Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 930

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
ritalina - Ikke medlem lenger2018-05-06 21:48
Antall innlegg: 1630

Visste du at....?
... kun 2 % av verdens befolkning har grønne øyne?

(Jeg er en sånn grønnøyd sjeldenhet)



Tråd for fun facts og diverse informasjon. Om hva som helst.

Spennende, interessant, lærerikt :-)
 
Cygnus2018-05-06 22:15
Antall innlegg: 44845

Da jeg var ung/barn ønsket jeg meg enten GRØNNE eller FIOLBLÅ øyne - og skrev diverse små romaner hvor heltinnene hadde slike øyne!
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-05-06 22:24
Antall innlegg: 1984

Ja grønne øyne er pent, veldig pent. Selv har jeg blå og er fornøyd med det i denne inkarnasjonen.
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-05-06 22:31
Antall innlegg: 1630

... at en av fire nordmenn tror på reinkarnasjon?

(Jeg er en av de som ikke tror....)

Får stole på Aftenposten her.
www.aftenposten.no/n...nk arnasjon
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-05-06 22:56
Antall innlegg: 1984



Har kanskje ingen bevis å legge frem. Men har en gang vært å tatt en sesjon hos en slik regresjonsekspert. Og det var interessant. Opplevde et liv i USA, storby, juristutdanna, traff Fritdjof Nansen på hans besøk for å få penger til en av hans prosjekter. Jobbet i forbindelse med kongressen eller noe slikt. Slo dette opp i en bok om Fridtjof Nansen noen år seiere og dette stemte. Kjenner meg igjen i gamle bilder fra enkelte strøk i New York, får en hjemmefølelse av å se på slike bilder.

Selvsagt er det lett å latterliggjøre dette, og noe annet kan man ikke forvente, men opplevd er opplevd.

Og undersøk youtube. Mange interessante historier om barn som hevder å ha levd et annet liv tidligere.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-05-06 23:01
Antall innlegg: 1984

www.youtube.com/resu...nc arnation
 
alone2018-05-06 23:12
Antall innlegg: 387

Jeg tror ikke på reinkarnasjon ,men et liv etter dette tror jeg fult og fast på ....
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-05-06 23:25
Antall innlegg: 1630

Vurderte en time hos regresjonspsykolog en gang, av ren nysgjerrighet. Det var en duo som reiste rundt og tilbød sine regresjonstjenester.
Men det kosta flesk, så jeg brukte pengene på annet i stedet.

Men kunne vært gøy å prøve, tror jeg.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-05-07 00:03
Antall innlegg: 1807


Øyne : Lyse blå som ser rett igjennom deg ... godt jeg ikke bruker sminke til daglig, for da blir det ekstremt, nesten redd når jeg ser meg selv i speilet .
Reinkarnasjon ja, interessant. Nei, J.E, du skal i hvert fall slippe latterliggjøring fra meg... I motsetning til meg, så har du "lettere for å tro", og det kan gjøre at du "lettere blir revet med", men også at du "åpner opp" for "underlige ting". Sorry, jeg analyserer igjen, kan ikke la være. Men uansett "tilbøyelighet" til å tro eller ei; historiene til disse barna som ser ut til å huske tidligere liv; de er bemerkelsesverdige kan man si. For meg handler det om å være åpen, men ikke konkludere.
UNDRING er bra!
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-05-07 00:05
Antall innlegg: 1630

Skulle du ikke legge ut bilde, abelon? :-)
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-05-07 00:11
Antall innlegg: 1630

Visste du at.........

I snitt er 0,7 prosent av verdens befolkning fulle til enhver tid.

Jeg er sjelden full, drikker med måte når jeg først drikker alkohol. Jeg er "rusa" nok som det er i edru tilstand ;-) :-)
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-05-07 00:19
Antall innlegg: 1630

........... Oddsene for å gå inn i en butikk for å kjøpe et brød – og faktisk komme ut igjen med bare et brød – er tre milliarder til en.

Jeg kommer aldri ut av butikken med kun det jeg hadde planer om å kjøpe.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-05-07 00:37
Antall innlegg: 1807


Se inn i kamera! Nei, helst ikke. "Intenst blikk" fikk jeg høre en del ganger "før i tiden", ikke så ofte nå, så jeg hadde helt "glemt det", inntil jeg nå ble påminnet det av "Den grønnøyde sjeldenheten"s tråd.
DA må du jo absolutt ha bilde her Ritalina, ingen tvil. Kanskje ikke så lett å se øyenfargen ordentlig på disse små ordspillbildene, men hvis du tar et "skikkelig nærbilde", så. Og hvis man har en lupe, så vips !
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-05-07 00:56
Antall innlegg: 1807


Vi kan jo konstatere at vi ikke vet. Vi kan "tro eller ikke tro" til krampa tar oss! Hvorfor har vi mennesker ofte så stort behov for å konkludere i sånne spørsmål? Tåler vi ikke "usikkerheten"? Hva hvis man sier til seg selv: Jeg verken tror eller ikke tror. Og det er ikke noe mål å "bli overbevist" om det ene eller det andre. Da har man "låst seg fast" i et tankespor som er begrensende.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-05-07 09:05
Antall innlegg: 1984

Det som jeg ble påminnet om av ritalinas startinnlegg var det at jeg for mange år siden underviste i gym på videregående skole og jeg pleide å dele inn lag til fotball og basketball på helt spesielle måter. Elevene syntes dette var spesielt. Så en gang delte jeg inn lag til basketball etter øyefarge. Og det viste seg at bare en elev hadde brune øyne, resten hadde blå.... Så da måtte jeg raskt finne ut av en annen inndelingsmåte,

Slike inndelingsmåter var spesielle og det var interessant å studere elevenes reaksjoner. Jeg kunne dele inn lag etter hårfarge, høyde, elevenes meninger om et bestemt spørsmål, gymkarakter , mm..


 
abelon - Ikke medlem lenger2018-05-07 10:41
Antall innlegg: 1807


Artig !
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-05-07 12:49
Antall innlegg: 1984

Husker en gang vi skulle ha basketball på timeplanen og jeg delte inn lag etter de høye mot de lave .... Noen elever reagerte med rimelighet og mente at dette var veldig urettferdig da basketball jo er en sport der stor høyde er en fordel. Jeg sa at nå får dere som ikke er så høye vise hva dere er gode for. Og resultatet ble at de laveste elevene virkelig la ned en enorm innsats.
 
Emil19602018-05-07 13:48
Antall innlegg: 12844

Øynene mine skifter farge etter lyset ...er grønne i dagslys , blå om kvelden , og i tillegg med brune spetter , f.eks. hvis jeg blir tatt bilde av med blitz tror alle jeg har brune øyne ! Noen andre som har noe lignende ?
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-05-07 14:56
Antall innlegg: 1984

Interessant Emil. Mener jeg skumleste noen få setninger om noe vitenskapelig om det du nevner der at øyne kan se ut til å skifte farge i ulike lys i rommet.

Begge mine foreldre begynte med briller i ung alder. Selv har jeg aldri hatt behov for briller.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-05-07 17:22
Antall innlegg: 1807


Kameleonøyne !
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?