Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 472 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-06-17 16:44 | |
![]() | Hvorfor? Hvorfor bor du der du bor? Hvorfor velger du kanskje å flytte på deg? Synes du sånne valg er vanskelige? | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-06-17 17:21 | |
![]() | 1. Fordi det er her jeg kommer fra. Flyttet rundt omkring i landet pga studier og jobb, var borte fra hjembyen i 10 år; bodde da i Østerdalen, Ringerike, Bergen, Finnmark. Valgte å flytte hjem igjen pga en fyr. Det gikk som det gikk med ham da, men jeg hadde nok kanskje flyttet hjem igjen uansett, men kanskje på et senere tidsnok...... tenker jeg. Men sånn ble det. 2. Betrakter meg som rimelig bofast nå. 3. Tja, hadde nok syns det var vanskelig nå, men syns ikke det da jeg var ung og ville ut og sjekke forholdene andre steder. | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-06-17 17:21 | |
![]() | tidspunkt, skulle det stå et sted i teksten, ikke tidsnok......... | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-06-17 18:13 | |
![]() | Jeg leste tidspunkt... Ja, det er noe med de røttene. HJEM. Noe godt og trygt. Gjenkjennelig. Mine to "trofaste barndomsvenner" har aldri bodd noe annet sted enn i fødebyen. Jeg har vært ute "å lufta" meg, men "trekkes tilbake" til røttene. Valgets kval. Da fortsetter jeg med noen spørsmål. Kanskje først til Ritalina. Hvis du, for en periode, skulle ha flytta på deg igjen, ville du da helst bodd i en storby ("mellomby") eller småby? eller ut på landet? | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-06-17 20:03 | |
![]() | Jeg bor her jeg bor fordi det er mine hjemtrakter, og der man har sitt sosiale nettverk. Drømmer jo selvsagt om å flytte til Bømlo, dette paradis på jord, men er nok avhengig av å vinne i Lotto for å få oppfylt den drømmen. | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-06-17 20:17 | |
![]() | Driver og følger med på eiendommer til salgs på "landsbygda", da snakker vi 10-15 min kjøring fra byen, så det er ikke så himla langt ute på landet akkurat. Det jeg vil ha er en stor hage/eiendom med plass til to hunder, to geiter, en gris, en katt, noen høner og kanskje også ei ku. Det må være nær sjøen. Summasummarum, velger "ut på landet", men ikke hvor som helst på og i landet. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-06-17 20:21 | |
![]() | Noen drømmer er kanskje ment å forbli drømmer? Og hvorfor har du en drøm om Bømlo? Fint sted, men hvorfor akkurat der? | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-06-17 20:31 | |
![]() | Å, du mener 10-15 min fra byen der du bor nå? Spennende! Er det mye å velge mellom i den prisklassen du tenker på? Steder på landet er jo ofte "restaureringsklare"; hva tenker du om det? Fram med hammer og sag og malerkost! | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-06-17 20:53 | |
![]() | Hva med deg selv, abelon? Hva - hvor - hvorfor vil du? Tenker ikke oppussingsprosjekt nei, "vanlig" hus med stor eiendom. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-06-17 21:26 | |
![]() | He he - jeg er i en "mellomfase". Holder fast på den flotte plassen min i barndomsbyen. En ganske spesiell plass på en høyde rett ved sentrum med litt utsikt utover vannet. Restaureringsobjekt som ble ribba ned til og under grunnen, bare tømmerkjernen sto igjen, og, vel fantastisk å føre tilbake til "sånn som et sørlandshus skal se ut". Tomt med "hyttelignende" lite hus i Asker, familieeiendom til sambo som er blitt til 3 tomter, hvor vi eier den midterste. Heftig bygging rundt i området her de siste åra, og vi har vel funnet ut at her blir det for tett. Ikke helt lett (følelsesmessig) å gi fra seg, men det er jo et stort pluss at tomteprisen er skyhøy her... Og så har vi også tenk litt på landet, men en ting om gangen! Bobil er en fin "trøst" når, sannsynligvis, eiendommen i Asker selges. Fint her i Asker, men så himla dyrt! | |