Spillrom
| Sjiraffen | 4 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 4 |
Mobilspill
| Pågående | 8 466 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-07-27 23:17 | |
![]() | Vestland Vestland når eg ser deg slik... Jeg er litt nysgjerrig; noen av dere har jo erfaring med å bo på Vestlandet. Planene vi hadde her på Østlandet er "lagt i en skuff", og nå lurer vi litt på å ta en liten "prøveperiode" på Vestlandet. Trødde mine barnesko, og kom meg ikke ut av den lille sørlandsbyen før jeg hadde passert 40. Mange år her på Østlandet etterpå, og jeg snuser litt på Vestlandet, men hvor? Vokste opp ved havet, og vil tilbake til havet, men ikke sør i landet. Spennende å prøve noe nytt, men også skremmende. Har blitt litt inspirert av Eriks positive "Bømloomtale"; og har besøkt Bergen for noen år siden, men ellers er det "blankt". Det eneste vi vet er at vi vil til havet! og helst ikke for langt fra en større by med historie. Tør vi ? | |
| beingrind | 2018-07-28 01:25 | |
![]() | Bømlo er superflott! Et nydelig sted. Men vær oppmerksom på høy KrF faktor! Ikke så langt fra Bergen da, norges eneste ordentlige europeiske by! | |
| Cygnus | 2018-07-28 02:10 | |
![]() | Ålesund og omgivelsene?? | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-07-28 05:52 | |
![]() | Tenkte først på Bergen og omegn. Strake vegen for å besøke sambos familie i Asker. For det er ikke helt lett å "rive ham løs" fra barndomsfamilien... Så jeg må legge ut noen gulrøtter! Og det at det ikke er helt avskrekkende langt fra "heimen", det er nok avgjørende. Men så var det regnet da! Hvordan er det å bo i Norges mest "regnfulle by" ? Jeg liker en del regn, ikke i lange perioder, men mer i byger. Det blir så friskt etterpå. KrF ja; jeg er faktisk medlem! Og jeg er ikke medlem av statskirken, og heller ikke "kristen", men deler verdisynet deres. Så da er Bømlo stedet! Vel, jeg hopper i det, men sambo ser alle de "negative" sidene. Nå blir det kanskje en litt vel detaljert historie her, men pytt... Saken er den at de har en familieeiendom her i Asker som er delt mellom 3 søsken, og jeg har han i midten og halvdelen. Men jeg syter med å etablere meg fast her. har bodd fra og til i mange år, men å bygge nytt blir for drastisk;(Gammelt bygg står her nå). Hvor mange er det som ville synes det er særlig fritt å bo midt i mellom samboers søster og bror? Tror ikke så mange hadde sett på det som det beste valget!? Så jeg er på en måte mellom barken og veden; men har egentlig fått nok snart. Føler meg nesten som en leieboer... Hva hadde dere tenkt i en sånn situasjon? | |
| CaB | 2018-07-28 08:37 | |
![]() | Jeg kan anbefale Ålesund! En veldig trivelig by med mye flott turterreng utenfor døra! Ja, regnbyger og overskyet vær er det en del av. Men det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær som de sier. Kler man seg fornuftig og er innstilt på at det er greit med slikt vær, så går det fint! Høres ut som det kan være sunt for deg å bo litt lengre vekk fra din samboers søsken. Trenger jo ikke å være langt unna da. Men vestlandet er jo veldig flott! | |
| Cygnus | 2018-07-28 12:47 | |
![]() | Jeg har bodd i alle Norges landsdeler og mange andre land - og mener at når det gjelder naturskjønnhet overgår både NordNorge og Vestlandet det meste!! | |
| Randien | 2018-07-28 13:25 | |
![]() | Hvorfor ikke prøve Askøy - øy med ca 30,000 innbyggere, flott natur... og tar omtrent 10 - 20 min til Bergen med bil (bro fra Kleppestø), hurtigbåt tar 10 min til byen ... | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-07-28 16:29 | |
![]() | Ja, det virker som om områdene rundt Bergen by er veldig bra på mange måter. Og prisene er heller ikke helt ille. Vi kikker på fritidseiendom. Skal opp til Stjørdal i slutten av august ( Veteranmesterskap), og har da tenkt til å "snuse" på flere byer. Så får man kjenne litt på den berømmelige magefølelsen... Askøy virker interessant, må ta en tur dit. Får gi samboen noen "lykkepiller" først, så han ser alt rosenrødt! Nei, hvorfor skulle man angre på å bytte vekk det ganske kjedelige Østlandet. | |
| Tom-Tom - Ikke medlem lenger | 2018-07-28 20:05 | |
![]() | Orker ikke alt regnet på vestlandet, men hver sin smak. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-07-28 22:24 | |
