Spillrom
| Sjiraffen | 1 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 1 |
Mobilspill
| Pågående | 8 474 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-06-10 18:44 | |
![]() | Dialekter Hvilken dialekt syns du er finest? (ikke svar din egen, da...) Hvilken dialekt liker du ikke? Hvilken dialekt syns du er vanskelig å forstå? | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-06-10 21:49 | |
![]() | Jeg synes det er mange fine dialekter på vestlandet, men den som både kan være den fineste OG den styggeste, det må vel være Stavanger-dialekten. Ellers pleier jeg å slite med de sterkeste dialektene fra lengst inne i landet, fra Agder og opp t.o.m. Oppland. | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-06-10 22:09 | |
![]() | Jeg syns at Setesdal/ indre Telemark, Oppland; Sjåk/Lesja kan være vanskelige å forstå. Greit at vi skal holde på dialekten, men når det tipper over i å tviholde på alle ord/uttrykk, da......... Liker syngende nordlandsdialekter og oppi Sogn/Fjordane. Erik: hvorfor fineste og styggeste, forklar :-) | |
| GreteSB | 2018-06-11 07:43 | |
![]() | Dialekter er kjempefint, muntlig. Skriving på dialekt er en uting, og nesten umulig å forstå. Fineste (koseligste) dialekt må være den de snakker på Toten/Gjøvik. Vanskeligste å forstå, helt klart vossedialekten og den de snakker på Lesja. Syns ikke dialekter er stygt, men den jeg liker minst er Stavangerdialekten. Selv er jeg fra Oslo og omland. | |