Spillrom
Sjiraffen12
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede12
Mobilspill
Pågående8 891

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
ritalina - Ikke medlem lenger2018-08-17 21:45
Antall innlegg: 1630

Hva sa du til deg selv....
da du bestemte deg for å slutte å røyke?

Sluttet du tvert av?
Nedtrapping?
Sprekker underveis?

Råd og tips?!

Takk!
 
annai2018-08-17 22:02
Antall innlegg: 6940

Jeg sa høyt at jeg har sluttet å røyke, og jeg sa det til alle, jeg sa at jeg hadde sluttet ikke at jeg skulle PRØVE slutte ,men at jeg hadde sluttet. Jeg sluttet tvert og har ikke prøvd siden fordi jeg vet at prøver jeg så er jeg røyker igjen.
Det er nå 15år siden.
Lykke til. 👌
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-08-17 22:22
Antall innlegg: 1807


Ikke jeg; men min barndomsvenn. Hun hadde store problemer med å slutte. Vi prata en god del om det; og det "avgjørende øyeblikket" for henne var nok når hun skjønte hvor mye negativt som følger med/av røykingen. På den tiden jobba hun i kommunens Psykiske Helsevern; og noen av dem hun hjalp hadde kols. Hun følte av og til at pusten ikke var helt bra, og ble naturlig nok redd for å få en sånn sykdom. Hun klarte etter hvert å kjenne at det negative ved røyking veide mye tyngre på vektskåla enn det positiv. Til syvende og sist var det hennes kloke hode og sterke vilje som vant. Det begynner å bli noen år siden hun begravde røyken, og hun har ikke sprukket. Hun hadde noen halvgode unnskyldninger for å røyke litt innimellom; og det varte noen måneder etter at hun hadde kutta ut; men hun avslørte seg selv, og hadde vett nok til å la være!
 
Cygnus2018-08-17 22:33
Antall innlegg: 44845

Jeg fikk astma i ganske voksen alder og de episodene med pusteproblem var mer enn nok til å få meg til å slutte - that’s it, sa jeg, og dett var dett! 20 år siden, har ikke hatt lyst på en sigarett en eneste gang! Bare hopp i det, du!
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-08-17 22:52
Antall innlegg: 1807


Vi heier på deg! HOPP RITALINA!
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-08-17 22:54
Antall innlegg: 1630

Takk! Ja, jeg må gjøre et grep her nå. Eneste forsøk er for mange år siden, da holdt jeg meg helt til kl halv elleve om kvelden, uten problem. Da ble jeg så fornøyd med meg selv at jeg feiret med en ............ røyk.......

Holder jo ikke det.
Så skjerpings, ritalina, skjerpings!
 
Flyt - Ikke medlem lenger2018-08-17 22:56
Antall innlegg: 33

Min eldste sønn gikk i 8. klasse på skolen, og en av lærerne hans ga ungene råd og tips om hvordan de skulle få foreldrene til å slutte å røyke. Min sønn gikk inn for oppgaven med liv og sjel, og jeg ble utsatt for en omfattende kampanje (utpsyking) som fikk meg til å ta den endelige beslutningen. Da den var tatt sluttet jeg. Det er nå 40 år siden. Drev på med litt ferierøyking og festrøyking etterpå, men det smakte mindre og mindre godt så da sluttet jeg med det også. Savner det overhodet ikke i dag.
 
GreteSB2018-08-17 22:58
Antall innlegg: 7777

Jeg sluttet for snart tre år siden. Gikk inn i en e-sigarettbutikk, kjøpte det jeg trengte. Syklet hjem og fortalte samboer at i morgen slutter jeg å røyke.
Det var ingen som trodde meg. Ikke så rart kanskje, jeg røyka ca 40-50 sigaretter om dagen. Har ikke røyka siden.
Gevinsten er at hosten forsvant.