![]() | Ja, regn kan det jo bli for mye av kanskje, men har hørt at det ofte kommer i byger, og at solgløtt kommer ofte. Kan sikkert være skikkelig gråvær også, men hvis det er solgløtt innimellom er det til å holde ut synes jeg. Endelig regn her i øst nå; og det lukter så herlig! Det er fryktelig med den tørken som har vært. | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-07-29 20:20 | |
![]() | Abelon: Vestlandet ja........ Ferierer foreløpig på Sørlandet, å, du deilige Sørland! Men skal om litt tilbake til mitt kjære Vestland. Foreslår at du farter litt rundt omkring på Vestlandet før du avgjør hvor du eventuelt vil flytte. Foreslår også at du allerede tar turen til Uskedalen i Kvinnherad allerede neste helg. Høye fjell og dype fjorder. Lei deg ei hytte på campingplassen. Hva stopper deg? Til alle andre: oppfordrer alle andre til å hive seg med Abelon når hun skal sjekke ut Uskedalen neste helg ;-) Hva stopper dere? | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-07-29 21:21 | |
![]() | Uskedalen ja, veldig artig navn. Men jeg må nok pent holde meg her i Asker en stund til. Campingplass, grilldress og sidrumpa folk... he he, nei takk. Liker å være i fred; så ingen campingplasser hadde eksistert hvis alle hadde vært som meg! Uske buske duske fuske huske juske kuske luske muske nuske puske ruske suske tuske vuske. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-07-29 21:56 | |
![]() | At det går an! Jeg trodde at Kvinnherad lå i Rogaland eller Vest-Agder... Jeg må ha blanda det med et annet sted med et nokså likt navn; prøver å tenke... Men, Kvinnherad ligger i herlige Hordaland! Skal prøve å få lurt samboen til å "svinge innom" der. Og selveste Rosendal. Fanken heller, ikke langt fra Ritalinas Haugesund heller, men spørs om vi rekker over alt. Skulle ha hatt bobil nå ja... | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-07-29 21:57 | |
![]() | Kvinesdal har jeg vel "blanda inn" ja... | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-07-29 22:56 | |
![]() | ;-) Men hva ser du for deg egentlig? Landlige omgivelser? Småby? Større by? Hva med Skudesneshavn? Sjekk ut! Karmøy er garantert friskt vestlandsvær, sjøsprøyt og vind fra alle kanter. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-07-29 23:35 | |
![]() | Ja, nettopp. Sjøsprøyt er tingen. Har vokst opp ved havet, og lengter tilbake. Jeg vil egentlig ha alt! Stor tomt ved sjøen, gammelt hus med tømmerkjerne som må restaureres, ikke så altfor langt til en større by (20 min. med bil er innenfor "tålegrensa"). Og vi orker ikke naboer mer, så helst minst 10 måls tomt... Men sånne plasser kommer ikke rekende på en fjøl, så det tar nok noe tid. Men første steg et tatt, vi har begynt å forberede for salg her i Asker; takst er på plass, og rydding pågår, så jeg er temmelig optimistisk nå! Etter at vi sjekka ut drøssevis med plasser her på Sør og Østlandet, og egentlig ikke ble særlig motiverte (mest jeg); begynte vestlandstanken å spire. Ja, hvorfor ikke prøve noe litt nytt? Økonomien er, snart, på plass, og ellers nesten ingen hindringer. Og ønske om å utforske er stor, og livet er kort! | |
| bris1 | 2018-07-30 22:55 | |
![]() | Spenstig og spennende, abelon. Lykke til med stort prosjekt. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-07-30 23:09 | |
![]() | Hjelp! Det er ikke bare bare å slippe taket i det kjente og hoppe ut i det litt mindre kjente... men jeg sier stadig til samboen: at vi skal jo ikke til Australia da, sånn i første omgang. Vi har begge vært altfor lite ute "i verden", og årene går, så man må jo prøve. Og når det første skrittet er tatt, så er det neste sikkert lettere å ta, håper jeg! Etter hvert som det "går fremover" her, skal jeg; kanskje til kjedsommelighet; åpne tråden og fortelle hva som skjer. Et lite skritt i menneskehetens historie, men et stort skritt for meg. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-07-30 23:10 | |
![]() | Takk bris! | |
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-07-31 12:46 | |
![]() | ps, det er meldt så stygt vær i Uskedalen/Rosendal til helga, så jeg trekker det tilbake..... ;-) Jeg lurer på om Utsira hadde vært noe for deg, abelon? www.utsira.kommune.n...so k-utsira Riktignok litt mer enn 20 minutter til nærmeste by, men what the heck. Det bor bare 218 personer der, så du slipper å forholde deg til særlig mange. Gi beskjed når du skal sjekke forholdene der ute, så blir jeg med. For, når sant skal sies, så har jeg ennå ikke tatt turen ut dit....... | |