Spillrom
| Sjiraffen | 3 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 3 |
Mobilspill
| Pågående | 8 466 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-08-09 18:20 | |
![]() | Carl I. Hagens virkelighetsoppfattning.. . Og mange av dem som stemte på Trump er i det samme landskapet. www.nrk.no/dokumenta...1. 14102493 | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-08-10 16:42 | |
![]() | Er det noen som tviler på at de som stemte på Trump, altså de som deler Carl I. virkelighetsoppfatning, er i et "meget spesielt landskap" ? Der ingen skulle tru at nokon kunne væra... Altså ikke "helt vanlige folk". Hvis vi da regner med at fornuften styrer en sånn noenlunde. Nobels Fredspris til Trump! Det mener C.I.H. Da er det vesentlige mangler i hode/sjel og andre plasser. (psykologiske mekanismer). Og i det hele tatt triste greier... (ps. Erik, jeg måtte bare få det ut, og svarte på min egen tråd fordi ingen andre vil; og det er for så vidt forståelig, for det er ikke en spesielt hyggelig tråd dette heller). Puh. | |
| bris1 | 2018-08-10 17:16 | |
![]() | For oss som lever i Norge, en velferdsstat, så er det lett å glemme at hverdagen fortoner seg temmelig annerledes for "vanlige folk" i f.eks. USA. Arbeidsløshet/fattigdom har nok fått mange til å stemme på Trump i håp om at han som har sin erfaring fra forretningslivet skulle sette fart i økonomien igjen. Har man det ille nok velger man nok å se forbi både moral, miljøforurensing osv. osv. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-08-10 17:54 | |
![]() | Men, uansett om man ser det fra et "rikt eller fattig ståsted", så er det absolutt ingenting som er tillitsvekkende med den mannen. Tenker at en del av dem som stemte på ham fordi han er "forretningsmann", tror at det er avgjørende, at han har evnen til å lede; men når de nå har sett,(og egentlig burde ha sett under valgkampen), at han fremstår som en furtete drittunge, en løgner, og i det hele tatt som en lite troverdig person; DA er det utrolig at de fortsatt støtter ham. C.I.H er et "godt" eksempel på en som ikke har innsikt. Om han hadde vært amerikansk og i samme økonomiske situasjon som han er i her i Norge, så ville han fremdeles ha stemt på ham! De er begge to i offerrolle. C.I.H kjenner seg igjen i Trump sier han. Og da er han rett og slett ikke helt frisk. For alle som har litt vurderingsevne vil se at Trump ikke er egna til å være president, og heller ikke til å være leder. Det var ikke ham som holdt skuta på rett kjøl i forretningslivet, det var de som jobba for ham. Og det sammen skjer i det hvite hus. Med ham alene ved roret ville det blitt fullstendig katastrofe. | |
| Ssello | 2018-08-10 18:42 | |
![]() | Godt å lese innleggene! | |
| Nixita | 2018-08-10 19:40 | |
![]() | Bris har et godt poeng. Og selv om de ser at han ikke er perfekt, så mener de fortsatt at han er et mye bedre alternativ enn Hillary. | |
| berita | 2018-08-10 21:38 | |
![]() | Jeg er ikke kompetent til å stille diagnoser på folk, men hvis ikke Trump har en alvorlig narsissistisk personlighetsforstyrrelse , skjønner jeg ikke hvem som kan ha det. Medisinsk leksikon: "De typiske kjennetegn er at personen har større tanker om egne evner og prestasjoner enn det de faktiske resultater tilsier. Slike personer ▶er opptatt av fantasier om ubegrenset suksess og makt ▶oppfatter seg selv som spesielle og enestående ▶har urimelige krav om beundring ▶utnytter andre for egne behov." Jeg er redd for at det kan bli "fullstendig katastrofe" hvis ikke noen i USA finner grunner som holder til å avsette ham, eller noen tar ham av dage. Men splittelsen i USA er vel så stor nå at det er risiko for borgerkrig hvis det skjer. Nominering av Trump til fredsprisen, galskapen er i Norge også! Er fryktelig pessimistisk og negativ nå, ser det, men litt godt å få det ut. Har tenkt å ha ei god helg og ønsker det også for dere :D! | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-08-10 21:44 | |
