Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 480

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
ritalina - Ikke medlem lenger2018-04-28 11:44
Antall innlegg: 1630

Krenkelikrenk
Hva blir du krenket av?
Blir du krenket på vegne av andre?

Tenker du at vi er i ferd med å bli en hårsår, lettkrenkelig nasjon? På jakt etter utsagn, oppførsel som en kan la seg krenke av?

Hva med de oppvoksende generasjonene?

Siterer en låt: "....for ein skikkelige sjømann ber ikkje om medvind, men lære seg å seila".
(Skikkelige sjømann/Stavangerensemble t

Noe å tenke på?

Bullbill2018-04-28 13:53
Antall innlegg: 20

Jeg blir krenket av lettkrenkete mennesker

Erik75 - Ikke medlem lenger2018-04-28 21:18
Antall innlegg: 11608

Terje Tvedt hadde en ganske knusende kronikk i Morgenbladet her om dagen om bl.a dette temaet.

ritalina - Ikke medlem lenger2018-04-28 21:21

Hvorfor legger du den ikke ut her? Nå ble jeg litt krenket, altså. Og litt knust ;-)

Erik75 - Ikke medlem lenger2018-04-28 21:39
Antall innlegg: 11608

morgenbladet.no/idee...el endighet

Det er forøvrig også verdt å merke seg at Tvedts kronikk her umiddelbart ble lagt bak en betalingsmur, mens Morgenbladets anmelder Søbys tilsvar ble lagt åpent fra dag 1.

Ellers er det jo bitende ironisk at Morgenbladet, som selv, og særlig gjennom Søbys anmeldelse, rammes av den kritikken Tvedt fremfører i sin bok, velger å ta med følgende i sin faktaboks på siden her "Boken har fått mye kritikk"....

Snakk om å leve opp til Tvedts skriverier når man ser på de jevnt over strålende anmeldelsene boka har fått, med Morgenbladet og Dagbladet som de store unntakene : www.rorg.no/Artikler.../3 591.html

Akkurat som Tvedt kunne fortalt på forhånd :)

Vaskebjørnen - Ikke medlem lenger2018-04-28 21:41
Antall innlegg: 6

Jeg blir krenket når noen sier "Terje Tvedt"

abelon - Ikke medlem lenger2018-04-29 09:59
Antall innlegg: 1807

Ett eksempel: Donald Trump er "lett krenkbar". Han er faktisk svært sårbar, og derfor lett krenkbar. Angrep er det beste forsvar.
Når man en stor del av tiden "er i alarmberedskap", så kan man fort føle seg krenket. Men selv om man i utgangspunktet er "spesielt sårbar", så kan man "unngå" å føle seg altfor lett krenket ved å Analysere !

ritalina - Ikke medlem lenger2018-04-29 12:57

Et annet alternativ til å analysere, er å gi balla. Stole på egne krefter, heve seg over, skrattle og så gå videre. Rett og slett.

abelon - Ikke medlem lenger2018-04-29 14:31

He he - Nei hvorfor skal man analysere noe som helst! Analysering trengs overhodet ikke. Mye bedre å "gi balla" og "skrattle"; det fungerer alltid!

abelon - Ikke medlem lenger2018-04-29 14:35

Eller, man kan gjøre begge deler! Det er faktisk mulig. Det ene utelukker ikke det andre.

Vaskebjørnen - Ikke medlem lenger2018-04-30 22:28
Antall innlegg: 6

Jeg er krenket fordi det er for få krenkelser i Norge

ritalina - Ikke medlem lenger2018-05-01 14:19

Jeg blir krenket av de lettkrenkelige. Og de som aldri klarer eller vil legge feider bak seg, og som ikke tar en spøk.

Oi!

:-)

abelon - Ikke medlem lenger2018-05-01 15:51

Krenke er vel egentlig et "moteord". De færreste av oss som bruker det ordet i det hele tatt. Ikke et ord jeg har noe som helst forhold til.
Og ikke et ord vi har behov for. Det er bare et sært moteord "uten innhold". Så hvorfor er dette ordet "i vinden" nå? Det er et ord/begrep vi absolutt ikke trenger!

ritalina - Ikke medlem lenger2018-05-01 20:05

Nei! Men skulle ønske du hadde rett. Det er absolutt ikke et begrep vi trenger. Men de siste årene er det dessverre et tiltakende fenomen..........

Det er ikke måte på hva folk kan bli krenket av. Enten på vegne av seg selv, eller andre. Ta f.eks Malkenes-saken og de stakkars krenkede elevene på Ulsrud vgs.

Kjemp for ytringsfriheten, å sette problemer under debatt, heller enn å fyre seg opp fordi noen har sagt noe som noen ikke liker.........

abelon - Ikke medlem lenger2018-05-01 20:24

Uff, det eneste jeg i øyeblikket kommer på er disse "berømte krenkelsene" som gale muslimer ropte opp om etter at noen hadde tulla med profeten deres, han muhammed typen. Altså dette tullet med disse tegningene. Merker at jeg blir irritert bare av å tenke på det.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?