Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 474

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
abelon - Ikke medlem lenger2018-05-27 20:43
Antall innlegg: 1807

VOFF!
Det er en del hundeeiere her på Ordspill, så jeg lurer på om noen av dere har erfaring med lammelse i bakbein? Tenker da først på prolaps. Hunden vår Fant, har lammelse i bakbein; er nå inne på veterinærhøyskolen, og skal bli undersøkt videre i morgen. Det begynte med at han halta litt på ene forbenet sånn til og fra i en ukes tid; såpass lite at vi valgte å se det an. Så hadde han sitt første bad sammen med Chico og Juni. Når han da vil opp fra vannet, og det er litt høyt akkurat der, så presser han fra for å komme opp, istedenfor å prøve litt bortenfor. Klorte seg fast med forbena, og sparka fra med bakbeina, alt virka bra etterpå, men neste morgen gikk han med helt stive bakbein, og så ble han ustø, og etter ca 9 dager nesten lam. Boreliaprøve ble tatt, og den var positiv, men undersøkelser tyder også på at det er ryggen. "Håper" på prolaps, er redd for svulst. Noen som har opplevd noe lignende?

Mira7 - Ikke medlem lenger2018-05-30 10:23
Antall innlegg: 2459

Nei, har heldigvis aldri opplevd det, det høres litt skremmende ut! Håper de finner ut av det, og at han kan få hjelp! Lykke til, og god bedring til Fant...<3

klunk - Ikke medlem lenger2018-05-30 11:12
Antall innlegg: 343

Husk ekstra godt på hunden i varmen, et tips er å sette varmepumpa på kjøling + selvsagt som alltid: rikelig med vann :-) Hørte nettopp på radio at mange dyreklinikker får inn hunder som er forglemt i hete biler, pass på de firbente!

Mira7 - Ikke medlem lenger2018-05-30 13:18

Det er helt tragisk at folk ikke er mer opplyste på hvor farlig varmt det kan bli i en bil! Bokhandelen jeg jobber i, ligger på et kjøpesenter, og der ropes det av og til over høytaleranlegget at folk må se til hunden sin i den og den bilen! Vet også at vekter har knust ruta på en bil for å redde en hund! Det samme skjer jo med barn, kjenner jeg blir litt aggressiv av å tenke på det!!

Cygnus2018-05-30 18:34
Antall innlegg: 44845

Helt enig, Mira - og det blir varmt veldig fort selv om det IKKE er kokvarmt ute - har erfart det selv en gang jeg satt igjen i bilen på en ferge!

abelon - Ikke medlem lenger2018-05-30 18:56

Det gikk nok ikke så bra; svulst i ryggmargen. Så han reiste …
Glad for alle de fine årene vi fikk med ham. Han levde opp til navnet sitt!
FANTete i kropp og sjel. Så det er et stort tomrom etter ham, men mest takknemlighet. 8 år i Fanteland !

Nixita2018-05-30 19:03
Antall innlegg: 4724

Så utrolig trist abelon, føler virkelig med deg. Høres ut som du har gitt han et fint liv da, og det er det beste vi kan gjøre for de.

Cygnus2018-05-30 19:03
Antall innlegg: 44845

Stakkars deg, abelon - så trist.

abelon - Ikke medlem lenger2018-05-30 19:25

Ja, sånn er livet. Heldigvis har vi 2 til, hans søster og bror. Å være uten disse gledessprederne er utenkelig! Blanda med sorgen kjenner jeg heldigvis masse takknemlighet! Han har reist fra jorden til et annet sted.

Mira7 - Ikke medlem lenger2018-05-30 20:59

Så leit, føler virkelig med deg! Ta vare på de gode minnene...<3

abelon - Ikke medlem lenger2018-05-30 21:13

Ja, og minnene er bare gode! Med et par unntak kanskje... da han bet seg fast i nakkeskinnet på to hunder i nabolaget(en om gangen), og de skreik og hylte noe aldeles grusomt. Vi fikk så vidt åpna gapet hans så den andre hunden "ble redda", ingen skade skjedd, merkelig nok! Men kjevene låste seg helt, og de stakkars nabohundene fikk sjokk. Og vi fikk sjokk. Naboene tålte det bedre enn oss... Men sånt er slett ikke artig !

ritalina - Ikke medlem lenger2018-05-30 22:58
Antall innlegg: 1630

Så trist, abelon!
Trofaste og gode disse firbeinte bestevennene våre.

abelon - Ikke medlem lenger2018-05-30 23:16

De er "livsnødvendige" for mange, på så mange måter. Har levd sammen med dem mesteparten av mitt liv, og de er en like nødvendig del av min hverdag som mat og søvn. Så da må man bare tåle sorgen.
Alternativet er uaktuelt. VOFF !

Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-06-01 21:55
Antall innlegg: 1984

Voff , voff

abelon - Ikke medlem lenger2018-06-01 23:52

Da tar jeg et stort FANTEVOFF til minne om min Fant som var FANTtastisk...

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?