![]() | Hvordan det er mulig å ennå ikke se at han er totalt uegna, det er så langt over min fatteevne, at det gjør meg kvalm. Er en narsissist totalt uegna til å lede et land? Ja, virker ikke det innlysende? Han har seg selv i fokus uansett hva som skjer; han evner ikke å ta andres perspektiv. Er det sånne egenskaper en president skal ha? Det mener C.I.H og andre som kjenner seg igjen i offerrollen. Nobels fredspris til Trump! mener C.I.H. Går det an å se ting så feil? Ja, det går an for de som "kjenner seg igjen i Trump". Trump blir dårlig behandla sier Hagen, og det sier han fordi hans perspektiv mot verden også er elendig. Narsissister makter ikke å se annet enn seg selv. Hagen er tydeligvis der han også. | |
| Cygnus | 2018-08-10 21:58 | |
![]() | Det tragiske er at veldig mange trodde at han var en folkets mann - men sannheten er dessverre at det nå er innsatt en flokk folk i DC som er helt utrolig lite interessert i folket. Skatteletter i bedriftene har ikke ført til mer lønn for folket i dem, støtteordninger for ‘folket’ tas vekk/reduseres, miljøtiltak reverseres, osv. Joda, økonomien går fremover, men den rwtningen var den jo i likevel. Og narsissisten skal ha en militærparade til 12 millioner $ mens bidrag til soldatveteraner reduseres sterkt! Flotte greier! | |
| bris1 | 2018-08-10 22:10 | |
![]() | Enig, Cygnus | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-08-10 23:13 | |
![]() | Og alle disse barna som ennå ikke er gjenforent med sine foreldre er et veldig "godt" eksempel på at han ikke har empati. Og det å gi en narsissist Nobels fredspris er helt flott sier C.I.H. Hvis de ikke får avsatt ham ganske raskt, så er det ingen som gråter om han får en kule. Som berita sier: Hvis ikke Trump har en alvorlig narsissistisk personlighetsforstyrrelse , skjønner jeg ikke hvem som kan ha det. For å gjøre det litt enkelt, kan man bare si Narsissisten; som jo da også Cygnus gjør; og alle med vettet i behold burde gjøre. For det finnes faktisk ingen tvil. Og omtale han som President blir helt latterlig. Husker godt at du bris1 ble irritert på meg når jeg "konstaterte" at han ikke er frisk (i den tråden jeg starta etter at han ble valgt). Men det var faktisk veldig ubehagelig å vite, temmelig sikkert, at han er alvorlig forstyrra; og vite hvilke konsekvenser det kan få, og så ikke kunne gjøre noen verdens ting. Så nå er det bare å håpe at Muller kan felle ham, eller at psykiaterne som ønsker å uttale seg får mulighet til det. Da vil flere hundre psykiatrikere stå samlet, og hvis ikke det er nok, så er det umulig ta innover seg. | |
| berita | 2018-08-11 08:05 | |
![]() | Trump har fremdeles en stor "heiagjeng" i USA som både vil gråte og bli rasende hvis han forsvinner. De tror fremdeles at det er han som avslører løgnene, forteller sannheten og vil gi dem et bedre liv. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-08-11 08:56 | |
![]() | Jeg for min del synes det er ganske fornøyelig å bla litt bakover i tid og se på reaksjoner og spådommer fra folk om hva som vil skje hvis han : - blir presidentkandidat - blir valgt til president - ikke blir stoppet før han blir innsatt - ikke blir avsatt umiddelbart. For selv Hege Storhaug kunne ikke kommet opp med mer grandiose dommedagsprofetier enn de spådommene vi har lest om Trump. Asle Toje skrev noe ganske morsomt etter valget i en kronikk i Morgenbladet som det kan være verdt å trekke frem igjen her : "For enkelte vil valgresultatet gjenreise troen på demokratiet, for andre vil det fortone seg som verdens ende. Det kan være passende å påminne om at verden går til grunne hele tiden – for noen." | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-08-11 09:01 | |
