bullbill2018-04-22 14:19
Antall innlegg: 20

Trenger vi egentlig dyktige politikere når det uansett er EU som bestemmer ?

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?