Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede14
Mobilspill
Pågående8 941

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-07-04 19:49
Antall innlegg: 11608

Gamlinger på festival
Noen andre som kjenner seg igjen her?

www.aftenposten.no/a...-s en-debut

Hilsen «sluttet å gå på festival før jeg hadde fylt 25»
 
berita2018-07-05 10:33
Antall innlegg: 848

Både morsomt og skremmende å lese artikkelen om 52-åringen som debuterte på Roskilde-festivalen i 2013, men jeg tror man må være abonnent for å få lese den.

Sønn og svigerdatter i 40-åra er absolutt ikke garva festival-folk, men i år fant de ut at de ville dra på debuten til Stokkøya festival (i Åfjord i Trøndelag). Den varer i to dager, og arrangørene har stort fokus på miljø. Tallerkenene kunne enten spises eller resirkuleres, regntøysponcho i plast var forbudt, second-hand regnjakker ble lånt ut. Donerte man en regnjakke, ble man med på trekning av festivalpass til neste års festival. Maten var stort sett ureist og laget fra bunnen av på stedet, f.eks. 800 brød og 2000 kanelboller. Ulike dunker for ulikt avfall, bra sanitærforhold. Svært stor kontrast til den enorme forsøplinga og usjenerte pissinga overalt, som artikkelforfatteren beskriver! Stokkøya festival varer i to dager og har ca. 1800 deltakere, Roskilde 2018 varer i åtte dager og har rundt 130 000 besøkende.

De to som dro herfra, likte programmet godt og hadde det stort sett fint, men de var overrasket over at det var så mange gamlinger der og at en del av dem ikke viste noen særlig interesse for musikken! Jeg sa ikke noe, men tenkte mitt, dette er vel ganske vanlig? De kom til å ha teltet sitt ved siden av en slik gjeng første natta, det var visst ikke særlig fredelig. Er ikke sikker på at de drar igjen….
 
berita2018-07-05 10:44
Antall innlegg: 848

Stokkøya festival markedsførte seg som plastfri festival, og de gjennomførte det prikkfritt ifølge mine kilder. Ingenting de brukte var av plast. De gikk selvfølgelig ikke rundt og tok fra folk plasten de hadde med seg, det var bare plastponchoene som var forbudt å bruke. Veldig godt gjort, syns jeg, håper det kan inspirere andre!
 
bris12018-07-05 18:57
Antall innlegg: 2591

Har sagt opp abb på Aftenposten, så jeg får ikke tilgang til artikkelen.
 
Nixita2018-07-06 21:31
Antall innlegg: 4720

Jeg har det enn så lenge, men vurderer og å si opp. Skumleste det og tenker at med så folk som urinerer etc overalt så er ikke festival noe for meg. Allerede når jeg var ung og flere reiste til Roskilde tenkte jeg det :)
 
Cygnus2018-07-06 21:40
Antall innlegg: 44845

Etter Woodstock har jeg liksom ikke bært interessert en gang! Det var festivalen sin det!!
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?