![]() | Ja, det er som om de tilber ham. De har, i likhet med dem som tilber en gud, ikke ordentlig utvikla kritisk sans. Som C.I.H, så mangler de evnen til å gå i dybden. Skal utrolig lite dypdykk til for å forstå at de "har satsa på feil hest", men man kan konstatere at de ikke forstår, og heller ikke vil være i stand til det uansett hvor mye korrekt informasjon de får. Så i likhet med religiøs overbevisning vil de holde fast ved sin overbevisning om at han skal redde dem. | |
| bris1 | 2018-08-11 09:06 | |
![]() | abelon, man er ikke irritert om man er uenig i det uetiske i å fjerndiagnostisere mennesker man aldri har truffet. Min kommentar til Cygnus gikk på innholdet i det hun sa, og jeg overså hennes karakteristikk. Vi er nok mange her inne som har alle slags erfaringer med alle slags typer mennesker med alle typer diagnoser, men det gjør oss ikke til psykiatere. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-08-11 09:59 | |
![]() | Psykiatere kan ta feil, grundig feil. Som for eksempel de første sakkyndige i ABB saken. Og legfolk kan ha rett. Men som jeg sa i den tråden, så "fjerndiagnostiserte" jeg ikke. De fleste "oppegående" folk skjønte at "noe" var/er galt med ham; men hva? Randi Rosenqvist skjønte ganske umiddelbart at ABB ikke var psykotisk, men "forstyrra". og at hun ville ha tenkt det samme om Trump da hun så ham under valgkampen, ja det er temmelig sikkert. Hun har lang erfaring som psykiater, men hun er ikke "bare" psykiater, hun har et utgangspunkt som egner seg godt; hun har god vurderingsevne. Men er jeg psykiater? Jeg har ikke for vane å gå rundt å "fjerndiagnostisere" folk, heldigvis. Men i tilfellet med Trump, så var det en del som var gjenkjennelig (og en del som ikke var det). Men visse trekk ved oppførselen hans var såpass kjent for meg at jeg var temmelig sikker på at det er "en eller annen forstyrrelse". Disse psykiaterne som ønsker å felle ham, de har mer enn nok informasjon til å gjøre det; de trenger ikke ha samtaler med ham; de har observert ham over lengre tid, og de har, mildt sagt, nok av "beviser" å legge fram på at han lider av en personlighetsforstyrrelse . Narsissisme. Og så er vi jo, heldigvis, bare i Ordspills Forum... og jeg tok meg den frihet, den gang, å "fjerndiagnostisere"! Jeg ga blanke blaffen i det "uetiske". Ærlig talt bris, så er det ikke noe poeng i å være så heftig "riktig". Jeg følte behov for å få utløp for det ubehaget jeg følte den gang, og nå. Og så hadde jeg dessverre rett. | |
| bris1 | 2018-08-11 10:02 | |
![]() | Denne argumentasjonen blir bare en reprise på alt du har sagt tidligere. Og strengt tatt hører den vel hjemme i tråden du allerede hadde om samme tema? Ferdig snakka for mitt vedkommende. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-08-11 10:10 | |
![]() | Utgangspunktet mitt var Carl I Hagen, og hans "forhold" til Trump. Og du har tydeligvis hengt deg opp i "min argumentasjon"; hvorfor det? Det er "det psykologiske landskapet" her som er interessant. Hvordan er det mulig, i tilfellet med C.I.H, for eksempel, å være så langt ut på viddene. Trump (USAs såkalte president) lider av en alvorlig personlighetsforstyrrelse ; Narsissisme; og C.I.H er heller ikke "helt god". Nei så overraskende! | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-08-11 10:19 | |
![]() | Kanskje en liten avsporing her, men Dagsavisen har Trump på forsiden: LØGNENES TRUMF; USAs president Donald Trump er blitt tatt i løgn etter løgn. Her er historien om hvorfor vi er så lette å lure. Verdt å lese? ikke vet jeg, men jeg tar en titt. | |
| Cygnus | 2018-08-11 18:38 | |
![]() | www.washingtonpost.c...23 06fc4687 Interessante spørsmål! | |