Spillrom
| Sjiraffen | 4 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 4 |
Mobilspill
| Pågående | 8 466 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| ritalina - Ikke medlem lenger | 2018-08-16 18:04 | |
![]() | 43 timers arbeidsuke www.nrk.no/norge/sol...1. 14165405 Hva skal vi si om Solbergs 43-timers-utspill, da? Mens andre partier, SV, MDG og Rødt, går inn for sekstimersdag. | |
| Tom-Tom - Ikke medlem lenger | 2018-08-16 18:13 | |
![]() | Helt på sin plass å synliggjøre kostnadene ved velferdsstaten vår. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-08-16 20:12 | |
![]() | Det er en interessant problemstilling, iallefall. Personlig har jeg liten tro på det som løsning på noe som helst. Jeg tror heller løsningen ligger i å få opp andelen arbeidstakere i de gruppene som i dag er sørgelig underrepresentert. Jeg er dog uenig i det som Erna foreslår med statlige lønnstilskudd for å ansette folk med restarbeidsevne, synes jeg bare lukter en videreføring av alskens NAV-tiltak som vi allerede har, og som neppe fører til noen varige løsninger hverken for den enkelte eller stat/arbeidsgiver som sådan. Men, jeg har like liten tro på 6-timers forslaget, som langt på vei virker å stå i direkte kontrast til Perspektivmeldingen, uten at noen av de partene som ivrer for å innføre 6-timers dag som standard har kommet opp med noen argumenter som forklarer bærekraften i dette. | |
| klunk - Ikke medlem lenger | 2018-08-16 20:21 | |
![]() | Enig i det Tom-Tom. Men tror det er en viktig faktor at arbeidsgivere er fleksible, f.eks i forhold til småbarns foreldre og andre med spesielle behov. Men en normal arbeidsuke bør ihvertfall ikke være mindre enn 37,5 timer. | |
| Tom-Tom - Ikke medlem lenger | 2018-08-16 21:01 | |
![]() | Nei, jeg skjønner heller ikke hvordan 6 timers dagen skal være mulig. Når MDG-Rasmus argumenterer for at den vil bidra til å redde miljøet så blir jeg bare sånn passe drittlei. | |