Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 932

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
abelon - Ikke medlem lenger2018-07-04 01:14
Antall innlegg: 1807

Kategorier

Er det noe poeng med en helt ny kategori her i Forum?
Hvor man kan "slå seg løs", uten å bekymre seg for at andre kan føle "ubehag". Er enig i at det kan utarte seg noen ganger, og at det ofte ikke er bra i et forum som er for alle. Kan hende at vi som ha "laget en del støy, og hatt det moro" ikke føler for å være med lenger når "det blir for ordentlig" alt sammen. Men det var gøy så lenge det varte... Fortsetter jo å spille selvsagt!
 
berita2018-07-04 08:30
Antall innlegg: 848

Jeg har tenkt over det du skriver, abelon, og jeg har ikke noe ønske om at du og/eller andre ikke skal være med mer. Det må være lov å slå seg litt løs uten å bekymre seg for andre. Tror vel det finnes atskillig mindre hyggelige steder på nettet enn ordspillforum!

Tror heller ikke det trengs nye regler. Reglene fungerte brukbart da vi var mange flere, nå er vi ganske få, tror ikke regelendringer vil endre så mye.

Vi må heller godta at vi er forskjellige, har ulik form for humor og ulike meninger om hva vi vil bruke forum til. Det må gå an at både «tulletrådene», eller hva jeg skal kalle dem, og de mer seriøse eksisterer side om side. Vi har jo ulike kategorier allerede, f.eks. «Prat» og «Seriøst», men man må anstrenge seg litt for å finne ut hvor en tråd er plassert. Kanskje det kan bli tydeligere?

Jeg syns det var bra at Bris tok initiativ til diskusjon om bruk av forum, men vi som vil være så «ordentlige», må selv ta ansvar for å få det vi vil ha. Jeg er ikke flink til å starte nye tråder, jeg kaster meg heller på andres av og til. Grunnen er vel både at jeg er treg, men også feig, redd for å stå der på lista med ett innlegg som ingen andre er interessert i, eller for ikke å ha meninger som er kloke og gjennomtenkte nok. Det er mitt problem, kan ikke skylde på noen andre for det.
 
bris12018-07-04 10:05
Antall innlegg: 2591

Nå var det ikke jeg som tok initiativet til diskusjonen, men la gå. Mitt forslag om regelendring var nok mest et uttrykk for frustrasjon over at Erik var noe selektiv i sin gjennomgang av forumsreglene. Forumsreglene er fine som de er, ikke minst de råd og tips som blir presentert. De fleste er nok enige, om de leser innlegget øverst på lista over forumsinnhold.
Jeg har absolutt ikke noe ønske om at abelon eller andre skal trekke seg unna forum, tvert i mot var mine innlegg et forsøk på å få fram at forum skal være for alle. Og da mener jeg at vi alle skal ha anledning til og lyst til å bidra uansett hvem som innleder til diskusjon. I det øyeblikk man publiserer en ny tråd i forum er denne tråden et felleseie, ikke en tråd hvor trådstarter lager egne regler for hva som er greitt å skrive eller ikke. Som jeg allerede har sagt oppleves nå forum mindre som en felles arena og i større grad som et chatterom for noen få. Det skapes en barriere når de mest aktive skriver sine innlegg og henvender seg til en eller to navngitte personer. Er ikke bekvem med å "bryte inn", sånn er det bare.
Humor er en velsignelse, det er nok ingen som er imot det, og ihvertfall ikke jeg. Og hva man synes er morsomt varierer selvsagt, skjønner det. Jeg har fått mang en god latter over replikker her inne, men holder likevel fast på at det ikke er like festlig at det i så stor grad glir ut i muppetshow/party-party/ha raball i nær sagt alle tråder. Og så er jeg nok noe lik berita og starter ikke mange tråder. Derimot deltar jeg gjerne i diskusjonene. Og det må jo være et ønske om engasjement fra andre som får den enkelte til å starte en tråd?
Ha fortsatt god/bedre sommer, uansett hvor i landet du befinner deg. Hilsen gammel, men ikke spesielt gretten dame.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-07-04 19:13
Antall innlegg: 1807