Lykke til!
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-08-18 00:08
Antall innlegg: 1807


"Utpsyking" sier Flyt. Ja, det kan nok være en ide. Jeg drev også litt verbal "psykisk terror" mot min venn; kanskje ikke så veldig artig, men det går greit når man kjenner en person godt. Så hvis du trenger "hjelp" fra de som kjenner deg godt; kan du jo be dem om å kommentere når du røyker/lukter røyk/snakker om røyk. Hvis du får nok ubehagelige kommentarer, så setter det kanskje i gang en prosess? Vi har lov til å si det nå, vi som aldri har røkt: Røyking er noe forbanna dritt!
Forpeste lufta for oss som ikke røyker!
Det stinka i huset etter en leietaker som hadde lovet at han ikke skulle røyke inne; så røyking blir straffet med piskeslag av meg!
Og så den fryktelige hostinga! Skulle tro den siste time var kommet!
Og, hvordan står det til med huden til røykere?
Jeg ser jammen ikke mange som røyker mer. Og de jeg ser skuler jeg stygt mot... nei, det gjør jeg ikke, men jeg smiler ikke vennlig til dem heller! Og ikke har jeg et snev av "medfølelse" med dem som mener at røyken er så viktig for dem. Røyken er bare en pest og plage for alle!
 
GreteSB2018-08-18 07:00
Antall innlegg: 7777

Det hadde ikke hjulpet med utpsyking hos meg! Jeg hadde bare blitt sint. Jeg ville ikke slutte, uansett hva andre sa.
Helt til jeg syklet forbi butikken som selger e-sigaretter...
 
Nixita2018-08-18 10:00
Antall innlegg: 4720

Enig utpsyking hadde hatt motsatt virkning på meg. Jeg brukte tabletter, mener å huske de het Zyban. Hold opp i 4 år, tok en røyk på fest og var i gang igjen. Røyket da mer enn noen sinne i drøye 3 og og sluttet på samme måte som sist, men nå vet jeg at jeg aldri kan ta en eneste liten festrøyk. Savner det ikke heller.
 
auau2018-08-18 15:02
Antall innlegg: 38014

Det letteste er ikke å begynne!
Har dessverre vært passiv røyker i over 60 år. Far pakket bort pipe og tobakk da han fikk diagnosen hjerteinfarkt, mannen min gjorde det samme en gang han ble sengeliggende pga influensa. Sluttet tvert, begge to, og bedyret at det var enkelt og greit.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-08-18 15:07
Antall innlegg: 1807


Ja, såklart man hadde blitt forbanna av utpsyking hvis man var røyker. Så lei av å bli konfrontert med hvor idiotisk det er å røyke, at man hadde slutta på grunn av den negative oppmerksomheten?
Det er i hvert fall sikkert at vi går mot et røykfritt Norge!
Vi som aldri har røkt; og som heller aldri i vår villeste fantasi har tenkt tanken; vi er veldig glade for alt som går i riktig retning.
Husker at sønnen til min venn ikke syntes moras røyking var særlig artig. Det avgjørende var nok at hun følte at pusten var litt tung...og tungpustethet er ikke "noe særlig" !
 
Emil19602018-08-23 13:59
Antall innlegg: 12844

Er det « stuereint» å prøve å få ei venninne av meg til å slutte og røyke , når jeg sjøl kan være en festeøyker ?
 
GreteSB2018-08-23 15:13
Antall innlegg: 7777

Emil1960: Det eneste du oppnår er at hun blir irritert på deg. Hvis hun ikke er innstilt på å slutte selv virker mas mot sin hensikt.
Jeg ble mast på i 40 år, jeg sluttet når jeg ville det selv.
 
Enny2023-05-22 20:48
Antall innlegg: 347

Begynte å røyke som 6åring og slutta 5 minutter etterpå. Sa til meg selv, fy farsken, dette svir jo i lungene, det er vondt, aldri mer. Etter å ha innhalert et par skikkelige drag. Skulle imponere en kompis.
 
Spar - Administrator2023-05-22 20:50
Antall innlegg: 974

Se der ja, der dukket det opp en tråd fra 2018......
 
Enny2023-05-22 20:56
Antall innlegg: 347

Det er bare jeg som søker i forumet etter tråder som man kunne tenke seg å kommentere. Basert på bestemte søkeord. Jeg ser ikke på hvem trådstarter er i det hele tatt. :)
 
Spar - Administrator2023-05-22 21:52
Antall innlegg: 974

Aha ;-)

Og under hvilket "bestemt søkeord" dukket denne tråden opp da?
 
Enny2023-05-22 22:12
Antall innlegg: 347

søkte på flere ord, husker ikke alle.
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?