Fint å få tilbakemelding fra dere! Jeg har bare erfaring med å uttrykke meg skriftlig her på Ordspills forum. I begynnelsen var jeg veldig usikker, og når det først "løsna", så var det ikke lett å holde igjen... Det var rett og slett veldig moro! noe helt nytt for meg som egentlig er ganske sjenert ute i "det virkelige liv". Innimellom når jeg så det hele litt på avstand, så syntes jeg kanskje at det ble litt vel voldsomt ja...men mest artig. Som sagt, så har jeg ingen erfaring med verken F.B eller kommentarfelt eller andre Forumer. Det er ikke "verdens undergang" for meg om jeg velger å ikke delta i Forumet her mer. Må bare si at det til tider var skrekkelig gøy rett og slett! Hilsen Muppetshows Abelon :)
 
berita2018-07-04 19:56
Antall innlegg: 848

Jeg syns du skal fortsette å ha det gøy på forum, det er fint å høre at du har opplevd det så positivt! Nå har vi blåst ut litt, det gjør at vi vet litt mer om hvor vi har hverandre. Jeg er enig med bris1 i at det bør være slik at alle føler at det er greit å skrive noe i en tråd, men ikke at vi nødvendigvis har lyst til det. Det tror jeg egentlig ikke bris1 mener heller, vi har jo ulike preferanser og interesser. Jeg er også enig med henne i at en tråd som har et tydelig tema, ikke bør havne på viddene, iallfall ikke så ofte.

Skriv i vei, du, kanskje får du svar, kanskje ikke, og blir det for voldsomt eller for usaklig i forhold til tema, får den som syns det, si fra. Det virker som du tåler motstand uten å bli sur og fornærmet, jeg er ikke alltid like flink til det!

Jeg syns forresten det bør være greit med et begrenset antall med "tulletråder," der alle som har lyst, kan slå seg løs (innen visse grenser selvfølgelig) uten bekymring for andres "ubehag", som du kaller det. Den første kan kanskje hete Tulletråd1?
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-07-04 20:17
Antall innlegg: 1807


He he - Lurer på hva Ritalina sier nå... Nei, jeg har nok "hengt meg på"
Ritalina og J/J ganske ofte! Uansett, så er det en tid for alt. Min "første runde" i Ordspills forum er over, kanskje jeg kommer tilbake. Jeg kikker jo innom da, og ser at alt foregår i roligere former, så kanskje flere vil delta nå. Jeg er ,ofte, et "periodemenneske", så at min periode i Ordspills Forum er over for denne gang, det er ikke overraskende. Og helt greit!
 
berita2018-07-05 12:26
Antall innlegg: 848

OK, helt greit, men leit også, når du endelig hadde våget deg i gang med noe du følte deg veldig usikker på. Det står respekt av det! Jeg klarte ikke å følge deg i alt du skrev, men det er fordi jeg ikke er særlig opptatt av det jeg kaller "overnaturlig", ikke fordi du ikke kan uttrykke deg skriftlig.

Lykke til med det du skal drive med nå, lurer forresten på hvordan det går med styrketreninga di. Jeg mener å huske at du hadde som mål å henge etter fingrene og så heise opp hele deg. Det hørtes ut som et svært høythengende mål, iallfall for meg:).
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-07-05 12:39
Antall innlegg: 1807


Neida, ikke leit i det hele tatt! Jeg tok spranget, og var i fritt og godt svev en periode... før det endte med "mageplask"!
Jeg er heller ikke opptatt av "det overnaturlige", men jeg har nå engang hatt disse underlige opplevelsene, så da har jeg følt for å fortelle om det.
Hva vet vi egentlig om mysteriet LIVET og DØDEN? For et mysterium er det jo!

 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?